Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Live Messenger ute nu

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft har nu släppt en officiell Windows Live Messenger-applikation för iPhone/iPod Touch och den ska ha stöd för iOS 4.

Läs mer:

iPhone Now Has A Windows Live Messenger App

Tack Microsoft!
Ska bli kul att testa då man tagit ner iOS4 också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-21 13:14
Ursprungligen av Capeman:

Microsoft har nu släppt en officiell Windows Live Messenger-applikation för iPhone/iPod Touch och den ska ha stöd för iOS 4.

Läs mer:

iPhone Now Has A Windows Live Messenger App

Verkar bara finnas i US store just nu...

Ursprungligen av kenjon:

Verkar bara finnas i US store just nu...

Ja det verkar som det... Har inte tillgång till iTunes där jag sitter nu, så jag såg den bara på webbvarianten av iTunes, och där visas allt. Hoppas den kommer till EU snart då, det är väl en större andel användare här än i USA, där regerar väl AIM fortfarande...?

Kan också vara så att europa lanseringen dröjer för att de håller på att översätta msn till respektive språk men jag vill hellre ha mitt på engelska nu än att vänta ännu längre =D

Ursprungligen av SoulBlazt:

Kan också vara så att europa lanseringen dröjer för att de håller på att översätta msn till respektive språk men jag vill hellre ha mitt på engelska nu än att vänta ännu längre =D

Ja garanterat så.
Vill också ändå ha den på engelska så ge oss den nu.

Nu finns den i svenska App Store.

EDIT: Däremot åkte den ut ganska kvickt, den var ingen höjdare. Hittade inget sätt att logga ut (Vad missade jag?!) och inga kontakter syntes som online fast de var det...

Senast redigerat 2010-06-24 09:41
  • Medlem
  • 2010-06-25 00:03
Ursprungligen av Capeman:

Hittade inget sätt att logga ut (Vad missade jag?!).

Klicka på din bild följt av din status. Längst ner hittar du en knapp som loggar ut dig.

  • Medlem
  • 2010-06-25 00:07

Vet någon om man har samma status som den man hade då appen var i fokus efter att man har stängt ner den? Tänker främst på följande, taget från appens beskrivning:

Citat:

You can even receive IM notifications when your app is closed so you never miss a message.

Jag kommer bara använda denna i framtiden, men den verkar ha en del buggar.
Då jag loggar in på Windows Live Messenger på datorn (Windows Vista) så står jag som online där, men mina vänner ser mig som offline. Mycket märkligt.
Lär dyka upp ny version inom kort.

Sen en sak jag stör mig enormt på som kan verka lagom 13-åring, men varför har de ny design på smailisarna. Smailisarna i Live Messenger ska se likadana ut ipå alla plattformar och versioner så inte missförstånd uppstår då de kan tolkas olika. hehe

1
Bevaka tråden