Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka bilder från iPhone till blogspot.com?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-25 16:39

finns det något sätt att skicka bilder från iphone till blogspot.com ?

Kan det här vara det som du menar?
Blog with iBlogger! for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Det är ju för Blogger, men det är (såvitt jag förstår) detsamma.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-25 17:02

stämmer .ska vara så att jag kan skicka upp bilder till den bloggen .

hade detta i min sonyericsson telefon satio även så jag kunde3 skicka bilder till mitt picasa web album saknar detta i iphonen men det finns säkert .har bara haft telefon i 3 dagar nu

Som det ser ut på Appens "hemsida" i iTunes så verkar denna göra precis det som du vill. Nu är jag själv ingen bloggare så jag är helt novis på detta, men testa och se och återkom gärna om det var vad du sökte efter

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-25 17:43

tackar ska kolla på detta .inga mer bra appar du vet so du kan tala om är nu på denna telefon

Hmmm, "Bra appar". Det är lite som när jag jobbade på restaurang och någon frågade "Vad är det som är gott". Jag måste svara samma till dig som jag svarade då.

- Det beror lite på vad det är som du är ute efter. Det som jag gillar kanske inte faller dig i smaken.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-25 18:19

ja det är sant .skulle vilja ha typ den du hjälpte mej med,samt en som man kan ha sina koder i till bank m.m säkerhets app typ, sedan en så man kan få smiles i sms medd

Ursprungligen av swag:

ja det är sant .skulle vilja ha typ den du hjälpte mej med,samt en som man kan ha sina koder i till bank m.m säkerhets app typ, sedan en så man kan få smiles i sms medd

iVault Pro
Emoji Free

Enkelt uttryckt ställer man in en mailadress i inställningarna på blogspot.com.

Sedan tar man t ex an bild med iPhonen och mailar till adressen - som man givetvis lägger in i adressboken under "bloggen".

Hälften av mina egna blogginlägg skapas på det här viset.

Jeremiah@ElevatorNobody

Formatet blir lite enkelt

Ärenderaden blir blogginläggets överskrift.
Texten i mailet blir blogginlägget och bilden.

lite dumt att bilden kommer sist i mailet, men först i blogginlägget.

Eventuell signatur i mailet "skickat från min iPhone" som ju ligger efter bilden) kapas bort.

vad gäller Appar är det bara "vara med", läs på

TUAW -- The Unofficial Apple Weblog
MacWorld - Allt om Mac, iPod och iPhone
Alla svenska nyheter om Apple på ett ställe - Aapl.se (görbra översiktssida över allt svenskt som rör mac)
Cult of Mac | Apple News, Reviews and How Tos

De stora tidningarna har ofta specialsektioner om iPhone/iPad
Amerikanska macWorld t ex;
iPhone Central | Macworld

jag brukar lägga en hög med bokmärken under en meny (se bild).
väljer man sedan "Öppna i flikar..." så får man en massa flikar, då kan man skumma igenom det som är intressant på 10min.
(Jag vet att man kan göra det med RSS med, men det har jag aldrig gillat)

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-25 21:14

gjort som du har sagt här men mailet går iväg men jag ser inget på blogger sidan skumt

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om!

"blog hjälp" säger inte speciellt mycket om vad tråden handlar om.

/Mod

Senast redigerat 2010-07-25 21:33

Jag tror du måste adda dig själv under "tillstånd" också.

Annars kan ju vem som helst som hittar mailadressen börja spamma din blogg...

(det var länge sedan jag ställde in det här)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-25 22:14

För att skicka bilder till picasa är appen Web albums suverän. Kostar en tjuga tror jag men det är dem värd. Riktigt bra för att visa picasabilder också då den kan då den cachar bilderna.

Appen BlogPress slår allt. Funkar mot nästan alla blogghotell och även mot egen WordPress-blogg. En av dom bästa appsen jag någonsin använt. Man kan t.ex. ställa in hur stora (pixel) bilderna ska vara som publiceras.

1
Bevaka tråden