Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 i butik i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-23 14:54

Någon som vet ifall det finns några butiker som har iPhone4 i lager i Göteborg?

Har tröttnat på Telia's bemötanden för sina kunder nu och kommer högst troligtvis gå över till Tele2. Har läst/hört att det finns tele2-"agenter", (Tele2's butiker, Phonehouse, osv) på östkusten som har lurar i butik, dock undrar jag om någon vet ifall det även finns i GBG, hos t.ex:

Tele2 Frölunda Torg
MediaMarkt Högsbo/Bäckebol
Diverse The Phonehouse.

Flyttade tråden till rätt forum, och förtydligade rubriken.

/Mod

Välj inte tele2 om du vill ha bra kundservice säger jag bara... Telia må ha strulat till det med ip4 leveransen men i övrigt är de klart bättre än tele2. Tele2s kundtjänst är rena skämtet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 08:28

Gled in på den nyöppnade Tele2 butiken på Frölunda Torg i Göteborg
Gick därifrån med 2x32GB iPhone4.

Telia har tappat ännu en trogen kund.

Ursprungligen av NBK:

Gled in på den nyöppnade Tele2 butiken på Frölunda Torg i Göteborg
Gick därifrån med 2x32GB iPhone4.

Telia har tappat ännu en trogen kund.

Vet du ifall dem hade många på lager?
Funderar starkt på att byta till tele2.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-24 19:44

Var hos Tele2 på Frölunda Torg idag vid 17.40 och såg precis sista 32an försvinna. Däremot hörde jag att dom inte har något kösystem eller uppbokning, och dom verkar få leveranser lite då och då, så går man dig ibland kanske man kan ha tur.

Tele2 gör en sejfning på sin hemsida och sätter leverans "inom åtta veckor". I princip kan man få sin lur samma vecka eller åtta veckor senare. Detta gör de för att de inte får någon klar information om leveranser från Apple.... Väntar på min egen från Tele2 och detta fick jag reda på när jag ringde och beställde ett par-kort.

Köpte en 32GB på Tele2 Frölunda Torg den 27/8, dem hade endast 32gb inne.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-09-03 15:45

Har också köpte en vid Frölunda Torg idag fredagen den 3 september. Det verkade som att de hade ett gäng i lager.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-03 15:48

Snackade lite med butikschefen i den butiken, en trevlig tjej. Enligt henne så går hälften av alla iPhones Tele2 får fram Apple direkt ut till deras butiker

Ursprungligen av NBK:

Snackade lite med butikschefen i den butiken, en trevlig tjej. Enligt henne så går hälften av alla iPhones Tele2 får fram Apple direkt ut till deras butiker

Ringde och kollade lite hur det går med min order hos Tele2 idag. Enligt honom fungerar det så att butikerna lägger ordrar på huvudlagret, så det finns inget riktigt "ratio" på hur många som hamnar i butik.... Butikerna hamnar altså i samma "kö" som internet-beställare... Fast de får hela sin "klump" samtidigt. Det är därför vissa som beställt på nätet får telefonerna senare än butikerna.

Han höll med om att systemet var idiotiskt då "butiks-kunder" får telefoner före folk som beställer på nätet, och att de håller på att ändra om i systemet så att butikerna måste ange hur många som bokats och på vilket datum för att göra kö-systemet mer rättvist.... Men det hjälper ju inte mig....

1
Bevaka tråden