Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med bluetooth mellan MacBook Pro och IPhone 4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-26 17:50

Hej!
Jag har problem att lyckas få bluetooth kontakten mellan min Iphone 4 och min MacBook Pro 13" att funka... Min iPhone 4 är INTE jalbreakad och är updaterad till 4.0.2
När jag "browse device" på macen så dyker min iPhone 4 upp på en gång men när jag klickar på "browse" så står den bara och snurrar... och kommer inte vidare : (
Jag har aktiverat blutoothe på båda enheterna, men på Min iPhone 4 så står det bara searching...

Någon som kan hjälpa mig?!!! Det vore så himla skönt/smidigt och slippa gräva fram kabeln så fort man vill synca iPhonen... För visst tusan måste det vara möjligt eller har apple satt stopp för det också?

Du kan inte synka över bluetooth, så ta fram kabeln.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-26 18:13

Ahaa... Så blutoothen är endast till för om man har trådlöst headset eller?!! Funkar det att synca trådlöst om man jailbreakar?

Trådlöst headset och tethering.
Om du jailbreakat finns möjlighet att synca via wifi, inte bluetooth.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-08-26 18:52
Ursprungligen av speer:

Hej!
Jag har problem att lyckas få bluetooth kontakten mellan min Iphone 4 och min MacBook Pro 13" att funka... Min iPhone 4 är INTE jalbreakad och är updaterad till 4.0.2
När jag "browse device" på macen så dyker min iPhone 4 upp på en gång men när jag klickar på "browse" så står den bara och snurrar... och kommer inte vidare : (
Jag har aktiverat blutoothe på båda enheterna, men på Min iPhone 4 så står det bara searching...

Någon som kan hjälpa mig?!!! Det vore så himla skönt/smidigt och slippa gräva fram kabeln så fort man vill synca iPhonen... För visst tusan måste det vara möjligt eller har apple satt stopp för det också?

För att ansluta iPhonen ska MacBooken först generera ett lösenord som du ska slå in i iPhonen.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-27 09:45
Ursprungligen av lappen71:

För att ansluta iPhonen ska MacBooken först generera ett lösenord som du ska slå in i iPhonen.

Problemet är ju att jag inte kommer så långt... jg får följande felmedelande på macen:
this device does not has the necessery service...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-27 10:20
Ursprungligen av speer:

this device does not has the necessery service...

Där har du svaret på din egen fråga

Det enda du kan använda bluetooth till i en iPhone är som headset, både mono och A2DP samt för "internetdelning".

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-08-27 14:16

Det är som Cokey säger att du kan inte välja bläddra på enhet om det är en iPhone.

Men vad jag förstår så har du inte ens lyckats parkoppla din iPhone och MacBooken med varandra?
Har du inte måste du välja ställa in enhet först.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-28 10:22

parkoppla?!!! var ställer jag in enhet?
men om jag kan bläddre på en iphone kan jag ändå koppla ihop dem?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-08-28 10:44

Ja du måste först parkoppla först innan du kan göra någonting.

Klicka på bluetooth ikonen och välj "Ställ in Bluetooth-enhet"

Men det enda du kan göra med iPhonen är att använda den som modem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-28 13:51

Tror inte man kan iSynca, men det går bl.a. att skicka bilder och kontakter med den här gratisappen:

BlueTooth Mania for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

1
Bevaka tråden