Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har skärmen på 3GS blivit mindre reptålig?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade en 3GS i ett år. Inte tillstymmelsen till en repa i skärmen. Lyckades dränka telefonen och fick ut en ny på hemförsäkringen för 2 månader sedan. Min nya iPhone ser ut som en hockeyrink efter match i jämförelsen. Dussintals smårepor och ett par riktigt djupa. Jag har inte ändrat mitt sätt att använda telefonen. Har kvaliteten på glaset blivit sämre?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-05 11:01

Har haft 1st 2G och 2st 3GS och jag kan inte tycka att den har blivit mindre reptålig.

3GS'en hade jag ett år, inte en repa på den.
Enda jag tänkte på var att ge fasen att ha nycklar och lur i samma ficka.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 12:47

Jag fick också en utbytes, efter 4 dagar hade jag mer repor än efter 6 månader på min gamla. Den var inte heller korrekt monterad ( silverramen stack ut, simkortshållaren gick inte ända ner)

Fingeravtryck syntes extremt mycket. Efter lite googlande så insåg jag att min telefons glas inte har fått behandlingen som den ska ha på "ytan".

Skickade in på service med ovan nämnda fel och fick en ny perfekt tillbaka.

Ursprungligen av Cokey:

Jag fick också en utbytes, efter 4 dagar hade jag mer repor än efter 6 månader på min gamla. Den var inte heller korrekt monterad ( silverramen stack ut, simkortshållaren gick inte ända ner)

Fingeravtryck syntes extremt mycket. Efter lite googlande så insåg jag att min telefons glas inte har fått behandlingen som den ska ha på "ytan".

Skickade in på service med ovan nämnda fel och fick en ny perfekt tillbaka.

Jag är övertygad om att min nya har mjukare glas än den gamla. Å andra sidan kanske det är mer flexibelt och inte spricker så lätt. Det stör inte mig, men om allt går som det ska skickas min iPhone 4 från Kina imorgon och sedan ska min 3GS säljas. Det hade känts bättre att sälja en telefon utan repor. Fingeravtryck syns inte på min, det gör det däremot väldigt mycket på min iPad.

Luktar ju som ngn serviceverkstad tagit en genväg eller?

(känner konspirationsteorierna bubblar fram)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 14:09
Ursprungligen av Goflorp:

Luktar ju som ngn serviceverkstad tagit en genväg eller?

(känner konspirationsteorierna bubblar fram)

I detta fallet så är det en SWAP från Apple.. Inte serviceverkstaden

1
Bevaka tråden