Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kör AOL istället för Gmail?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som använder AOL för er mail i iPhone.
Hur tycker ni att det är?
Funkar det på samma sätt som Gmail?
Några hakar?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 17:13

Varför skulle man någonsin vilja byta ut gmail?

Gillar inte Gmail. Fult.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 22:52
Ursprungligen av NickeNano:

Gillar inte Gmail. Fult.

Um okej, jag kör det bara i Thunderbird och iPhonen och där ser alla likadana ut.

Ingen som kör AOL?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 10:49

Varför söka sig till en service provider som mer eller mindre stängt ned i Europa och är på fallrepet?

Vad menar du med att stängt ned i europa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 13:24

De finns fortfarande kvar i UK men saknar 'footprint' i övriga Europeiska länder. Det finns visserligen kvar i Tyskland och Frankrike men deras siter där är vad de själva kallar för "lighter portal offerings". Deras fokus ligger inte på Europeiska tjänter utan på USA och sedan marknadsföra dessa globalt, det är inget fel i det men vill jag ha bra access och tjänster anpassade för en Europé och till Europeisk lagstiftningar skulle jag aldrig titta på AOL. Aldrig.

Ursprungligen av FreddeB:

De finns fortfarande kvar i UK men saknar 'footprint' i övriga Europeiska länder. Det finns visserligen kvar i Tyskland och Frankrike men deras siter där är vad de själva kallar för "lighter portal offerings". Deras fokus ligger inte på Europeiska tjänter utan på USA och sedan marknadsföra dessa globalt, det är inget fel i det men vill jag ha bra access och tjänster anpassade för en Europé och till Europeisk lagstiftningar skulle jag aldrig titta på AOL. Aldrig.

Ok,
Om man inte vill köra med Gmail, Yahoo eller Hotmail.
Vad kan man då tänka sig, som funkar bra?

Ursprungligen av NickeNano:

Ok,
Om man inte vill köra med Gmail, Yahoo eller Hotmail.
Vad kan man då tänka sig, som funkar bra?

MobileMe funkar kanonbra.

Ursprungligen av Capeman:

MobileMe funkar kanonbra.

Är det knepigt att ändra inställningar i telefonen från Gmail till MobileMe?

Det är väl så att man har 60 dagars prövotid på MobileMe?

Och vad händer med de gamla mail man har i telefonen?
Raderas antar jag.. Ligger dom kvar som vanligt i min gmail i datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 15:17

Enligt min mening så är det Gmail/MobileMe som har bäst stöd i iPhone, annars kan jag rekommendera egen host och ISP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 15:50

Knepigt? Du sätter up ett nytt konto, svårare än så är det inte - och ja det är 60 dagars free trial

Om man som jag kör mac, använder man då burkens inbyggda mailfunktion eller måste man gå till en websida för att komma åt sin mail?
Om man använder mailprogrammet i datorn, hur går man tillväga för att dra igång det hela?

Ditt MobileMe-konto läggs till automatisk i Mail.

Apple - MobileMe - Set Up MobileMe on your Mac.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ditt MobileMe-konto läggs till automatisk i Mail.

Apple - MobileMe - Set Up MobileMe on your Mac.

Tack, hyggligt.
En datanolla är glad för all hjälp.

En sista och viktig fråga.
Eftersom det är fler som använder min stationära dator, skulle jag vilja att det krävs att man anger lösenord för att komma åt mailen. Nya så väl som gamla.
Finns den möjligheten?

Ursprungligen av NickeNano:

En sista och viktig fråga.
Eftersom det är fler som använder min stationära dator, skulle jag vilja att det krävs att man anger lösenord för att komma åt mailen. Nya så väl som gamla.
Finns den möjligheten?

Inte på Mail enbart, du får logga ut från ditt konto.

1
Bevaka tråden