Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillåts inte betala med mitt visa i AppStore

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har inte handlat i iTunes på tre veckor tror jag, men testade idag och blev nekad. "Your credit card was declined..." Har någon annan råkat ut för samma?

Jag har kollat att jag har pengar på kortet och att det inte är spärrat. Jag har inte gjort stora inköp på kortet, men jag använde det i butik senast igår! Jag har testat att handla både från min iPhone 3GS och i iTunes och skrivit om alla uppgifter i båda och provat igen. Försöker köpa Doodle Jump men har inte provat köpa något annat i stället.

Tips, ideér eller egna erfarenheter?

MVH
Klas

  • Oregistrerad
  • 2010-04-10 15:53

Det kan vara något fel på ditt kort?
Tänk också på att köpa på internet med hjälp av VISA eller EuroCard kräver att du anmäler kortet till 3dSecure där du måste ange en personlig kod (EJ CCV kod), detta gör du via internetbanken.

Har du swedbank och inte blivit informerad att du måste aktivera "verified by visa"?

Shopping på nätet kräver rätt säkerhetslösning

Tack! Fantastiskt att du sa det, jag såg det som hastigast när jag loggade in på swedbanks hemsida, men tänkte inte mer på det. Nu när du säger det stämmer det att jag har fått något mail om det! Tack för hjälpen!

MVH
Klas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-10 21:46

Skaffa ett kort som inte är låst till massa skumma säkerhetslösningar, det finns speciella "handla på internetkort" för detta.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-10 22:23
Ursprungligen av kkr:

Skaffa ett kort som inte är låst till massa skumma säkerhetslösningar, det finns speciella "handla på internetkort" för detta.

Nej det gör det inte, alla kort som är ansluta till Visa och MasterCard har dessa krav, inget du kan göra något åt. Däremot kan du skaffa ett e-kort som inte har krav på lösenord, dock gäller det bara för ett visst belopp eller visst antal tillfällen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-27 08:48
Ursprungligen av studiox:

Nej det gör det inte, alla kort som är ansluta till Visa och MasterCard har dessa krav, inget du kan göra något åt.

Det gäller bara svenska kort va? Mina australiensiska kort har inget sånt man kan ansluta nånstans och funkar kalajs att shoppa på nätet med—eller har jag fått nån typ av autoanslutning kanske?

Kreditkort accepteras inte i iTunes Store

Häromdagen när jag skulle hämta en app till Iphone fungerar det inte. iTunes Store säger: "We were unable to authorize your cerdit card for this purchase. Please update your billing info". När jag rotar lite i mitt konto visar det sig att Itunes Store inte vill "godkänna" ett köp på 7 kr.

Mycket märkligt eftersom jag har pengar på kontot och ALLA uppgifter är korrekt ifyllda (även postnumret...). Dessutom handlar jag utan problem över nätet på andra ställen (senast idag), utan att bli stoppad. Letar på supporten, på nätet, överallt, men det enda svaret jag hittar är: "kontakta din bank...", vilket jag ska göra. Men...Finns det någon som upplevt samma sak och har en lösning?

Du har kanske samma problem med "Verified by Visa" som i den här tråden:
http://www.99.se/itunes-store/276735-tillats-betala-med-mitt-visa-i-appstore.html

Ah, det kan ju vara att jag missat denna info från min bank, om det är något "nytt" som precis har införts. Tack för snabb respons. Ska undersöka det.

Japp, så var det. Nu funkar iTunes Store igen. Case closed! Tack Jesper.

Har nu slagit ihop två trådar som handlade om samma sak. Därav den något märkliga länkningen i inlägg #8.

/Mod

Hur mata in lösenordet?

Hej,

Jag har samma problem, men nu när jag har anslutit mitt kort till verified by visa, men jag fattar inte hur man matar in sitt verified by visa-lösenord. Det enda jag kan peta in är det där tresiffrors cvv2-numret.

