Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte igång min Iphone

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej nu behöver jag eran hjälp

Jag jailbreakade med spirit och låste upp den med blacksnow, jag hade 3.1.2 firmwire och 05.11.07. Allt gick bra och den funkade men sen skulle jag ta bort allt innehåll, jag återställde den i telefonen, inte i Itunes. Nu har den bara varit på apple skärmen i säkert en timma. Jag vill ju inte återställa den i Itunes för då kan jag ju inte låsa upp den sen.

Snälla hjälp mig, jag är utan telefon

Glömde säga att det är en Iphone 3gs

Senast redigerat 2010-05-16 16:15
  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-05-16 18:29

Jag hade precis samma problem för runt ett år sen, dock med en ipod touch men det är precis samma problem. Att appleloggan är det enda som visas under en obehagligt lång tid. Vad jag gjorde för att lösa detta var att försätta den i DFU mode (finns bra youtubevideor för detta) och sedan återställde jag den. Du måste nog dessvärre återställa telefonen till 3.1.3 men du kan fortfarande jailbreaka den med SPIRIT, som ju kommit nyligen.

Det är vad jag vet men har du tur så finns det kanske en snittsig snubbe på forumet som kan mer!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-16 19:39
Ursprungligen av Richrad.t:

Hej nu behöver jag eran hjälp

Jag jailbreakade med spirit och låste upp den med blacksnow, jag hade 3.1.2 firmwire och 05.11.07. Allt gick bra och den funkade men sen skulle jag ta bort allt innehåll, jag återställde den i telefonen, inte i Itunes. Nu har den bara varit på apple skärmen i säkert en timma. Jag vill ju inte återställa den i Itunes för då kan jag ju inte låsa upp den sen.

Snälla hjälp mig, jag är utan telefon

Glömde säga att det är en Iphone 3gs

Har du sparat SHSH Blobs (ECID SHSH)?

Ursäkta mitt spårk, men en annan liten fråga bara, varför i helvete valde du att ta bort allt innehåll i telefonen?!
Vad ville du uppnå med det? Det är ju som gjort för att fucka upp allt!

Ursprungligen av zappee:

Har du sparat SHSH Blobs (ECID SHSH)?

Ursäkta mitt spårk, men en annan liten fråga bara, varför i helvete valde du att ta bort allt innehåll i telefonen?!
Vad ville du uppnå med det? Det är ju som gjort för att fucka upp allt!

Ja, via programmet AutoSHSH.

Jag bytte telefon med en kompis så jag skulle ta bort hans grejer, visste inte att det skulle hända så här :/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-16 22:33
Ursprungligen av Richrad.t:

Ja, via programmet AutoSHSH.

Jag bytte telefon med en kompis så jag skulle ta bort hans grejer, visste inte att det skulle hända så här :/

Återställ till någon lägre version så du inte låser den.... sen börja om.

Ursprungligen av zappee:

Återställ till någon lägre version så du inte låser den.... sen börja om.

Men det går ju inte att återställa till någon annan firmwire än 3.1.3 i Itunes

Men om jag har sparat min SHSH fil från 3.1.2 05.11.07 på datorn, kan jag återställa den till 3.1.3 i Itunes och sen nergradera till 3.1.2?

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-17 07:50
Ursprungligen av Richrad.t:

Men det går ju inte att återställa till någon annan firmwire än 3.1.3 i Itunes

Men om jag har sparat min SHSH fil från 3.1.2 05.11.07 på datorn, kan jag återställa den till 3.1.3 i Itunes och sen nergradera till 3.1.2?

Tack för hjälpen!

Jo, Restore iPhone 3GS to 3.1.2 Using SHSHs on File with Cydia | OS X

Gjorde exakt som det stod, fick felmeddelande: This device isn't eligible for the requested build.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 17:20
Ursprungligen av Richrad.t:

Gjorde exakt som det stod, fick felmeddelande: This device isn't eligible for the requested build.

Hittils har jag inte stött på någon som misslyckats med denna guide, enda förutsättningen är att du har SHSH blobbarna för 3.1.2 sparade via Cydia eller lokalt samt, en god portion tålamod och access till fler än en dator. Efter 45 misslyckade försök i Win Vista så fungerade det på första försöket på Windows 7.... så byt dator

Stöter du på Error 1601, 1602, 1600 så sätt telefonen i DFU-läge och försök igen.

Om du stöter på Error 1015 så stäng ned Itunes, starta upp telefonen med Quickpwn och följ instruktionerna i QuickPwn-applikationen

Ursprungligen av FreddeB:

Hittils har jag inte stött på någon som misslyckats med denna guide, enda förutsättningen är att du har SHSH blobbarna för 3.1.2 sparade via Cydia eller lokalt samt, en god portion tålamod och access till fler än en dator. Efter 45 misslyckade försök i Win Vista så fungerade det på första försöket på Windows 7.... så byt dator

Stöter du på Error 1601, 1602, 1600 så sätt telefonen i DFU-läge och försök igen.

