Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .

kollat runt hos svenska återförsäljare och det är fan slut lite överallt och nu är det väntetid på mellan 15tummarens hos apples egna svenska sida tillochmed. jag tror de snart har tömt sina lager faktiskt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-12 15:11

Kollade runt på Dustinhome där jag brukar handla en del.

Bara 17"aren som fanns i lager där, 15" 2.8 GHz skulle komma i lager 7 maj, haha.

Hoppas på imorgon!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-12 15:14

Hur stor är risken att man råkar ut för låång väntetid om man inte beställer "DIREKT", tror ni? Jag är lite sugen på att köpa från Digital Inn och då kanske man inte får första "lasset" (?).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 15:20
Ursprungligen av Hallon:

Hur stor är risken att man råkar ut för låång väntetid om man inte beställer "DIREKT", tror ni? Jag är lite sugen på att köpa från Digital Inn och då kanske man inte får första "lasset" (?).

Du får väl luska på vad du prioriterar mest ?

Tror nog du kommer få den snabbare genom apple store = lite dyrare
Via Digitall In kanske du kommer få vänta lite längre, men (enligt mig) för ett marginellt lägre pris.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-12 15:32
Ursprungligen av NBK:

Du får väl luska på vad du prioriterar mest ?

Tror nog du kommer få den snabbare genom apple store = lite dyrare
Via Digitall In kanske du kommer få vänta lite längre, men (enligt mig) för ett marginellt lägre pris.

Ja, jo kanske inte är så mycket pengar.. Typ en 500ing kanske. Men är det typ samma leveranstid så kan man ju lika väl beställa från Digital Inn. Men skulle det vara så att Digital Inn inte direkt går ut med leveransinfo så vågar man ju inte vänta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 16:25

Det var absolut inte så att jag inte litade på Adrian, han skrev ju trots allt att han inte visste om det var en symbolisk summa eller hela. Eftersom ja nu inte vet litar jag nog på alla just nu, haha.

Tack för infon, både Adrian och Capeman

Ursprungligen av NBK:

Det var absolut inte så att jag inte litade på Adrian, han skrev ju trots allt att han inte visste om det var en symbolisk summa eller hela. Eftersom ja nu inte vet litar jag nog på alla just nu, haha.

Tack för infon, både Adrian och Capeman

Haha nej jag skojade mest om det. Jag har FÖR mig att de reserverar hela beloppet, tror det har varit så innan i alla fall och då har jag köpt lite dyraregrejer, bl a en iBook och en Mac mini.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 16:28

Återstår att se helt enkelt, sitter som på nålar nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-12 16:31

Visa kortet är framme. Och nu jävlar skall det CEOas!

CEO maskiner har en tendens att komma först till alla APRer!

hej allihopa jag stämplar tillfälligt in i tråden igen.
men skumt med priserna i senaste ryktet.. jag vill ha 13´tummaren!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 21:25

just nu känns det lite som att tomten kommer imorgon. men man kan också se det som att man kommer att bli 18000 kronor fattigare.. (förhoppningsvis väl spenderade slantar ändå)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 21:30
Ursprungligen av atomlab:

Visa kortet är framme. Och nu jävlar skall det CEOas!

CEO maskiner har en tendens att komma först till alla APRer!

Vad är en CEO-maskin?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-12 21:43

Sorry. Menade såklart en CTO maskin.

En maskin du ändrar på blir automatiskt en CTO då den inte är standard. Lägger du till en SSD eller bättre grafikkort.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-12 22:10
Ursprungligen av atomlab:

Sorry. Menade såklart en CTO maskin.

En maskin du ändrar på blir automatiskt en CTO då den inte är standard. Lägger du till en SSD eller bättre grafikkort.

Menar du inte BTO = Build To Order

Imorgon skall det beställas ny dator

Nya rykten: Appleinsider om nya MBPs

Så kanske blir nya 13":are men då med "endast" i3 processorer. Låter dock lite klent med max 2.26GHz. Är ju inte kraftigare än idag (till och med klenare än den dyrare).

  • Oregistrerad
  • 2010-04-12 21:47
Ursprungligen av Archangel:

Nya rykten: Appleinsider om nya MBPs

Så kanske blir nya 13":are men då med "endast" i3 processorer. Låter dock lite klent med max 2.26GHz. Är ju inte kraftigare än idag (till och med klenare än den dyrare).

i3 känns väl mer lämpad för plastbooken i så fall. Aja snart får vi se

Ursprungligen av Iphone77:

i3 känns väl mer lämpad för plastbooken i så fall. Aja snart får vi se

Håller helt med om det. Och hoppas dessutom att 13" MBP får lite mer kraft än den.

Ska bli väldigt intressant i morgon!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-12 22:21
Ursprungligen av Archangel:

Nya rykten: Appleinsider om nya MBPs

Så kanske blir nya 13":are men då med "endast" i3 processorer. Låter dock lite klent med max 2.26GHz. Är ju inte kraftigare än idag (till och med klenare än den dyrare).

Jag tolkar det som för low-end modellen isåfall. Det finns ju 2 13-tummare.

