Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skakkänsligheten har ökat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod Touch är snart två år gammal.
De senaste veckorna (eller kanske efter senaste uppgraderingen) har dess skakkänslighet ökat markant. Jag kan definitvt inte springa till bussen utan att den blippar till och byter spår flera gånger på vägen. Jag kan knappt lägga den i innerfickan utan att samma sak händer. Måste vara oerhört varsam vid varje rörelse. Det verkar som om den inte längre accepterar någon typ av vibration. Men det verkar inte heller som om det är något 'farligt' som händer eftersom spårbytet inte sker ryckigt. Det 'blippar' och sedan sjunker ljudvolymen på aktuellt spår på c:a 0.2 sekunder och nästa spår börjar.

Vad beror detta på och kan man göra något åt det?

Har du "Shake to Shuffle" aktiverat? Om så är fallet kolla sidan 129 i manualen
http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPod_touch_3.1_Anvandarhandbok.pdf

Haha
Ibland är det enkelt, särskilt om man läser en handbok.

Trodde för ett ögonblick att en Apple-pryl hade för avsikt att göra mig besviken för första gången på 21 år. Men så blev det inte. Nu har jag stängt av "Shake to Shuffle"
: )

Tack!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-11-19 20:23

Vart sitter shake to shuffle knappen så att man kan stänga av den? jag har dock en iphone men man kanske gör på samma sätt? isf hur :O?

Vet ej på rak arm, men har du kollat i manualen till din iPhone?

Det är ingen knapp. Det är en inställning i mjukvaran, under fliken Musik.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-17 16:26

Så bra att man fann den här tråden. Jag har haft ett snarlikt problem som dock har förvärrats. Det började med att spelaren bytte spår när jag promenerade med min iPod i bröstfickan. Detta har nu blivit värre vilket är riktigt irriterande när jag lyssnar på podcasts. Den inte bara byter spår, utan spolar även. Den kan med andra ord byta från en podcast till en annan samtidigt som ljudet går alldeles för fort. Har funderat på om lurarna kan vara boven i dramat eftersom de inte längre fungerar ordentligt, jag ska dock pröva stänga av den nämnda shuffle-funktionen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-17 16:51
Ursprungligen av ylipaa:

Så bra att man fann den här tråden. Jag har haft ett snarlikt problem som dock har förvärrats. Det började med att spelaren bytte spår när jag promenerade med min iPod i bröstfickan. Detta har nu blivit värre vilket är riktigt irriterande när jag lyssnar på podcasts. Den inte bara byter spår, utan spolar även. Den kan med andra ord byta från en podcast till en annan samtidigt som ljudet går alldeles för fort. Har funderat på om lurarna kan vara boven i dramat eftersom de inte längre fungerar ordentligt, jag ska dock pröva stänga av den nämnda shuffle-funktionen.

Det finns en funktion i spelaren för podcasts som spelar upp ljudet dubbelt så fort, har du det påslaget?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-17 21:09

Nej, kunde inte hitta någon sådan. Jag har dock stängt av skaka och blanda funktionen för att se om det hjälper. Grejen är den att spelaren oftast funkar problemfritt, det är bara ibland den växlar mellan dubbel och normal hastighet. Funderade på om det är fjärren i lurarna som strular till det, volymkontrollen och annat har nämligen slutat att fungera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-17 21:19
Ursprungligen av ylipaa:

Nej, kunde inte hitta någon sådan. Jag har dock stängt av skaka och blanda funktionen för att se om det hjälper. Grejen är den att spelaren oftast funkar problemfritt, det är bara ibland den växlar mellan dubbel och normal hastighet. Funderade på om det är fjärren i lurarna som strular till det, volymkontrollen och annat har nämligen slutat att fungera.

funktionen finns bara i musikspelaren när du lyssnar på podcasts.
Du trycker på skärmen så du får fram kontroller för att scrolla i podcasten, samtidigt får du upp en knapp där det står 1x/2x eller något liknande.

1
Bevaka tråden