Hur löste ni det?

Ursprungligen av i98tholu:

Hej,

Jag har samma problem, men nu när jag har anslutit mitt kort till verified by visa, men jag fattar inte hur man matar in sitt verified by visa-lösenord. Det enda jag kan peta in är det där tresiffrors cvv2-numret.

Hur löste ni det?

Jag kan ju rätta mig själv då. Man behövde inte mata in sitt lösenord, utan det var bara att handla på. Skumt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 08:56

Det beror på vilken svensk bank, tex Handelsbanken måste du aktivera kortet för att kunna använda det över huvud taget, men ingen separat internetreggning.

Swedbank har att man måste godkänna kortet för köp på internet.

Det finns säkert fler

  • Oregistrerad
  • 2010-04-27 09:41
Ursprungligen av Tangen:

Det beror på vilken svensk bank, tex Handelsbanken måste du aktivera kortet för att kunna använda det över huvud taget, men ingen separat internetreggning.

Swedbank har att man måste godkänna kortet för köp på internet.

Det finns säkert fler

Samma regler gäller för Handelsbanken:

"Du ansluter dig i samband med att du utför ett köp hos en internetbutik som är ansluten till MasterCard® SecureCode™ eller Verified by Visa. (Det går inte att ansluta sig på något annat sätt). Anslutningen är obligatorisk och omfattar alla dina kort."

Handelsbanken

Tydligen så måste banken vara ansluten till den extra "tjänsten" för att tjänsten ska fungera. Banken i det här fallet borde vara mottagande bank (Alltså inte din bank) men det hela verkar vara lite svårbegripligt. I USA så behövde jag inte ange min personliga kod, även då jag handlade på internet vilket betyder att det borde vara företagets bank i USA som inte var ansluten.

En lista över anslutna banker till Mastercard hittas här MasterCard® SecureCode? Sign Up | Pay With Secure Online Transactions| MasterCard®

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-02-02 17:53

Nu har det hänt mig med. Varken mitt VISA eller MasterCard godkänns i App Store. Har kollat upp båda korten och de är aktiva och inte spärrade. Så sent som i går handlade jag tre appar via iTunes men i dag när jag skulle ladda ner uppdateringar till min dator tog det stopp. Är det jag eller Apple som kajkar här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 18:38

Just nu även här för det konto jag har VISA knutet till. Det kortet är verifierat så det verkar vara något skit hos Apple

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-02-02 18:43

Skit samma för min del nu. jag loggade in hos Swedbank där jag har mitt VISA-kort. Jag skapade ett E-kort och matade sedan in uppgifterna på App Store och nu fungerar det. Rätt lustigt när jag kollade mina inköp så var jag skyldig Apple 93 spänn iom att gårdagens köp godkändes för nerladdning men korttransaktionen nekades.

Hej!
Jag har samma problem.
MEN!
Mitt kort är anslutet...
Vet ej vad som är fel.,..

Ursprungligen av Bengto:

Hej!
Jag har samma problem.
MEN!
Mitt kort är anslutet...
Vet ej vad som är fel.,..

vad får du för felmeddelande?

"Betalningssättet kan inte användas. Välj ett annat betalningssätt."

Ursprungligen av Bengto:

"Betalningssättet kan inte användas. Välj ett annat betalningssätt."

Har du handlat med kortet någon annanstans på nätet?

Verifiera gärna att du har aktiverat verified by Visa alternativt Mastercard securecode på Internetbanken!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-01-07 22:24

Man brukar få det här när man bytt kort och inte aktiverat ovanstående.

Alltså det kortet jag har.
Det har jag haft anslutet till app store innan det började krångla.
Och ja de är anslutet till det du sa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-08 09:33

Får mig osökt att tänka på:
http://youtu.be/dZccheZWUTA?t=34s
(Spola till 34sec in om den inte sköter sig)


1
Bevaka tråden