Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåsa datorn - Vad händer med iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-08-08 12:46

Osäker på vart diskussionen hör hemma. Jag har sökt, men inte funnit, men länka mig gärna om jag pga. extrem dumhet missat att ämnet redan behandlats.

Jag planerar att inom kort uppdatera operativsystem från Leopard till Snow Leopard. I samma veva tänker jag använda installationen som tar bort allt från hårddisken, eftersom det verkar nyttigt och det blir skönt att börja om.

Min fråga är: Hur fungerar synkningen med min iPhone om jag gör detta? Jag vill ju helst lägga över allt som är i den till datorn (kalender, kontakter, program) istället för vice versa.

Eller kommer jag behöva börja om helt från början?
Finns det något sätt att föra över säkerhetskopian och iTunes "numret" till datorn efter installationen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-08 20:05

Du kan väl kopiera iTunes biblioteket till en extern disk och sedan lägga tillbaks det.
Lite jobbigt om du valt att att kopiera filerna till biblioteket i och för sig.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-08-08 20:44

Kommer jag inte behöva lägga omformatera min iPhone då (i iTunes) och börja om? Då tappar jag ju till exempel min adressbok och kalender. Finns det inget sätt att lägga över iPhone-säkerhetskopian till någon annan hårddisk?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-08 21:02
Ursprungligen av Fuckis:

Kommer jag inte behöva lägga omformatera min iPhone då (i iTunes) och börja om? Då tappar jag ju till exempel min adressbok och kalender. Finns det inget sätt att lägga över iPhone-säkerhetskopian till någon annan hårddisk?

Kör du Mac ligger väl den i iTunesmappen. Hur det är under Windows vet jag inte.

Jag tar alltid säkerhetskopia av min adressbok och lägegr på ngn molntjänst.

Markera alla kontakter, ta tag och dra och släpp ut på skrivbordet.

Den fete filen innehåller alla kontakterna. Det är det enda jag brukar vara rädd om.

Skriver man upp vad Apparna heter kan man ladda ner dem igen sen.

Andra har högre krav och kräver att SMS skall finnas kvar etc, då får man bråka lite och ta en säkerhetskopiefil och spara.

När man uppgraderar OS burkar "Arkivera och Installera" funka rätt bra.
Man BEHÖVER inte blåsa hela disken a la Windows...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-08-11 18:37

Goflorp: Sant, det får nog bli på det sättet. Hur komplicerat skulle det vara att ta en säkerhetskopiefil och spara?

Finns redan många trådar om detta.

Se här t.ex:
ny dator behålla inställningar site:99.se - Sök på Google

Om du har fler frågor i ämnet, fortsätt gärna i någon av de befinltiga trådarna.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden