Då ska vi försöka förklara det här utan att veckla in det för mycket.
I dagarna införskaffade jag mig en ny 46" Panel från Samsung samt en ny receiver från Denon. Till min tidigare panel har jag kopplat min Macmino från HDMI->medföljande adapter->VGA/D-sub. Det har fungerat bra hittils då gamla teven ändå bara klarade 720P och macminin inte pallar med att läsa av hög-kvalitets 1080-rippar.

Nåväl, i förstärkaren finns det 4st HDMI in och en ut. Det smarta är att det finns en RIKTIGT bra up-scale funktion i den som jag användet till min HD-box för att skala upp allt i 1080P. Detta kan den göra på alla ingångar. För att göra det extra lätt och smidigt för mig tänkte jag att jag skaffar mig en DVI->HDMI och ploppar in i förstärkaren och låter den skala upp Macminin eftersom det är enda sättet för mig (har inte råd med ny dator) att köra 1080P.

Update:
När jag nyss körde in dator direkt till teve och valde bort alternativet overscan i upplösningsinställningarna får jag inga eftersläpningar. Däremot vill inte bilden bre ut sig över hela panelen utan jag får svarta kanter runt bilden

Det är här problemen uppstår. Macminin hittar min förstärkare utan problem och jag kan till och med välja 720P, 1080i eller 1080P i upplösnings-inställningarna och receivern skalar upp en magisk bild. Dessvärre får jag vid det här fallet eftersläpningar i bilden.

Efter lite felsökning hit och dit upptäcker jag att när jag kör VGA så har jag en uppdateringfrekvens på 60Hz, något jag inte haft via HDMI, där kan jag bara välja 50Hz. Väljer jag 60Hz får jag tearing. Det är bara min hypotes att det är det här som gör att eftersläpningarna uppstår, men det känns rätt troligt då samma fenomen inte uppstår när jag kör VGA.

Är det någon som vet vad som kan vara felet?

Notera att problemet även uppstår om jag kopplar in mig rakt in i LCDn