Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera kontakterna efter förnamn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-22 17:08

Hejsan,

fick precis min iphone, den sorterar mina kontakter efter efternamn. Vill att den sorterar efter förnamn. Hur gör man då?

Mvh Karin

Gå in i Inställningar och ställa in detta.

Man går in i inställningarna och tittar under inställningar/epost,kontakter,kalendrar och scrollar ner en bit.
Du kan välja dels hur det visas dels hur det sorteras.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-23 08:04

Bara ett litet inflik i denna tråden, jag har helt glömt...hur fasen var det nu man fick bilden till en kontakt att vara en liten uppe i högra hörnet istället för en enda stor som täcker hela skärmen?

Ursprungligen av zinned:

Bara ett litet inflik i denna tråden, jag har helt glömt...hur fasen var det nu man fick bilden till en kontakt att vara en liten uppe i högra hörnet istället för en enda stor som täcker hela skärmen?

Då måste bilden läggas till genom adressboken på datorn och synkas in i telefonen den vägen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-23 08:45
Ursprungligen av theplague:

Då måste bilden läggas till genom adressboken på datorn och synkas in i telefonen den vägen.

Ah, just det ja...dock minns jag att sist jag försökte så hade jag problem med att få in bilder på mina kontakter i adressboken. Ja, jag lyckades faktiskt inte få dit någon bild alls på någon kontakt. Hur fasen går man tillväga där?

  • Medlem
  • 2010-10-05 23:16

Går det att ändra så att det blir förnamn, efternamn i sms också? När man ska lägga till en kontakt? Det är efternamn, förnamn för mig där..

Ursprungligen av d0e:

Går det att ändra så att det blir förnamn, efternamn i sms också? När man ska lägga till en kontakt? Det är efternamn, förnamn för mig där..

Du ändrar enligt instruktioner ovan som Goflorp skrivit, det kommer att resultera i att det påverkar appar som använder adressboken.

Så, ja.

1
Bevaka tråden