Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS kommer fram försenade efter utlandsresa

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en iphone 3g i somras. Den kommer från USA och är jailbreakad. Den funkade hur bra som helst i sverige och när jag åkte utomlands till frankrike. När jag senare kom hem så hände det något med den. Mina inkomna sms kommer fram allt från en timme till en dag senare efter att de skickats. När man ringer till mig så går samtalet inte alltid fram. Batteritiden har försämrats väsentligt.
När jag åkte för andra gången till frankrike i julas, så funkade iphonen precis som den gjorde när jag fick den. Men sen när jag kom hem till sverige igen återgick det till samma problem.
Vad kan detta bero på?
Om jag uppdaterar den till senaste mjukvaran, som jag för övrigt vill göra, så kanske problemet försvinner? Och hur jailbreakar jag den efter att ha uppdaterat den från 3.0 till senaste version?

Otroligt tacksam för svar!!
// Sara

1) Gör en restore (utan att lägga tillbaka en backup).
2) Byt sim-kort.

Jailbreak finns massor med poster om, men kolla in iClarified, den siten har de bästa guiderna: iClarified - Tutorials - iPhone

Ursprungligen av keptang:

1) Gör en restore (utan att lägga tillbaka en backup).
2) Byt sim-kort.

Jailbreak finns massor med poster om, men kolla in iClarified, den siten har de bästa guiderna: iClarified - Tutorials - iPhone

så jag ska alltså återställa allt, och om det inte funkar, ska jag då byta simkort? Eller ska jag göra båda sakerna?

tack!

Jag skulle rekommendera att göra en restore, utan att lägga tillbaka backup som första försök.
Om det inte hjälper så skulle jag be operatören skicka ut ett nytt sim-kort.

Förmodligen så löser det första alternativet problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 08:36

Sara, som de säger ovan men uppdatera inte till senaste versionen utan ta firmware 3.1.2, jailbreaka sedan med Redsn0w eller Blackra1n (enklast) och lås upp med Blacksn0w. Sök i forumet så hittar du tonvis med info om detta.

(Du kan inte jailbreaka med Spirit då du har en utländsk iPhone som först behöver aktiveras/hacktiveras)

Nu har jag återställt den, MEN, den går inte att starta upp den! det enda som händer är att den går från att vara svart till att visa apple-märket på skärmen. Hur kommer det sig? Någon som vet vad jag ska göra??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 20:34

Återställ den igen, sätt den först i DFU mode innan du återställer

iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into DFU Mode

okej, har gjort det nu.. det står att det krävs ett speciellt sim-kort som kom med iphonen eller liknande. Måste jag ha ett simkort med en speciell operatör eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 21:26

Du måste jailbreaka den igen (http://www.99.se/1901068-post5.html), detta hacktiverar telefonen. Ett sätt att komma runt aktivering med original-SIM

Det går inte så bra för mig, jag måste ha fattat fel eller något...

Jag måste ha en speciell firmware för att kunna låsa upp telefonen. Grejen är den att jag vet inte vad jag har, och jag kan inte gå in och kolla eftersom att jag inte får på mobilen på det läget. Jag följde instruktionerna på denna sida: iClarified - iPhone - Hur du jaikbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Mac]
Men det funkar inte, och då misstänker jag att jag har fel firmware. Då måste jag alltså uppdatera den via itunes antar jag, men det funkar inte för det enda som visas på itunes är att mitt SIM inte är "giltigt".
Jag skulle uppskatta ett mer specifikt svar! eftersom jag tydligen inte förstår det här så bra...
tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-12 14:10
Ursprungligen av barasara:

Det går inte så bra för mig, jag måste ha fattat fel eller något...

Jag måste ha en speciell firmware för att kunna låsa upp telefonen. Grejen är den att jag vet inte vad jag har, och jag kan inte gå in och kolla eftersom att jag inte får på mobilen på det läget. Jag följde instruktionerna på denna sida: iClarified - iPhone - Hur du jaikbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Mac]
Men det funkar inte, och då misstänker jag att jag har fel firmware. Då måste jag alltså uppdatera den via itunes antar jag, men det funkar inte för det enda som visas på itunes är att mitt SIM inte är "giltigt".
Jag skulle uppskatta ett mer specifikt svar! eftersom jag tydligen inte förstår det här så bra...
tack!

Har du återställt den med 3.1.2?

nej det har jag inte, hur gör man det?

1
Bevaka tråden