Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4 via Telia

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-30 11:20
Ursprungligen av NOW!S:

När beställde ni iPhone 4 (32 GB) med Telia och när fick ni den levererad?

Kolla längre upp i tråden så finns där statistik.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-30 09:25

beställde den 12:e och inte fått den än

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-30 09:34

Jag beställde en 32Gb den 2/8 och fick bekräftelse den 6/8. Liksom många andra fick jag ordernummer den 23/8. Jag har inte fått min iPhone ännu och jag tror inte att jag får den denna veckan heller.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-08-30 10:30

Beställde den 2:a och den är överlämnad till Posten och jag räknar med att få den imorgon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 10:42
Ursprungligen av lasselu:

Beställde den 2:a och den är överlämnad till Posten och jag räknar med att få den imorgon...

En 32 GB?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-08-30 12:08
Ursprungligen av NOW!S:

En 32 GB?

Japp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 11:06

Och se där! Nu meddelar Telias kundservice på twitter att min telefon är skickad och kan följas med kollinr. hos posten.
Beställd i teliabutik den 30/7 kl. 11.15.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2010-08-30 11:36

Jag beställde min iPhone 4 32 GB, 11/8, Fick leveransnummer den 25/8.

Följ din order - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se står det nu: Statushistorik: 2010-08-25 - Väntar på leverans.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-08-30 11:43

Avser iPhone 4, 32GB

Beställde: 2010-07-30
Skriftligt avtal: 2010-08-06
Ordernr. via 90200: 2010-08-12
Levererades: 2010-08-30

Övrig info: Beställde via min iPhone vid 16-tiden. Beställde med nytt abonnemang och flyttade numret från ett äldre Telia-abonnemang. En vecka efter beställning fick jag papper på det nya avtalet. Returnerades samma dag.

Eftersom, enligt Telia, "Alla hamnar i samma kö" så gör följande inlägg av Kasaen (i en annan numera stängd tråd) mig rätt så sur på Telia.

"Jag beställde min 32:a i butik 100802 och fick den 100825."

Hur bra funkar deras kösystem? Inte alls skulle jag vilja säga. Han beställde senare men fick den tidigare. Telia far med osanning helt enkelt.

Nu håller jag tummarna för att det ligger ett Micro-SIM i brevlådan när jag kommer hem på lunchen, men jag skulle inte bli allt för förvånad om man blir tvungen att vänta ett par veckor på det också.

Senast redigerat 2010-08-30 12:49
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-08-30 14:57

Ja, det är ju inte utan att man blir lite kinkig...

Nu har jag fått min telefon men har jag fått något nytt SIM-kort? Inte då...och då lovade personen jag beställde av att det skulle "skickas ut i tid"...
Ovanpå det så har den lokala Telia-butiken (i Sundbyberg ifall någon är nyfiken) slut på kort så det skickas ut och tar "ett par dagar"...

Så här sitter jag nu med min fina telefon och kan inte använda den....:(

Näe, jag tänker inte klippa till kortet jag har...det törs jag inte...

Ursprungligen av lasselu:

Ja, det är ju inte utan att man blir lite kinkig...

Nu har jag fått min telefon men har jag fått något nytt SIM-kort? Inte då...och då lovade personen jag beställde av att det skulle "skickas ut i tid"...
Ovanpå det så har den lokala Telia-butiken (i Sundbyberg ifall någon är nyfiken) slut på kort så det skickas ut och tar "ett par dagar"...

Så här sitter jag nu med min fina telefon och kan inte använda den....:(

Näe, jag tänker inte klippa till kortet jag har...det törs jag inte...

Men om du bor i Sundbyberg, så måste du ju ändå ha relativt nära till en annan Telia-butik. Här uppe i norrland är det ju 50 mil mellan varje butik.

Men annars kan jag rekommendera att klippa, finns guider på nätet. Det är inte alls svårt, jag har själv gjort det.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-08-30 15:23
Ursprungligen av yabbah:

Men om du bor i Sundbyberg, så måste du ju ändå ha relativt nära till en annan Telia-butik. Här uppe i norrland är det ju 50 mil mellan varje butik.

Jo, det är ju sant...här är det mer en fråga om att ha tid att ta sig till en annan butik...

Ursprungligen av lasselu:

Jo, det är ju sant...här är det mer en fråga om att ha tid att ta sig till en annan butik...

hahaha

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-30 16:22

Nån som bor när Karlstad så har Phone House fått in ett gäng Telialåsta iPhone 4:or. Expediten sa att det är sällan in folk där och frågar efter iPhone 4. Lustigt det där, folk går till Teliabutiken och köar upp sig istället för att kolla runt med andra ÅF:s. På releasedagen var det en riktigt bra kö till Telia, nån kille hade under tiden han väntade gått tvärs över gatan och in på Phone House och där hade de också ett gäng lurar men inget folk. Var likadant förra året.

Då har man alltså fått sitt ordernummer. Det krävdes ett samtal till Telias kundtjänst.

Nu återstår att se när Telia har fått in fler telefoner och om min kommer med i den leveransen. Deras ordersystem är inte känt för att vara träffsäkert när det kommer till iPhone 4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 18:41

Samma här. Dock kan jag inte söka efter mitt...

