Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (2010-07-27)

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ollebro:

Japp, i augusti kommer den.

  • Medlem
  • 2010-07-27 15:06

iMac 27" kan fås med 1 st traditionell HDD samt 256 GB SSD i samma låda! Är inte det nytt?

Ursprungligen av Dalle:

iMac 27" kan fås med 1 st traditionell HDD samt 256 GB SSD i samma låda! Är inte det nytt?

Det är verkligen nytt!

Ursprungligen av Dalle:

iMac 27" kan fås med 1 st traditionell HDD samt 256 GB SSD i samma låda! Är inte det nytt?

det är ju trevligt!
undrar om man kan eftermontera en 2.5"-enhet, eller om det saknas någon kontakt eller vagga när man beställer utan extra disk...?

det är ju iofs fortfarande onödigt bökigt att byta HDD i de nuvarande imacarna (och minin). det borde vara lika lätt som att byta minne.

Affären är uppe. Inga iPhones?

Ursprungligen av godpuppet:

Affären är uppe. Inga iPhones?

Godmorgon och läs tråden.

Intressant att Apple lanserar dessa förhållandevis stora uppdateringar utan något event... Kanske är det en ny marknadsföringsstrategi eller så kanske vi kan hoppas på någon ny revolutionerande produkt framöver? Kanske OS 11?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-27 15:25
Ursprungligen av patrik_j:

Intressant att Apple lanserar dessa förhållandevis stora uppdateringar utan något event... Kanske är det en ny marknadsföringsstrategi eller så kanske vi kan hoppas på någon ny revolutionerande produkt framöver? Kanske OS 11?

De har haft den här strategin ganska länge nu.

Ursprungligen av Homy:

De har haft den här strategin ganska länge nu.

Trodde till en början att det berodde på Steves frånvaro från Apple, men nu börjar det bli en trend... Vad jag kan minnas brukar det väl vara ett större event under hösten? Frågan är vad som kommer presenteras då?

Ursprungligen av patrik_j:

Trodde till en början att det berodde på Steves frånvaro från Apple, men nu börjar det bli en trend... Vad jag kan minnas brukar det väl vara ett större event under hösten? Frågan är vad som kommer presenteras då?

Det har varit events på hösten de senaste åren som visat upp nya iPodar. "Speedbumpade" iMacs har de inga events för.

Ursprungligen av Capeman:

Det har varit events på hösten de senaste åren som visat upp nya iPodar. "Speedbumpade" iMacs har de inga events för.

Stämmer Hade för mig att Macbook Pro Unibody släpptes på hösten men kanske misstar mig. Tycker ändå det känns som vi har en förhållandevis uppdaterad lineup? Blir väl kanske Airen som uppdateras härnäst?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-27 15:24

Man kan få en i5 istället för i3 i 21,5" och 27". Den är på 3,6 GHz till skillnad mot toppmodellens 2,8 GHz men den har 4 MB L3 och är tvåkärning. Alla processorerna har däremot Turbo Boost och Hyper T. Frågan är hur mycket snabbare i5 Quad 2,8 GHz 8 MB L3 är än i5 Dual 3,6 GHz 4 MB L3. Hoppas det kommer ut tester snart men de brukar oftast inte testa specialbyggen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-27 15:49
Ursprungligen av Homy:

Man kan få en i5 istället för i3 i 21,5" och 27". Den är på 3,6 GHz till skillnad mot toppmodellens 2,8 GHz men den har 4 MB L3 och är tvåkärning. Alla processorerna har däremot Turbo Boost och Hyper T. Frågan är hur mycket snabbare i5 Quad 2,8 GHz 8 MB L3 är än i5 Dual 3,6 GHz 4 MB L3. Hoppas det kommer ut tester snart men de brukar oftast inte testa specialbyggen.

Okej, här är en viktig fråga. Enl. Apple är i5 2,8 GHz i iMac 27" Quad-core MEN den saknar Hyper T. och har bara Turbo Boost. i5 3,6 GHz är Dual-core MEN den har Hyper T. och Turbo Boost.

Är det stor skillnad mellan 4 fysiska kärnor på 2,8 GHz och 4 virtuella kärnor (Hyper T.) på 3,6 GHz tror ni?

Puh! Nu har jag tryckt ut en massa nyhetstrådar:

Apple uppdaterar äntligen Mac Pro

Apple släpper ny 27 tums LED Cinema Display

Apple uppdaterar iMac med bättre grafik

Apple släpper Magic Trackpad

Jag har säkert missat något väsentligt och skrivit något fel

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-27 16:34
Ursprungligen av Homy:

Okej, här är en viktig fråga. Enl. Apple är i5 2,8 GHz i iMac 27" Quad-core MEN den saknar Hyper T. och har bara Turbo Boost. i5 3,6 GHz är Dual-core MEN den har Hyper T. och Turbo Boost.

Är det stor skillnad mellan 4 fysiska kärnor på 2,8 GHz och 4 virtuella kärnor (Hyper T.) på 3,6 GHz tror ni?

Om jag inte har fel är det här en jämförelse av i5 dual-core 3,6 GHz och den förra i5 quad-core 2,66 GHz. Här är en till.

Senast redigerat 2010-07-27 16:45

Det är hemskt vilket HA-begär Apple skapar med sina produkter ;). Jag köpte min iMac i mars och är helnöjd med den men ändå känner jag ett sug efter den nya toppmodellen på 21.5 tum.

Nu gäller det att hålla i tyglarna...hårt. Kosingen ska gå till en ny TV i höst, då blir det ajöss tjocktv o hej svejs slimmad LED.

Man undrar vad 27" kommer att kosta. En sådan vill jag ha. Jag kör fortfarande med den första platta 22" som Apple kom ut med. Vore schysst att komplettera med en 27".

Fortsätt gärna diskussionerna om respektive produkt i nyhetstrådarna jag länkade ovan.

Bevaka tråden