Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur förhindra utgående samtal och/eller utgående mail?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min 1.5-åring älskar min iPhone. För några månader sedan var det smått fantastiskt att se honom öppna "knapplåset", kicka sig in i iPod och bläddra till sina favoritalbum via cover flow och rocka loss, men nu börjar hans klåfingrighet bli ett problem eftersom det finns fler roliga knappar att trycka på. På sistone har han ringt x antal samtal (och skickat ett mail) till folk jag normalt inte kontaktar vid 7-tiden på morgnarna.

Därför tänkte jag höra om någon känner till ett smidigt sätt att stänga av telefon- och/eller mailfunktionen på en iPhone? Eller finns det något program man kan köra som tillfället förhindrar att telefonen reagerar på homeknappen och skärmen?

Jag är inte intresserad av att JB:a, och flygplansläget är inget alternativ.

  • Medlem
  • 2010-05-31 23:24

Aktivera PIN-lås och lämna inte ut koden till pilten. Kan dock ge frustration hos den lille eller resultera i ett ointresse.

Ursprungligen av DrDip:

Aktivera PIN-lås och lämna inte ut koden till pilten. Kan dock ge frustration hos den lille eller resultera i ett ointresse.

Ah, det hade jag inte tänkt på. Tack för förslaget, ska testas!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-01 07:47

köp en iPod touch till honom

Fast när han har tryckt fel PIN-kod 3 gånger och ditt simkort är låst är det kanske inte så kul, om du inte har PUK-koden i beredskap. Eller menar ni vanligt telefonlås med PIN som inte har med simkortet att göra?

Ge honom en egen iPhone, det är väl nästan enklast?

Såhär en dag senare blir det nog till att köpa en iPod touch till lillen, eller gömma telefonen under så lång tid att han glömmer av den

Telefonlåset gjorde jobbet, men det var inte populärt. Minst sagt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-02 12:49
Ursprungligen av Striberger:

Såhär en dag senare blir det nog till att köpa en iPod touch till lillen

Ja men självklart, lillen är ju över året och har ännu ingen egen?! Upprörande
Han behöver givetvis en iPod touch eller en iPad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-02 10:15

Kan du inte bara sätta på flygplansläge när han leker med den? Det förhindrar ju nätverk och telefonsamtal. Du kan visserligen inte ta emot någonting, så det är på gott och ont.

Ursprungligen av Netzach:

Kan du inte bara sätta på flygplansläge när han leker med den? Det förhindrar ju nätverk och telefonsamtal. Du kan visserligen inte ta emot någonting, så det är på gott och ont.

Jag körde på flygplansläget tidigare, men när det ändå hade gått utgående samtal började jag förstå att det inte var ett alternativ.

Problemet är att om han trycker på telefonknappen (vilket händer) och sedan provar ringa så kommer valet att avaktivera flygplansläget direkt via en knapp utan att "aktivt" behöva göra ändringar i inställningsmenyn.

1
Bevaka tråden