Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 15" fotoredigering?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har nu bestämt mig för att äntligen konvertera från PC till Mac! Jihoo!
MEN, jag skulle behöva lite köpråd från er proffs...

Jag ska framförallt ha datorn till att redigera bilder i lightroom och CS5, så den måste klara av att jobba med många och stora filer samtidigt... Jag har kommit så långt som att jag vill ha en 15" och den matta skärmen (ska även koppla in en större skärm). Men sedan känner jag mig vilsen!

så frågan är...
Är det bättre att satsa på den "lilla" 2.4GHz processorn med i5 och boosta upp ram till 8GB?
Eller ska jag satsa på stora 2,66GHz:aren med i7 med sina 4gb i ram och bättre grafikkort?
Eller är det så att jag faktiskt skulle klara mig med den "lilla" på 4gb ram?

Datorn ska ju helst hålla i minst 3 år framåt...
Stort tack för era inputs!

Jag har en MBP late 2008 på 2,53Ghz, 4 GB RAM och en HDD med 7200 rpm. När jag redigerar mina bilder aktiverar jag endast mitt "riktiga" grafikkort om jag ska sitta en längre tid. I allt annat arbete använder jag det enklare grafikkortet.

Jag tror det blir bra hur du än gör, men mitt råd vore nog att satsa på RAM eller en SSD.

i5, SSD, mycket minne avgjorde saken för egen del. Inte ångrat mig. Vilken Mac som helst håller minst tre år.

1
Bevaka tråden