Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time machine och rättigheter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 19:29

När jag ska hämta ett par dokument från en backup genom time machine får jag detta meddelande: "The operation can't be completed because you don't have permission to access dokument.pages"

Ska nämnas att jag formaterade datorn förra veckan utan att använda time machines backup, för att inte få med allt skräp som den sparat genom åren. Skapade nytt konto å allting, precis som man gör när datorn är ny. Va ett helsike att få över det jag ville ha då jag stötte på samma problem som nu, men på någe sätt lyckades jag få över det mesta.

Märkte att det inte gick att hämta backup på tex. musiken från itunes, om itunes var igång, fick stänga det först sen lät den mig hämta. Samma med iphoto.

Nu ligger filerna i backupen på skrivbordet å skrivbordet är ju svårt att stänga ner ?!

Har kollat på backupdisken och jag har read&write rättigheter så jag blir galen på att den säger att jag inte har det när jag ska hämta backup från den:'( ?!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-20 23:15

Har du samma användaruppgifter i ditt nuvarande konto som du hade när du gjorde TM-backupen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 10:59
Citat:

Har du samma användaruppgifter i ditt nuvarande konto som du hade när du gjorde TM-backupen?

Det är möjligt att jag inte har, då jag skapade en ny användare vid ominstallationen. Är jag helt körd kmr jag aldrig komma åt min backup ?

  • Medlem
  • 2010-07-21 22:30

Du kan säkert ge dig själv rättigheter på den gamla disken, men jag skulle ändå satsa på en ny TM-kopia sedan.

1
Bevaka tråden