Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prioritet Wifi vs. 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 22:26

Ny innehavare av en 3Gs

Kan jag på något sätt styra ifall den alltid ska använda wifi eller 3g när jag utnyttjar diverse nättjänster ( surfar/safari/youtube etc.)

Orsaken är jobbabonemang som ej innefattar "fri surf" och vill ju då försäkra mig om att den använder wifi nätet när möjligt.

Är givetvis ansluten till wifi men kan man vara säker eller se på någon symbol att den använder wifi istället för 3g?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-23 22:36

iphonen använder wifi när det finns något i första hand. Och du kan se det genom ikonen bredvid där du ser vilken mottagning du har och vilket leverantör du har, uppe till vänster. E = edge, 3G = 3G och dem fyra vågade strecken är att den har wifi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 22:46

Okey så det är bara att då "anta" att den väljer wifi såfort jag kommer hem eller till exempelvis arbetet och den den har anslutit till wifi nätet.

Tack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-23 22:55

ja det gör den. Om du någon gång innan angett lösenord och sånt som behövs för den ska ha åtkomst till nätverket så väljer den det. Men som sagt om du ser en sådan "vågig" ikon istället för 3G uppe till vänster på telefonen så har den wifi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 00:03

Super, tack så mycket för hjälpen

(var lite orolig att skapa en extra hyfsad räkning mitt i allt)

1
Bevaka tråden