Ursprungligen av h_e:

Jag tolkar det som för low-end modellen isåfall. Det finns ju 2 13-tummare.

Det jag hoppas på med. Men finns inga rykten (som jag hört) om att MB ska uppdateras nu. Den fick ju en refresh i slutet på oktober. Så i så fall blir det nog inte förens senare. Tror bara det blir uppdatering av MBP i morgon, inte MBA eller MB.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-13 00:14

Snart inleds 12-timmarsnedräkningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 00:20

Eftersom det har talats om uppdateringar av MacBook Air också tror jag (läs hoppas) att i3 som det ryktas ska användas i "någon modell" hamnar där och inte i Pro (när det nu blir - i morgon eller senare). Att i7 inte hamnar i alla modeller är jag dock inställd på - antagligen blir det bara i de dyraste 15" och 17". i5 kommer att bli standardvalet och sitta i de flesta varianterna.

Jetwash: CTO = Configure To Order - terminologin Apple använder

Ursprungligen av Rajje:

Eftersom det har talats om uppdateringar av MacBook Air också tror jag (läs hoppas) att i3 som det ryktas ska användas i "någon modell" hamnar där och inte i Pro (när det nu blir - i morgon eller senare).

Det tycker jag också låter troligare än att MBP 13 bara skulle få i3.

Ursprungligen av Rajje:

Att i7 inte hamnar i alla modeller är jag dock inställd på - antagligen blir det bara i de dyraste 15" och 17". i5 kommer att bli standardvalet och sitta i de flesta varianterna.

Frågan är om i7 ens hamnar i de dyra 15"? I Apples strävan efter vettig batteritid, är i7 ett ens ett möjligt val i en 15-tummare? (Jag ställer det som en fråga eftersom jag inte är fullt insatt i riktigt hur strömhungrig i7 är.)

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-13 02:48
Ursprungligen av Adrian B:

Det tycker jag också låter troligare än att MBP 13 bara skulle få i3. Frågan är om i7 ens hamnar i de dyra 15"? I Apples strävan efter vettig batteritid, är i7 ett ens ett möjligt val i en 15-tummare? (Jag ställer det som en fråga eftersom jag inte är fullt insatt i riktigt hur strömhungrig i7 är.)

Skulle gissa att i7an bli tillvalsmöjlighet men inte standard på både 15 och 17 (den kraftfullaste modellen i varje storlek har ju samma prestanda som den enklaste modellen i storleken större). i7an är ju inte ens standard i iMacarna, så har mycket svårt att tro att den skulle vara det i de bärbara. (Eller är det stor skillnad på i7 till iMac och i7 till MBP?)

Men den stora och väsentliga frågan just nu, tycker jag är huruvida skeppslaster (för de flygs väl inte?) med MBP redan är på ingång mot Sverige, eller om man få ge sig till tåls ett par dagar innan leveranserna trillar in?

Antiklimaxet om det inte skulle komma någon uppdatering i morgon skulle vara hälsovådligt för min del...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 09:49
Ursprungligen av Adrian B:

Frågan är om i7 ens hamnar i de dyra 15"? I Apples strävan efter vettig batteritid, är i7 ett ens ett möjligt val i en 15-tummare? (Jag ställer det som en fråga eftersom jag inte är fullt insatt i riktigt hur strömhungrig i7 är.)

Beror på om det blir dual eller quadcore. Dualcore varianten av i7 ur Intels Calpella plattform drar inte farligt mycket. Troligen mindre än nuvarande Penryn vid samma klockfrekvens i och med att de tillverkas med 32 nm teknologi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 08:10

Äntligen tisdag, nu pirrar det gott i magen måste jag säga! Enligt idg.macworld kan det bli en i3 i MBP13". Kommer den vara likvärdig den gamla cpu'n eller kommer det bli ett litet lyft?

Undrar hur det blir med grafiken på den isåfall, tänk om det blir intel onboard... *Ryser*

Ursprungligen av NBK:

Äntligen tisdag, nu pirrar det gott i magen måste jag säga! Enligt idg.macworld kan det bli en i3 i MBP13". Kommer den vara likvärdig den gamla cpu'n eller kommer det bli ett litet lyft?

Undrar hur det blir med grafiken på den isåfall, tänk om det blir intel onboard... *Ryser*

i3 toppar ut på 2.26GHz har jag för mig. dvs samma som den billigare av de två nuvarande MBP 13", så det det skulle vara skumt om de gjorde så då det knappast skulle kunna ses som en uppgradering.
Frågan är ju hur pålitliga idg.macworld är?...

Och säg inte ens Intel onboard! Usch, usch, usch!

Kom igen nu Apple!

Idag är dagen jag slänger min gamla PC i väggen när jag kommer hem från jobbet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-13 09:31

Rackarns! Jag glömde min internetbankdosa hemma.. Jag kan inte betala med VIsa för jag skall köpa från mitt företagskonto.. Kan man köpa med faktura? Har inte köpt från Apple Store innan och hittar ingen tydlig info om det..

vid 12-tiden eller 14-tiden? När går apple store ner?

Brukar vara vid 14:00 tiden.

Bevaka tråden