Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips - Lyckades köpa iPhone över disk idag

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-12 17:20

Göteborg, finns här några?

Någon som vet om det finns några 32gb i Malmö området som kan bindas till tre?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-13 07:14
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Någon som vet om det finns några 32gb i Malmö området som kan bindas till tre?

Ring runt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 18:17

I butik i Stockholm

Beställt en 32 GB (Telia) idag i PhoneHouse-butiken i Sickla.
De räknar med leverans nästa vecka.

Någon som hittat Telia-telefon i annan butik med eventuellt snabbare leverans?

/Lars

Ursprungligen av Lsthlm:

Beställt en 32 GB (Telia) idag i PhoneHouse-butiken i Sickla.
De räknar med leverans nästa vecka.

Någon som hittat Telia-telefon i annan butik med eventuellt snabbare leverans?

/Lars

Generell leverans verkar vara v.34 för samtliga PhoneHouse-butiker känns det som, Lidköping och Skövde kommer få in den veckan också.

Tror inte någon butik får in telefoner denna veckan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 21:48

Köpte från El giganten igår (32 gb, tele2) i stockholm, men de hade slut idag.

Ursprungligen av Micano:

Köpte från El giganten igår (32 gb, tele2) i stockholm, men de hade slut idag.

åh fan, går dem att köpa där?
Men när du säger att de är låsta till tele 2 menar du att man måste köpa med tele 2 abb eller kan man köpa dem utan abb??
Om ja, vad är priset?

  • Medlem
  • 2010-08-19 22:24

Är det någon som hittat en iPhone4 att köpa, antingen olåst eller låst till telia?

Jag ringde runt en del till ett par Media Markt i Stockholm igår och det fanns ett par iPhone4 i varje butik, däremot så var det bara operatörslåsta till tele2 och telenor. Det borde väl finnas någon med telia kan man tycka...

Ursprungligen av occe:

Är det någon som hittat en iPhone4 att köpa, antingen olåst eller låst till telia?

Jag ringde runt en del till ett par Media Markt i Stockholm igår och det fanns ett par iPhone4 i varje butik, däremot så var det bara operatörslåsta till tele2 och telenor. Det borde väl finnas någon med telia kan man tycka...

I vilken butik hittade du låsta till Tele2?

Ursprungligen av benjamin.palsson:

I vilken butik hittade du låsta till Tele2?

MediaMarkt Heron City har ett stort anslag utanför (idag torsdag) "Vi har iPhone 4 på lager" om det är det du menar.

Är det någon som vet hur mycket Media Markt tar för de operatörsbundna iPhone 4, utan abonnemang? Är det billigare än om man köper från t ex en Telia-butik?

Ursprungligen av repliko:

Är det någon som vet hur mycket Media Markt tar för de operatörsbundna iPhone 4, utan abonnemang? Är det billigare än om man köper från t ex en Telia-butik?

MediaMarkt säljer inte utan abonnemang. När jag kollade i Malmö så hade de bara Tele2-låsta, med abonnemang.

Och mig veterligen säljer inte Telia utan abonnemang heller, så jag förstår inte vilket pris du vill jämföra med.

Senast redigerat 2010-09-01 14:58
Ursprungligen av repliko:

Är det någon som vet hur mycket Media Markt tar för de operatörsbundna iPhone 4, utan abonnemang? Är det billigare än om man köper från t ex en Telia-butik?

Telia tog på premiärdagen för 16 G låst 6395 kronor. Kommer inte ihåg 32 G - men bör vara en tusenlapp till ca.

Priser i början på augusti månad enligt inlägg 5/8 på 99mac

Ursprungligen av adress@mac:

Priser i början på augusti månad enligt inlägg 5/8 på 99mac

Ja, det gäller Macoteket, som fortfarande, efter en månad, inte har någon leveranstid på dessa operatörslåsta telefoner utan abonnemang.

Det känns som detta bara är "dummy-poster" i deras webbutik.

Jag kollade precis med Telenors support (igen), och de har iallafall inga planer på att böra sälja utan abonnemang.

Så det stärker min misstanke om att de operatörslåsta telefonerna utan abonnemang - och utan angiven leveranstid - i Macotekets webbutik inte är "på riktigt".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det gäller Macoteket, som fortfarande, efter en månad, inte har någon leveranstid på dessa operatörslåsta telefoner utan abonnemang.

Det känns som detta bara är "dummy-poster" i deras webbutik.

