Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser apps för iPhone 4 bättre ut på en iPad?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstig rubrik, men min hjärna är slutkörd efter första dagen på jobbet.

Alla dom här apparna som är gjorda för iPhone 4's större display borde väl förslagsvis se bättre ut på en iPad? eller tänker jag fel?

Ursprungligen av Patrik D:

Konstig rubrik, men min hjärna är slutkörd efter första dagen på jobbet.

Alla dom här apparna som är gjorda för iPhone 4's större display borde väl förslagsvis se bättre ut på en iPad? eller tänker jag fel?

Bättre än vad, än på iPhone 4? Bara större..

Precis som att du tar ett screenshot på iPhone 4 och öppnar det på din dator så ser ju allt ganska mycket större ut än vad det gör på iPhones lilla skärm.

Ursprungligen av keptang:

Bättre än vad, än på iPhone 4?

Bättre än vad iphone 3-appar ser ut på en ipad gissar jag. Mao blir 960x480 bättre uppskalat till 1024x768 än 480x320. Eller kör man helt enkelt iphone 4-appar i normal upplösning på en ipad med svart ram runt. Det borde se bättre ut, men jag har inte testat själv.

Ursprungligen av morberg:

Bättre än vad iphone 3-appar ser ut på en ipad gissar jag. Mao blir 960x480 bättre uppskalat till 1024x768 än 480x320. Eller kör man helt enkelt iphone 4-appar i normal upplösning på en ipad med svart ram runt. Det borde se bättre ut, men jag har inte testat själv.

Vanliga iPhone-appar blir inte uppskalade vad jag vet. Så allt bör bli väldigt stort med iPhon 4-anpassade appar (men med väldigt bra kvalité).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-10 09:38
Ursprungligen av keptang:

Vanliga iPhone-appar blir inte uppskalade vad jag vet. Så allt bör bli väldigt stort med iPhon 4-anpassade appar (men med väldigt bra kvalité).

Det finns en 2x-knapp för att skala upp vanliga iPhoneappar. Då blir bilden pixlig.
Den knappen borde ju inte behövas på en iPhone4-app. Och bilden borde bli bättre pga upplösningen. Det är nog det TS menar.

Nu har frugan åkt till stugan med Ipaden så jag kan inte kontrollera men jag tror inte att det blir någon skillnad. Iphone 4 optimerade appar fungerar också för tidigare modeller av Iphones så de har troligen två olika bildbibliotek (en för 4:an och en för övriga) och jag misstänker att Ipaden använder sig av "de övriga" eftersom den inte känner till 4:an... Så det borde inte bli någon skillnad.

Men det är bara en spekulation från min sida.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu har frugan åkt till stugan med Ipaden så jag kan inte kontrollera men jag tror inte att det blir någon skillnad. Iphone 4 optimerade appar fungerar också för tidigare modeller av Iphones så de har troligen två olika bildbibliotek (en för 4:an och en för övriga) och jag misstänker att Ipaden använder sig av "de övriga" eftersom den inte känner till 4:an... Så det borde inte bli någon skillnad.

Men det är bara en spekulation från min sida.

Där har du nog väldigt rätt tror jag, tills iPad får iOS 4+ så lär den nog inte hantera iPhone 4-optimerade apps som sådana utan som vanliga iPhone-appar.

1
Bevaka tråden