Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel färg på kalendern efter uppdatering till IOS 4.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir så trött på Apple ibland!

När jag igår uppdaterade telefonen så ändrade alla kalendrar färg och jag begriper inte hur man återställer detta.

Jag har förutom tre iCal kalendrar även en Exchangekalender och alla fyra bytte färg. Mest irriterad är jag över det faktum att Exchangekalendern numera helt plötsligt är gris-rosa.

HUR ändrar jag detta? Går det överhuvudtaget?

Jag har en 3GS.

Kan bara tillägga att min kalender som är från gmail och syncas via exchange har bytt färg efter uppdatering till 4.1. SJUKT irriterande! Nu måste man verkligen läsa eftersom man inte snabbt får enn uppfattning om vad det är det handlar om. :-S

Tyvärr ingen lösning på problemet!

Något säger mig att detta är medvetet val av Apple att byta färg på kalendrar. Personligen så anser jag att de nya färgerna är ljusare och bättre än de föregående.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Något säger mig att detta är medvetet val av Apple att byta färg på kalendrar. Personligen så anser jag att de nya färgerna är ljusare och bättre än de föregående.

Fast inte bara att de bytt nyans. Det skiter jag i! Men den som var röd förut är nu orangde (blek), den som var grön är nu röd (blek), etc.... Detta är inte riktigt ok! Nu stämmer de nämligen inte överens med färgerna på datorn och online.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-12 00:48

EN fråga per tråd.
2st inlägg raderade (som dessutom avhandlas i redan befimtlig tråd)
/Admin

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2010-09-12 01:19

Samma "fel" för mig. Färgerna är likadana fast ljusare. Jag gillade det bättre som det var förut dock

Har upptäckt att det går att tvinga iphonen att byta färg på de olika kalendrarna genom att stänga av och slå på kalendern i exchange-kontot! Hade ju varit trevligt att få välja färgsjälv dock

STORT TACK LUNKAN001! Äntligen blev jag av med den gris-rosa färgen!

Kan tipsa om den eminenta appen "WEEK CAL" som löser alla tänkbara problem man kan tänkas ha med iCal.

Man kan svepa med fingret för att byta dag (varför går inte det i iCal?).
Man kan byta färg hur man vill.
Man ser veckonummer i månadsvyn.
Man kan dubbelklicka för att byta mellan dagsvy och månadsvy.
Man kan lägga in nya uppgifter genom att trycka på önskad tid i kalendern-
Man kan välja hur lång en standardbokning skall vara.
Man kan lägga in standardpåminnelser.
Man kan se allt man har skrivit i bokningen utan att behöva öppna posten.

Mm, mm, mm

Priset är femton spänn, klart prisvärd!

1
Bevaka tråden