Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad får du för värde på FieldTest

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lasselu:

Ävsala på Värmdö
-90dB
Droppar till -109dB vid dödsgreppet

Jag skall ha det i åtanke nästa gång jag är där

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-09-15 19:01

Hehe...du är välkommen in på en fika...;)

Jag kan hålla med om att OM jag upplever problem så ringer jag ibish, han springer över hit och vi håller lurarna brevid varann. Hans lur visar då (taget rakt ur luften) -25dBm och min -80, då är det nog ngt som är fel.
Jag borde nog redan ha märkt det på ett mer praktiskt sätt.

Mät ni som vill, men mät det som betyder något.

Det finns en gammal regel inom fastighetsbranschen som säger : Att mäta innebär att veta.

Det är en sanning med modifikation, man måste kunna tolka mätvärdet och ställa det i relation till ngt. 20g vatten per kubikmeter luft betyder ju inget. Inte förrän man kan tolka det, förrän man lärt sig att luft kan lösa 19,78g/m3 vid 20 grader så förstår man att man får KONDENS om man sänker tempen någon grad... och DET kan vara viktigt.

Det finns så många mått som folk slänger sig med hela tiden, furlongs per fortnight är min favorit

Håller med ibish, Goflorp bl.a.
Vem bryr sig vad du ser för värde i dB där du är just nu?

Så onintressant så det är helt otroligt. Lika korkad tråd som denna tråd: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278588-iphone-4-tappar-taeckning-vid-kontakt-med-nedre-delen-metallramen.html

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 08:14
Ursprungligen av keptang:

Håller med ibish, Goflorp bl.a.
Vem bryr sig vad du ser för värde i dB där du är just nu?

Så onintressant så det är helt otroligt. Lika korkad tråd som denna tråd: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278588-iphone-4-tappar-taeckning-vid-kontakt-med-nedre-delen-metallramen.html

Om folk upplever deathgrip är ju det som är intressant i båda trådarna...

  • Oregistrerad
  • 2010-09-16 12:41

Om det är ointressant att diskutera detta vore det väl bättre att föregå med gott exempel och lämna tråden istället för att skriva icke relevanta inlägg?

Jag tycker heminredning är äckligt, men inte går jag på heminredningsforum och skriver om detta för den sakens skull.

Den här tråden handlar inte om hur DU upplever ett problem med iphone 4's mottagning.

Ok, det här är studiox' tråd och oavsett om man tycker den är meningsfull eller inte så håller vi oss till ämnet i fortsättningen, okej?

/Mod

Bevaka tråden