Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm på MacBook Pro funkar inte i BootCamp-läge

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MacBook Pro 13" som när jag kör i mac-läge funkar precis som den ska, oavsett om jag kör endast den inbyggda skärmen eller kopplar in en extern. När jag däremot startar datorn i BootCamp-läge så visas endast "Windows startar" på skärmen, sedan när inloggningsrutan ska komma upp så är det bara svart. Tidigare funkade det dock om jag hade en extern skärm inkopplad, då var det endast bild på den externa, tyvärr har dock den externa skärmen jag brukade använda gått sönder och nu är det ingen bild någonstans, vare sig på den inbyggda skärmen eller om jag kopplar in externa, har prövat två olika externa och de säger bara "No signal detected".

Någon idé vad detta kan bero på och hur man kan fixa det?

Felsäkert läge borde du då komma åt precis innan windows bootar ordentligt.
En runda i felsäkert dubbelkolla inställningar för video och sedan starta om igen.
Detta brukar funka.

Nu lyckades jag koppla in en annan extern skärm som jag fick bild på, men på den inbyggda skärmen är det fortfarande svart. Men vad är det för inställningar som ska ändras? Har testat de som finns i kontrollpanelen, dvs. att "använd endast skärm 1 eller 2, se på båda skärmar, utöka skärmen" (vad valen nu heter), oavsett vilket jag väljer så är den inbyggda skärmen svart.

Behöver experthjälp!

Wee, lyckades äntligen få upp kontrollpanelen (som låg utanför bild) och efter att ha suttit och petat lite i inställningarna så fixade det sig på något konstigt sätt.

Nu undrar jag bara, hur stänger man av tangentbordsbelysningen i Windows Bootcamp-läge?

Har du installerat Boot Camp? finns Drivrutiner för för specialknapparna som sitter på tangentbordet. (även stänga av belysningen).

Finns i alla fall på MacBook Pro 2,2

1
Bevaka tråden