Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Splitter + iPhonelurar funkar ej?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-01 23:36

Hej!

Jag har testat två st olika splitters med mina iPhonelurar och ingen av dem har fungerat tillsammans med just de lurarna, splitterna funkar dock med andra lurar. Killen på min lokala mac-butik påstod att det kanske berodde på att iPhonelurarna har en inbyggd mic (jag kan ju dock inte se hur det ska påverka).

Så min fråga är nu om någon med säkerhet vet någon splitter som är kompatibel med iPhonelurarna, och vart man kan köpa den etc etc.

Mvh Anders

  • Medlem
  • 2010-08-02 09:06

Vi har använt flera olika splitters med framgång hemma tillsammans med iPhonelurar. Inte varit några problem alls. Just nu använder vi Clas Ohlsons vita splitter med individuell volymkontroll 38-2383.

Det jag undrar är vad som inte fungerar? Får du inget ljud alls?
Låter i så fall väldigt skumt. Har prövat med flertalet olika splitters och aldrig haft problem. En av de splitters jag hade trodde jag dock det var problem med först då det var väldigt trögt att få i hörlurarna, så i början trodde jag de vari fast de inte var det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-03 21:23

tack för ditt tips på Clas Olsson, ska köpa o testa de, får jag inge ljud då så måste det fan vara lurarna det är fel på (oavsett va de säger på macbutiken)

och nej, det kommer knappt nåt ljud ut alls, ser man på film så hör man bakgrundsljudet typ, men knappt nåt prat alls. börjar irritera mig hyfsat på detta nu

1
Bevaka tråden