Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer med mina ljudbanker vid byte till OSX?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-05-15 12:14

Hej!

Funderar på att köpa en Imac, då jag endast tänkt surfa runt, kolla filmer och göra musik. Musikprogrammet jag kör heter Reason. Nu är det så att jag undrar vad som händer med refillsen (Ljudbankerna) i programmet om jag byter till en Mac? Riktig färsking då jag aldrig ägt en mac. Men vad händer? Kommer dom ljuden fortfarande att funka i en mac? Eftersom jag måste skaffa själva reason som är anpassad till en mac.

Har du provat kolla med de som säljer Reason?

Många företag tillåter att man skiftar plattform mot en minimal kostnad.
Adobe kör med detta. behöver du byta plattform har du ju betalt för licens+media sedan tidigare och det man behöver betala för är media (några hundringar för skivan).

de som står för Supporten i Sverige är;
Luthman Scandinavia KB
Elsa Brändströms gata 52
s-12952 Hägersten
Sweden
Phone: 08 55502000
Fax: 08 6407335
Email: Mattias.Fjallstrom@luthman.se
Website: http://www.luthman.se

Själv gissar jag på att om programvaran är rätt regad hos propellerheads så är det bara köpa en Skiva, installera, och knacka in sitt regnr, se till att ha Ignition Key istoppad.

det BORDE vara kompabilitet med Ljudbankerna mellan Win - OSX-versionerna.
gissar att ett snabbt samtal till luthman fixar svar.

Ett tips kan vara att slå en koll på 99-musik, 99-musik är separerat från 99.mac numera. Där finns en stor mängs Reason-användare och du får säkert snabb hjälp.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-05-16 16:41

Det är ju så att jag inte har en "laglig" reason, så propellehead ger bara hjälp till dom som köpt mjukvaran. Men jag ska kolla på 99-musik som du sa tack för tipset

Och det kan du med att skriva?

Vi diskuterar inte piratprogramvara här på 99.se

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-16 20:07

som Goflorp skriver diskuterar vi inte piratmjukvara på forumet.
Tråd låst.
/Admin

1
Bevaka tråden