Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe-funderingar/frågor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 07:25

(ansåg inte MobileMe vara varken mjukvara eller hårdvara, så jag la tråden här).

jag har haft mobile me i ett par år. köpte billigt på ebay och fick två koder. nu har de precis gått ur.. och jag är osäker på om jag ska förnya.

är faktiskt osäker på vad jag faktiskt använder.
har inget större intresse av mailen, gmail är mycket bättre anser jag.
idisk använder jag aldrig.
find my iphone... det är ju iofs bra när det väl behövs.
synka kontakter/ical etc. trådlöst över 3g är bra...

måste som sagt förnya nu eller använda annan tjänst.
frågan är bara, behöver jag verkligen just MobileMe? finns andra tjänster för att synka kontakter trådlöst? Annars sparas ju sånt i iTunes varje synk, så frågan är om det är så himla nödvändigt.
(vet att gmail har ical-synk etc, men inte kontakter, väl?)

Hmmmmmmmmmmm................

Byt tjänst. Apple har inte lyckats med MobileMe alls. Segt, dyrt och mediokra funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 11:03
Ursprungligen av iTiger:

Byt tjänst. Apple har inte lyckats med MobileMe alls. Segt, dyrt och mediokra funktioner.

jag är medveten om att jag kan byta tjänst, men tråden gick ut på VAD jag ska byta till och vilka tjänster som kan göra samma sak.

Lägg även kalender och och kontakter hos Google?

Google Sync for your phone

/c

Vi har alla olika behov, men jag skulle aldrig orka vara utan den perfekta synktjänst MobileMe är. Jag gick från GMail till .Mac (sedermera MobileMe) och skulle ha svårt att gå tillbaka. Enda nackdelen jag ser är att iDisk är långsamt. Pengarna är ju inte mycket att snacka om, 60-70 spänn i månaden, eller ännu billigare om du köper från eBay.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 11:06

om jag lägger till en kontakt i telefonen, synkar den automatisk mot google då och adderar även där?
jag är inte helt med i deras instruktioner.

tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-14 10:13

fixat. fick över alla kontakter från adressboken till google, har nu synkat allt mot den. kontakter, kalender. och det synkas i molnet.

men find my iphone är ju me-exklusiv. dock inte värd alla de pengarna. tycker jag.

1
Bevaka tråden