Sant - enklast att använda denna från Telia

Ursprungligen av repliko:

Är det någon som vet hur mycket Media Markt tar för de operatörsbundna iPhone 4, utan abonnemang? Är det billigare än om man köper från t ex en Telia-butik?

Vill du ha en telefon låst till telia kan du köpa med kontantkort i en Teliabutik för 6395kr
annars kan du som jag beställa från Katshing om tar 5925

Fix precis veta att tele2 butiken i Täby har 10st i lager. 16 gigare. Först till kvarn!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-09-01 14:25

Jag köpte utan ab hos Telia, så visst säljer de det, men de är dock låsta till Telia.

Ursprungligen av jobke:

Jag köpte utan ab hos Telia, så visst säljer de det, men de är dock låsta till Telia.

Konstigt att den informationen inte har dykt upp i någon annan tråd här... Det är ju iallafall inget som Telia gått ut med officiellt.

Tre sålde utan abonnemang (operatörslåsta med kontantkort) vid lanserigen, men slutade med det efter någon vecka. Telia och Telenor har mig veterligen aldrig gått ut med något liknande.

Är detta något man kan "snacka sig till" i en Telia-butik då? Eller hur lyckades du köpa utan abonnemang? Och vad kostade den?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-01 15:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Konstigt att den informationen inte har dykt upp i någon annan tråd här... Det är ju iallafall inget som Telia gått ut med officiellt.
.
.
Är detta något man kan "snacka sig till" i en Telia-butik då? Eller hur lyckades du köpa utan abonnemang? Och vad kostade den?

Det har skrivits tidigare här och du har dessutom kommenterat det http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/279255-iphone-blir-obunden-i-sverige-5.html#post1917288

Jag köpte också min kontant hos Telia.

Priserna och information om kontantköp Telia iPhone Blog Bloggarkiv Här är samtliga priser för iPhone 4

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-09-01 15:50
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Konstigt att den informationen inte har dykt upp i någon annan tråd här... Det är ju iallafall inget som Telia gått ut med officiellt.

Tre sålde utan abonnemang (operatörslåsta med kontantkort) vid lanserigen, men slutade med det efter någon vecka. Telia och Telenor har mig veterligen aldrig gått ut med något liknande.

Är detta något man kan "snacka sig till" i en Telia-butik då? Eller hur lyckades du köpa utan abonnemang? Och vad kostade den?

Jag köpte min Telia-låsta 16 GB kontant utan abonnemang hos The Phone House. 6 499 kr kostade det och något krav på abonnemang hörde jag ingenting om. Eftersom det hela var ett försäkringsärende var jag inte intresserad av något abonnemang.

Ok, sammanfattningsvis då...

Telia - har skrivit om det på sin blogg, och då får det väl anses vara officiellt att de säljer utan abonnemang

Tre - sålde utan abonnemang, men har slutat. Har inte hört något om att de skulle börja igen.

Telenor - enligt besked från supporten idag så har de för närvarande inga planer på att börja sälja utan abonnemang.

Synd att det inte är ett Telia-abonnemang man sitter på...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-01 17:30
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, sammanfattningsvis då...

Telia - har skrivit om det på sin blogg, och då får det väl anses vara officiellt att de säljer utan abonnemang

Tre - sålde utan abonnemang, men har slutat. Har inte hört något om att de skulle börja igen.

Telenor - enligt besked från supporten idag så har de för närvarande inga planer på att börja sälja utan abonnemang.

Synd att det inte är ett Telia-abonnemang man sitter på...

Är det 4.0.1 i den kan du ju låsa upp den.

Verkar vara helt värdelöst att ställa sig i kö. Vet många som väntar men det verkar vara bättre att bara gå in på en butik och plocka upp en.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-02 22:54

ONOFF backaplan i göteborg har iphone 4 med tele2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-03 16:33

Likaså fanns det på Onoff på Kungsgatan i Sthlm med Tele2

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-03 16:38

Nu finns det bara en kvar på Backaplan. Så skynda på :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 17:04

Var kan man köpa iPhone 3gs/4 som är låst till Tele2?

Tjena.

Har letat runt på lite internetbutiker som tele2 på sin hemsida skrivit att där ska det finnas tele2-låsta iPhones, men det enda jag hittar är iPhones låsta till Telenor. Så vart kan man köpa iPhone 3gs 8gb/16gb eller iPhone 4 16gb olåst eller låst till tele2? Vill köpa i en fysisk butik.

99Mark

Bevaka tråden