Om du stöter på Error 1015 så stäng ned Itunes, starta upp telefonen med Quickpwn och följ instruktionerna i QuickPwn-applikationen

Har testa på 4 olika datorer nu, både win xp och win 7. Får samma fel hela tiden, restore error 3194.

Har sparat min SHSH blobb via AUTOSHS somsagt, har filen på min dator, vet inte om den finns på sauriks server.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-17 21:22
Ursprungligen av Richrad.t:

Har testa på 4 olika datorer nu, både win xp och win 7. Får samma fel hela tiden, restore error 3194.

Har sparat min SHSH blobb via AUTOSHS somsagt, har filen på min dator, vet inte om den finns på sauriks server.

Testa på en Mac

Ursprungligen av Unbalanced:

Min telefon bara låste sig idag. Har 3.1.2 och kör med blackrain. Så jag startade om telefonen och kopplade till blackrain trycker på "make it rain" och när den väl ska reboota så fastnar den där på svart skärm. Har provat alla knep men får inte igång den. Sen har jag försökt att restora och även lagt in 74.208.10.249 gs.apple.com men får bara "this device isn't eligible for the requested build". Kommer inte på mer vad jag ska göra och kan inte använda telefonen.

Har du sparat SHSH blops?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 21:44
Ursprungligen av Richrad.t:

Har testa på 4 olika datorer nu, både win xp och win 7. Får samma fel hela tiden, restore error 3194.

Har sparat min SHSH blobb via AUTOSHS somsagt, har filen på min dator, vet inte om den finns på sauriks server.

Ehh Sparade du inte SHSH blobbarna för 3.1.2 via Sauriks server innan den 4/2 så är det inte lönt att fortsätta försöka. Du kan kolla om du har dem sparade med hjälp av Umbrella. Vilken rad lade du till i din HOSTS-fil?

Har du inte gjort detta innan den 4/2 så finns det en räddningsguide till men den är komplex... Preventing baseband update as a last-ditch effort [iPhone Dev Team]

Edit: 3194 innebär att du antingen inte har redigerat din HOSTS-fil korrekt eller att din SHSH inte är lagrad

Ursprungligen av FreddeB:

Ehh Sparade du inte SHSH blobbarna för 3.1.2 via Sauriks server innan den 4/2 så är det inte lönt att fortsätta försöka. Du kan kolla om du har dem sparade med hjälp av Umbrella. Vilken rad lade du till i din HOSTS-fil?

Har du inte gjort detta innan den 4/2 så finns det en räddningsguide till men den är komplex... Preventing baseband update as a last-ditch effort [iPhone Dev Team]

Edit: 3194 innebär att du antingen inte har redigerat din HOSTS-fil korrekt eller att din SHSH inte är lagrad

Innan 4/2 har jag inte sparat något eftersom jag sparade i söndags
Är det helt kört då?

Ursprungligen av Unbalanced:

Tror att jag har hittat en lösning, återkommer med besked

Förklara gärna om du löser det

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-05-16 20:44

Jag har samma problem, jag försökte att låsa upp min Iphone 2G med hjälp av spirit. Jag hade då version 3.0 och jag trodde att allt gick bra ända tills den skulle startas upp, den startar inte upp alls utan det är bara Apple-logan som kommer i cirka 5 minuter sen startas telefonen om... vad ska jag göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-16 22:33
Ursprungligen av brantas:

Jag har samma problem, jag försökte att låsa upp min Iphone 2G med hjälp av spirit. Jag hade då version 3.0 och jag trodde att allt gick bra ända tills den skulle startas upp, den startar inte upp alls utan det är bara Apple-logan som kommer i cirka 5 minuter sen startas telefonen om... vad ska jag göra?

Sätt i DFU och börja om.

Ifall jag återställer den i Itunes som vanligt så den uppgraderas till 3.1.3, får jag 5.12.01 då?

  • Oregistrerad
  • 2010-05-17 19:49

Det där händer mig titt som tätt, ibland kan den stå en timme och inte "göra något". Oftast löser det sig efter ett par omstarter. Det verkar som telefonen hänger sig vid någon del av startup-processen, helt sporadiskt.

Min telefon bara låste sig idag. Har 3.1.2 och kör med blackrain. Så jag startade om telefonen och kopplade till blackrain trycker på "make it rain" och när den väl ska reboota så fastnar den där på svart skärm. Har provat alla knep men får inte igång den. Sen har jag försökt att restora och även lagt in 74.208.10.249 gs.apple.com men får bara "this device isn't eligible for the requested build". Kommer inte på mer vad jag ska göra och kan inte använda telefonen.

Jag tror att jag gjorde det för länge sen men jag är inte säker på det. Läste om man inte gör det så är det kört.

Men det konstiga är att varför vill inte blackrain inte längre rebootar ? Funkade förut hela tiden och helt plötsligt så fastnar den på svarta skärm.

Tror att jag har hittat en lösning, återkommer med besked

Ok har fixat det nu

Telefon 3Gs

Hade 3.1.2 med 5.11.07 jailbreak blackra1n (unlock blacksnow) som bara inte gick att tethera igen. Så jag kunde inte restora 3.1.2 heller, tydligen hade jag inte sparat sparat SHSH blops.

