Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone + drulle

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har blivit av med min iPhone 3GS. Har hemförsäkring och drulle. Ska polisanmäla etc.
Undrar bara hur jag gör då abonnemanget är skrivet i min mammas namn, men det är jag som alltid betalar. Har bara aldrig blivit av att skriva over det i mitt eget namn. Vad göra? Måste
väl stå i mitt namn då det är min försäkring, eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-14 07:25

Vems namn står i försäkringen? Det är den personen som måste göra anmälan. Det behöver inte vara abbonemangsinnehavare som har försäkringen.

Det är ju inte abbonemanget du försäkrat. Det är ju telefonen. Den kan ha vilket SIM-kort som helst instucket - eller inget alls - spelar ingen roll.
Om bilen snos så spelar det ingen roll som tankade den sist. Den som har skrivit på försäkringen är den som anmäler och tar stålarna - om det blir några.

det är mitt namn som står i försäkringen och min mammas i abbonemanget, vi har olika efternamn också. Så blev lite tveksam då jag tänkte att försäkringen bara täcker sådant som tillhör mig och att jag skulle behöva bevisa att det var min genom ex. abonnemanget. Så det blir alltså jag som anmäler etc. Tack för hjälpen!

Återkom gärna med hur det gick. Det är alltid trevligt med trådar som avlsutas, istället för att det bara blir hängande i luften...

1
Bevaka tråden