Ursprungligen av WELiN:

Samma här. Dock kan jag inte söka efter mitt...

Om du fick det idag så tar det tills imorgon innan det är sökbart. Mitt lades in i helgen och jag fick reda på det genom att ringa till Kundtjänsten så.

Det kan väl tilläggas att The Phone House i Hudiksvall har ett par 32GB ledig att sälja iväg (Onsdag 1 september 2010) om någon är intresserad!

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2010-09-01 18:38

Jag beställde en Iphone 4 32 GB med Telia Prata På den 20/8. Hade inte riktigt tålamod att vänta utan gick in på en butik idag och köpte en lur med samma abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-01 18:44
Ursprungligen av zwitch:

Jag beställde en Iphone 4 32 GB med Telia Prata På den 20/8. Hade inte riktigt tålamod att vänta utan gick in på en butik idag och köpte en lur med samma abonnemang.

Hej,

Fanns det Teliabutiker som fått in telefonen redan? Var fick du tag i din i butik?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-01 18:44

Idag fick jag min iPhone 4 32GB. Den beställdes 30/7 ca kl 11:00 i butik. Något Simkort har jag dock ej fått.

En del uppges ha fått tillgång till Postens logistikkundnummer hos Posten AB. Är det någon i detta forum som besitter kunskap om detta nummer? Tydligen så ska det gå att använda det och ordernumret för att se om Posten har skickat ut telefonen trots att deras egna system inte har skickat något SMS till beställaren.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-02 11:20
Ursprungligen av Tobias Schelin:

En del uppges ha fått tillgång till Postens logistikkundnummer hos Posten AB. Är det någon i detta forum som besitter kunskap om detta nummer? Tydligen så ska det gå att använda det och ordernumret för att se om Posten har skickat ut telefonen trots att deras egna system inte har skickat något SMS till beställaren.

Alternativa Telia Iphone4 bloggen: Censur

Just nu verkar det som att Telia har hunnit få iväg leveranser upp till ordernummer 700100192424 (en del nummer detta är fortfarande inte levererade, men det borde rimligtvis vara 32GB-versionerna) - förutsatt att de följer den orderföljd som man logiskt kan anta. Ligger man någorlunda nära detta nummer (räknat till några hundratal över) så är det väl rimligt att anta att man får utleverans från Telia inom en vecka.

Tack!

  • Medlem
  • 2010-09-02 13:35

och nu har Posten också problem …

Avser iPhone 4, 32GB

Beställning: 2010-07-30, 10.25 i butik, avtalet skrevs under direkt.
Ordern: 2010-08-17 handläggdes.
Status: 2010-09-02 Status - avslutad/levererad.

Fick imorse SMS med kolli-id till posten.se - knappar man in den då så möts man av nästa tråkiga meddelande:

"Störningsinformation
För närvarande har vi störningar i vår paketdistribution. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera paketen och beklagar eventuella förseningar."

På något sätt känns det här nästan som en parodi … Lär blir spännande när jag får paketet nu och framförallt om det finns microsim i det?! *tsetste*

Hejhopp. Ralp

Ursprungligen av ralp:

Avser iPhone 4, 32GB

Beställning: 2010-07-30, 10.25 i butik, avtalet skrevs under direkt.
Ordern: 2010-08-17 handläggdes.
Status: 2010-09-02 Status - avslutad/levererad.

Fick imorse SMS med kolli-id till posten.se - knappar man in den då så möts man av nästa tråkiga meddelande:

"Störningsinformation
För närvarande har vi störningar i vår paketdistribution. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera paketen och beklagar eventuella förseningar."

På något sätt känns det här nästan som en parodi … Lär blir spännande när jag får paketet nu och framförallt om det finns microsim i det?! *tsetste*

Hejhopp. Ralp

Ditt micro-sim kommer förmodligen in en separat försändelse från Telia.

  • Medlem
  • 2010-09-03 09:58
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Ditt micro-sim kommer förmodligen in en separat försändelse från Telia.

Ja. Så lär det nog vara… Och säkert en vecka efter mobilen har anlänt - för det är väl jättelång leveranstid på microsimkort också …

Hejhopp. ralp

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-03 16:21
Ursprungligen av ralp:

Ja. Så lär det nog vara… Och säkert en vecka efter mobilen har anlänt - för det är väl jättelång leveranstid på microsimkort också …

Hejhopp. ralp

Yepp. Fick vänta en vecka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-03 19:19
Ursprungligen av MacJake:

Yepp. Fick vänta en vecka...

Om man bor nära en Teliabutik är det bara att gå in och hämta ett micorsim. Jag fick inte heller något microsim när iPhonen kom så jag hämtade ut ett direkt i en Teliabutik.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-03 22:11
Ursprungligen av stile:

Om man bor nära en Teliabutik är det bara att gå in och hämta ett micorsim. Jag fick inte heller något microsim när iPhonen kom så jag hämtade ut ett direkt i en Teliabutik.

Jodå. Så gjorde jag med men butiken hade slut på sim-korten....

Bevaka tråden