Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man fortfarande använda App Store om man unlockar en iPad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har precis beställt en iPad 3G från USA. Han som jag köpte den av köpte den med AT&T abonnemang. Så jag måste eventuellt unlocka den. Vad jag undrar är kommer man fortfarande kunna använda och köpa sig av applikationer på Apples App Store, eller blir själva iPaden bannad på något sätt?

/Andreas

Svar på din rubrik, Ja.

  • Medlem
  • 2010-08-29 19:44

Ipaden är ju inte operatörslåst på samma sätt som iphone ofta är. Därför är det inte nödvändigt men unlock för att använda den med en svensk operatör.

Jailbreak påverkar för övrigt inte heller app store-funktionaliteten vad jag hört. Har dock inte jailbreakat själv.

Aha vad bra då borde det inte vara några problem att sätta in mitt Tele2 sim.

Tack för svaren.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-29 22:54

Alla iPad som säljs i USA kommer med ett AT&T SIM-kort som redan sitter i iPaden, men du köper själv datatrafik under inställningar, månadsvis med ditt bankkort. Du behöver inte teckna ett abonnemang. Ganska smidigt system faktiskt. Men iPad är inte operatörslåst, bara att byta SIM-kort.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-30 12:44

Det enda du behöver för att det skall fungera är ett microsim... om du söker efter microsim här på forumet så får du reda på vad det är om du inte redan vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 14:08

Det behövs inte ens ett microsim för att kunna koppla den till Appstore. Det funkar utan också, jag fick min en kväll och tog bort AT & T kortet och kopplade upp mot Appstore och hämtade hem olika program. Sen dagen efter fixade jag ett microsim och körde på med det också.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-30 15:07

stile har ju helt rätt. ska man surfa på 3G nätet behöver man ett microsim

1
Bevaka tråden