Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med att uppdatera jailbreakad iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 15:32

Hej!

Jag har en iPhone 2G version 2.2.1 och skulle nu vilja uppdatera till något nyare. 3.0? eller vilket rekommenderas?
Telefonen är köpt begagnad och var redan jailbreakad när jag köpte den så jag vet inte om det var pwnageTool som användes eller något annat. Om jag förstått det hela rätt så är det avgörande för om den går att aktivera eller inte.
Hur som helst så skulle jag vilja ha hjälp med att på ett enkelt sätt uppdatera och jailbreaka min telefon till något nyare. Vad ska jag göra?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-05 16:00
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 17:35

Ok, men den gäller för mac. Jag har försökt hitta trådar som liknar just min telefon och version, alltså en 2g med version 2.2.1 som vill uppdatera och jailbreaka till 3.0. Jag är ganska osäker på jailbreak så jag vill vara säker innan jag gör något.

Men tack ändå!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-05 17:44
Ursprungligen av mckayla:

Ok, men den gäller för mac. Jag har försökt hitta trådar som liknar just min telefon och version, alltså en 2g med version 2.2.1 som vill uppdatera och jailbreaka till 3.0. Jag är ganska osäker på jailbreak så jag vill vara säker innan jag gör något.

Men tack ändå!

Du skrev aldrig att du hade windows.

Här är en guide t.ex, iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 18:02

Det har du rätt i, my bad.

Tack snälla! Ska testa det här nu.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 18:50

när jag kommer till steg 6 står det "unable to recognize specified IPSW"
vad gör jag då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-05 23:14
Ursprungligen av mckayla:

när jag kommer till steg 6 står det "unable to recognize specified IPSW"
vad gör jag då?

Laddade du ner rätt fil som länkas i guiden?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 21:01

i detta läget bryr jag mig inte så mycket om jailbreak utan vill bara kunna använda telefonen. Är skadan redan skedd? jag kan bara ringa nödsamtal just nu.

Jag vet inte riktigt var det gått fel i processen, men jag tror inte det är någon direkt skada skedd. En iPhone 2G är nästan garanterad att kunnas hackas och det ska mycket till för att man pajar den.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 22:01

ok, skönt att höra. men vad gör jag nu? jag funderar på att köra ziphone. är det något du skulle rekommendera?

Ursprungligen av mckayla:

ok, skönt att höra. men vad gör jag nu? jag funderar på att köra ziphone. är det något du skulle rekommendera?

Näe, det skulle jag faktiskt starkt avråda ifrån! Ziphone var populärt under en tid, men det var ett hack som ställde till med problem och skapat av en person som inte riktigt gick att lita på.

Enklast är att du använder RedSnow eller PwnageTool, här är guider för Mac:

iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using PwnageTool (Mac)
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Mac)

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 23:00

har du någon guide för windows?

tack för hjälpen!

Ursprungligen av mckayla:

har du någon guide för windows?

tack för hjälpen!

PwnageTool finns bara för Mac, men Redsn0w finns för Windows, detta är samma guide som zappee redan länkat i tråden och som du testat:

iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 23:17

Vad jag kunde se så fanns det bara en fil, så det tror jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-05 23:22
Ursprungligen av mckayla:

Vad jag kunde se så fanns det bara en fil, så det tror jag.

Laddade du ner den med Firefox? Och filändelsen är .ipsw?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 23:26

Ja, Firefox och hela filen heter

iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 23:27

Fast jag ser nu att när den ligger i mina hämtade filer, alltså innan jag flyttar den till pwnage mappen, så finns inte .ipsw med. Där slutar den med Restore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-05 23:52

Ja då har du slagit av visning av filändelser i Windows, högerklicka på den och kolla filens egenskaper.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-05 23:56

ok.. har kollat egenskaper men hittar inte vart jag ändrar det

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-06 00:01

På egenskaper står det "Filtyp: Programuppdateringsfil för Apple-enhet (.ipsw)"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 01:24
Ursprungligen av mckayla:

På egenskaper står det "Filtyp: Programuppdateringsfil för Apple-enhet (.ipsw)"

Då är det rätt fil och rätt filändelse, kör på nu

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-06 17:16

det står fortfarande "unable to recognize ipsw"....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 17:45

har du PPC chip i Macen så fungerar inte PwnageTool 3.1.5. Jag försökte själv och fick samma felmeddelande, du måste köra på Intel chip

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-04-06 17:54

Jag har fått det att fungera nu!
Använde mig av 3.1.2 firmware istället för 3.1.3, det var tydligen något fel på den länken.

Tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden