Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med minneskort

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-06 12:27

Hej!

Någon som vet hur jag ska göra; jag har ett minneskort Sandisk sdhc som krånglar. Jag petade in det i kortläsaren på jobbet (Dell och XP) men inget hände. Kom på att läsaren nog är för gammal och klarar inte av sdhc. Men nu funkar inte kortet alls, "Fel i minneskortet" står det när jag petar in det i kameran. "Spärrat kort" står det ibland också.

Petar jag in kortet i läsarna på min MBP och iMac händer ingenting, det dyker inte upp alls.

Sånt där händer ju ibland tydligen... har inte provat att formatera eftersom det är bilder på kortet jag vill ha. Har det hänt dig? Hur gör man? Det finns väl programvara för sånt? De jag har sett har varit för Windows. Går att lösa i OSX vore det kalas.

Tack på förhand!
Calle S

Sitter med liknande problem med mitt SDHC minneskort. Kameran vill inte formatera kortet, och macen reagerar inte alls när jag sätter i kortet. Är där någon som har en ide om vad man kan göra för att fixa minneskortet?

1
Bevaka tråden