Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone startar ej, skärm död, går ej nå dfu-mode.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag försöker hjälpa min bror att fixa hans iPhone, den är helt död. Det går ej starta genom att hålla inne "power" och "home"-button. Det går ej starta genom att plugga i USB-kabeln medans man håller "home" intryckt. Det går ej återställa via iTunes eller något jailbreakprogram. Skärmen är alltså helt död och ger inte ens ifrån sig något ljus. Telefonen har fungerat bra tidigare men började för ett tag sedan att stänga av sig själv för att vid nästa uppstart behöva anslutas till iTunes för återställning. Enda "livstecknet" nu är att iTunes finner den och vill återställa den. Detta går som beskrivet inte att göra. Jag har även provat att ladda upp den via nätström, utan resultat.

Vad kan vi mer prova? Finns det någon chans?

Telefonen är för övrigt en 2G

MVH Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 07:07

Testat en annan dator?

Testa att sätta iPhonen i DFU mode och gör sedan en restore i iTunes. Kolla gamla tutorials på hur man jailbreakar typ 2.2.1 på iclarified.com. Vet att det har hjälpt mig många gånger när jag krånglat runt. Hoppas det hjälper.

Som jag förklarat så kan jag inte ens nå DFU mode. Jag har även provat på andra datorer samt andra versioner av jailbreak. Skärmen är liksom död, inte ens några "ljusblixtar". Enda livstecknet är som sagt att iTunes finner en iPhone i återställningsläge. Dock går det inte att återställa.

Ingen som kan hjälpa till med detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-12 00:50

Nej, det är kört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 13:12

Ja, kommer du verkligen inte ens in i DFU mode så är telefonen stekt/grillad/rostad/kass/kaputt

1
Bevaka tråden