Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipadhand?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter två dagar med ipad så noterar jag Att vänster lillfinger tenderar till Att domna bort. Ãr det någon annan som råkar ut fôr samma sak?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-27 07:55

Inte märkt något, men bär aldrig min iPad länge med samma hand utan byter ofta hand, lägger den på saker, sätter i ställ osv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-27 09:13

jag har märkt liknande fast typ baksidan av handen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-27 09:48

Det skulle underlätta om du berättar hur du håller händerna när du använder din iPad?

Jag har inte märkt något

Kan vara vad som helst men definitivt inte iPaden på så kort tid. Snarare rör det sig om något befintligt problem som uppenbarar sig när handen/armen/nacken är i ett visst läge - överlag är det ganska tveksamt huruvida det finns något egentligt orsakssamband mellan just domningar och repetitivt arbete. Går man till en doktor kan man få sånt där undersökt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-27 14:03

För att utveckla min post lite - ligger du ned och tar stöd med armbågen så utsätter du nerver du nästan aldrig utsätter. Klämmer du nerven en längre stund så kan det ge upphov till domningar i fingrar/arm. Kvarstår det även efter att du bytt position så är nog detta fel forum... "go see a doctor"

/Överläkare Fredrik

Jag misstänker också att det är fråga om att klämma på någon nerv och jag tar stöd med armbågen:)

Tack...

1
Bevaka tråden