Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill inte installera från Software Update

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har det återigen kommit massa prylar på Software Update som jag inte vill hämta och installera(en massa språk). Problemet är ju då att varje gång Software Update kollar om det kommit något så hittar den dessa. Går det att stänga av de man inte vill hämta ner? Så att de inte visas i listan längre.

  • Medlem
  • 2002-01-18 10:55

Japp finns ett ignorera kommando... make inactive i en engelsk SU, under uppdatera menyn sannolikt i en svensk kopia (orkar inte starta om SU för att kolla )

Citat:

Skapades ursprungligen av: Lukas:
under uppdatera menyn sannolikt i en svensk kopia

Jo, jag kollade. Välj Uppdatera nu i Programuppdatering. Då öppnas Programuppdatering och en massa ointressant tjafs dyker upp. Markera det du inte vill se mer, du kan välja flera programvaror genom att hålla nere äpple-tangenten när du markerar programmen. Välj sedan Gör inaktiv i Uppdatera menyn. Programmet frågar då om du är säker på att du vill ta bort uppdateringarna från listan. Skulle du ångra dig är det bara att välja Visa inaktiva uppdateringar i samma meny.

Suveränt! tack.

Går det att ångra en softwareuppdatering i OS X 10.1.5?
Efter att ha gjort några små säkerhetsuppdateringar gick det inte att starta PageMaker 6.52 varken i classic-läget eller från system 9.2 som jag har på en separat hårddisk. Eller det kanske finns någon annan lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 21:36

Går det at få tillbaka uppdateringarna som man har tagit bort då, om man skulle ångra sig?

1
Bevaka tråden