Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes presentkort 150kr, nu 105kr.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte mig nyss några iTunes 150kr presentkort på Shell för 105kr st.
Tror att de bryter mot lagen när de står att de kostar 100kr, och man betalar 105kr, 5kr är en "iTunes serviceavgift"

De lägre priset gäller denna och nästa vecka på bl.a Pressbyrån, Shell, SevenEleven.

Ursprungligen av andlin76:

Tror att de bryter mot lagen när de står att de kostar 100kr, och man betalar 105kr, 5kr är en "iTunes serviceavgift"

I så fall är det många som bryter mot lagen.

Finns ju dolda serviceavgifter på både bio- och fotbollsbiljetter. Bara de berättar det innan du betalar så borde det vara okej.

Men 100 kr för ett 150kr-presentkort är ju rätt bra deal.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-10 08:13

Kanske dum fråga från mitt håll, men jag antar att man även kan köpa apps för dessa presentkort? Eller är det bara musik?

Ursprungligen av NBK:

Kanske dum fråga från mitt håll, men jag antar att man även kan köpa apps för dessa presentkort? Eller är det bara musik?

Du kan köpa allt som finns i "iTunes"..

Ursprungligen av andlin76:

Köpte mig nyss några iTunes 150kr presentkort på Shell för 105kr st.
Tror att de bryter mot lagen när de står att de kostar 100kr, och man betalar 105kr, 5kr är en "iTunes serviceavgift"

De lägre priset gäller denna och nästa vecka på bl.a Pressbyrån, Shell, SevenEleven.

Du tänker på avgifterna när du betalat med kreditkort. Det är de som är olagliga (men jag har ingen referens)

Ursprungligen av BlackSmp:

Du tänker på avgifterna när du betalat med kreditkort. Det är de som är olagliga (men jag har ingen referens)

Nej, de är inte olagliga. Men grymt irriterande. Fast man förstår affärerna också (iaf jag), betala 3kr/transaktion till t.ex Nordea för att man använder kort, helt sjukt.

Ursprungligen av keptang;:

Nej, de är inte olagliga. Men grymt irriterande. Fast man förstår affärerna också (iaf jag), betala 3kr/transaktion till t.ex Nordea för att man använder kort, helt sjukt.

Inte enligt denna information, se avsnittet om avgifter i butik

Avgifter för kreditkort | Kreditkortinformation

Det inte så många vet om är att det sedan 2004 är helt olagligt för butiker eller restauranger att ta ut en kortavgift vid köp. Trots det här finns det fortfarande många mindre butiker som väljer att ta ut en kortavgift på ett par kronor men vissa har valt att ta så mycket som 10 kronor, särskilt om du handlar för mindre än 100 kronor. Det här problemet ses ofta bara i mindre inköpsställen såsom kiosker, restauranger och pizzerior. Skulle du stöta på det här rekommenderas du att anmäla stället då de begår brott i avtalsrätt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-20 18:58

Synd att man inte kan köpa iPhone från itunes. Då hade man ju bara kunna köpt ett gäng present kort och fått ca 1/3 billigare lur

Den 5:an går väl till butiken? Gäller även SJ avgift som du åker på om du plockar ut den i butik (20:-) ... Kuponginlösen av olika slag (25:-) Hade inte den provisionen funnits hade det:) endast varit en service som man inte tjänade några pengar på..

Ursprungligen av andlin76:

Köpte mig nyss några iTunes 150kr presentkort på Shell för 105kr st.
Tror att de bryter mot lagen när de står att de kostar 100kr, och man betalar 105kr, 5kr är en "iTunes serviceavgift"

De lägre priset gäller denna och nästa vecka på bl.a Pressbyrån, Shell, SevenEleven.

Finns det 150kr kort för 105kr?

Inte nu längre

1
Bevaka tråden