Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PHP/HTML/JS-editor för iPad?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Nu har jag blivit med iPad, och tänkte använda den som arbetsredskap. Jag jobbar med PHP, HTML, JavaScript, CSS mm. och letar efter en app som låter mig ansluta via FTP och redigera mina filer remotely.
Jag vill ha en app som låter mig arbeta både lokalt och direkt mot webbservern.
Jag har testat Mides IDE, som verkade lovande, men den kräver att man har en kopia av alla filer lokalt, vilket jag inte vill ha då jag jobbar från flera olika enheter.

Nån som testat några liknande appar?

Har du provat nå SSH app, fungerar väldigt bra även på iPad. jag rekommenderar "iSSH" som fungerar klockren för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-04 10:26

Har inte testat, men är lite sugen på en app som heter Markup for ipad.
Kolla in den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-04 18:12

Finns ett program som heter Gusto som kanske kunde vara något?

  • Medlem
  • City
  • 2010-07-04 18:43

HTML edit
Markup
FTP on the Go

HTML enklast, Markup bäst tyvärr så fungerade ingen av dom att ansluta/spara till ftp under min resa så jag fick även köpa FTP on the Go som gjorde jobbet.

Det genomgående temat är att man får stå ut med buggar och som beskrivet ovan fel på produkten.
Programmen uppdaterades nyligen med förmodade lösningar på problemen har dock inte hunnit testa något ännu.
Tror även att HTML edit spara filerna lokalt hela tiden också.

Hoppas med på Markup men för några veckor sedan var det alltså FTP on the Go som jag använde.

Det var ett tag sedan den här tråden var aktiv. Är det någon som har stött på någon bra lösning på denna fråga? Personligen skulle jag jubla över Coda till iPaden, men det är önsketänk än så länge.

Det skulle vara kul om Barbones Software kunde porta BBEdit till iPad!

1
Bevaka tråden