Lösning:
Uppdatera till 3.1.3 men ha kvar baseband 5.11.07 och använd blacksn0w RC2 för upplåsning.

Men uppdatering till 3.1.3 ska göras enligt dessa instruktioner.

these are the exact steps...
restore iphone,no need to hit shift as this is the stock 3.1.3 update
itunes reads....
"Extracting software"
"Verifying with Apple"
"Preparing Restore" may take a minute or 2
"Waiting for iphone"
"Restoring iphone software" apple logo with empty white bar appears on phone
the bar will be just over halfway complete when you get
"Verifying with apple"
then pull cable out as soon as it says "updating iphone firmware" and itunes gives error 9 so just close itunes
run ireb 3.1.2 3gs loop fix then activate with itunes then rejailbreak with spirit.
worked for me 100%
again try at your own risk as i did...... windows xp user with mc model 32gb 3gs which was jailbroken with blackra1n

Här är länken:

iPhone3GS with new boot update to original 3.1.3 keep baseband 05.11.07 100% solutio - GSM-Forum

iH8sn0w - iREB 3.1-3 For Windows finns att hämta här:

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Jag har nu provat detta själv och det funkar även upplåsningen, allt gick ganska fort.

Dra ut kabeln direkt när det står "updating iphone firmware" och kör ih8sn0w reb. Läs instruktionerna noga i forumet.

Därefter jailbreak med Spirit

Sen hämta i Cydia source ” Cydia.pushfix.info och installera " blacksn0w RC2 "

Denna jailbreak är mycket bättre för nu är det ingen tethering längre, så man kan starta om telefonen utan att behöva koppla till datorn och upplåsning fungerar.

På ett sätt så är det bra att detta hände då ingen tethering behövs.

Flera på forumet har testat detta problemfritt.

Glöm inte ta en Backupp i itunes innan ni gör detta.

Lycka till

Ursprungligen av Unbalanced:

Ok har fixat det nu

Telefon 3Gs

Hade 3.1.2 med 5.11.07 jailbreak blackra1n (unlock blacksnow) som bara inte gick att tethera igen. Så jag kunde inte restora 3.1.2 heller, tydligen hade jag inte sparat sparat SHSH blops.

Lösning:
Uppdatera till 3.1.3 men ha kvar baseband 5.11.07 och använd blacksn0w RC2 för upplåsning.

Men uppdatering till 3.1.3 ska göras enligt dessa instruktioner.

these are the exact steps...
restore iphone,no need to hit shift as this is the stock 3.1.3 update
itunes reads....
"Extracting software"
"Verifying with Apple"
"Preparing Restore" may take a minute or 2
"Waiting for iphone"
"Restoring iphone software" apple logo with empty white bar appears on phone
the bar will be just over halfway complete when you get
"Verifying with apple"
then pull cable out as soon as it says "updating iphone firmware" and itunes gives error 9 so just close itunes
run ireb 3.1.2 3gs loop fix then activate with itunes then rejailbreak with spirit.
worked for me 100%
again try at your own risk as i did...... windows xp user with mc model 32gb 3gs which was jailbroken with blackra1n

Här är länken:

iPhone3GS with new boot update to original 3.1.3 keep baseband 05.11.07 100% solutio - GSM-Forum

iH8sn0w - iREB 3.1-3 For Windows finns att hämta här:

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Jag har nu provat detta själv och det funkar även upplåsningen, allt gick ganska fort.

Dra ut kabeln direkt när det står "updating iphone firmware" och kör ih8sn0w reb. Läs instruktionerna noga i forumet.

Därefter jailbreak med Spirit

Sen hämta i Cydia source ” Cydia.pushfix.info och installera " blacksn0w RC2 "

Denna jailbreak är mycket bättre för nu är det ingen tethering längre, så man kan starta om telefonen utan att behöva koppla till datorn och upplåsning fungerar.

På ett sätt så är det bra att detta hände då ingen tethering behövs.

Flera på forumet har testat detta problemfritt.

Glöm inte ta en Backupp i itunes innan ni gör detta.

Lycka till

Ska testa detta imorn är jag dum i huvudet eller finns det bara iH8sn0w-iREB-V3.1.2-For-Windows-English.zip? står ju att man ska ha v3.1.3

Nej du har rätt ska vara v3.1.2, det var den jag tog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 06:45

Det där kan fungera men också bricka din iPhone. Läs länken jag postade, den beskriver hur korkad er metod är.

Ursprungligen av FreddeB:

Det där kan fungera men också bricka din iPhone. Läs länken jag postade, den beskriver hur korkad er metod är.

Visst metoden har en risk, men drar man ut i rätt tid så går det bra och jag tror inte att man kan misslyckas, gör man det så är det bara att börja från början.

Sen den metoden som du länkade "Preventing baseband update as a last-ditch effort" provade jag 3 ggr utan resultat Itunes ville inte öppna den modiferade ipws filen.

Så jag såg "dra ut kabeln" metoden som sista chans.

Det funkade, tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden