Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Greenpois0n släpps 101010

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-08 00:08

Sweeeet.

Tack för nyheten.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-08 00:49

Ush ser inte fram emot att installera om alla jailbreakade apps man har :S

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-08 07:50
Ursprungligen av zOlid:

Ush ser inte fram emot att installera om alla jailbreakade apps man har :S

Finns det inte verktyg i Cydia för att backupa det mesta?

Ursprungligen av Thomaz:

Finns det inte verktyg i Cydia för att backupa det mesta?

Jo.

.......

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-09 01:56
Ursprungligen av Thomaz:

Finns det inte verktyg i Cydia för att backupa det mesta?

Ursprungligen av theplague:

Jo.

.......

Var hur?
Behöver man inte typ göra: En clean install av telefonen så att man får bort jailbreaket på 4.0.1
Sen uppgradera till 4.1 och jailbreaka.
Hur sparar man då program osv om man gjort en clean install.

Skaffade jailbreak första gången nu när 4.0.1 kom så har inte gjort uppgraderingen någon gång med jailbreak.

Ursprungligen av zOlid:

Var hur?
Behöver man inte typ göra: En clean install av telefonen så att man får bort jailbreaket på 4.0.1
Sen uppgradera till 4.1 och jailbreaka.
Hur sparar man då program osv om man gjort en clean install.

Skaffade jailbreak första gången nu när 4.0.1 kom så har inte gjort uppgraderingen någon gång med jailbreak.

AptBackup/AppBackup.

Själv gör jag alltid manuell backup på Meddelanden-databasen och lite annat smått innan en uppgradering.

iphone sms backup ssh - Google Search

Ingen tvingar dig att uppdatera

Underbart... Det blir alltså söndag kl. 12.10 svensk tid

Från Chronic dev team:
"greenpois0n supports: The iPad, the iPhone 4, and the iPod touch 4. Probably the AppleTV as well."

Tycker det ska bli mycket intressant att se vad detta kommer att betyda för Apple TV.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-08 23:46

Detta borde alltså betyda att den iPhone4 jag har köpt idag i USA går att använda med t.ex. Comviq i Sverige när jag kommer hem i nästa vecka?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-08 23:51
Ursprungligen av P1200VB:

Detta borde alltså betyda att den iPhone4 jag har köpt idag i USA går att använda med t.ex. Comviq i Sverige när jag kommer hem i nästa vecka?

Detta är jailbreak, inte upplåsning.

Hur lyckades du köpa en utan att binda dig i USA?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-08 23:53
Ursprungligen av zappee:

Detta är jailbreak, inte upplåsning.

Hur lyckades du köpa en utan att binda dig i USA?

Knallade in på apple retail store. Ok, hoppas det kommer möjlighet till att låsa upp den också, annars blir det en dyr ipod

Ursprungligen av zappee:

Detta är jailbreak, inte upplåsning.

Hur lyckades du köpa en utan att binda dig i USA?

Det kan man väl sedan ett tag?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 00:33

Endast om basebandet låses upp. Personligen tycker jag att krånglet med att låsa upp och undvika nya firmware är inte värt det man sparar att köpa i USA. Den går inte låsa upp officiellt även efter 2 år, så återförsäljnings värdet minskar rejält också. Vi får se hur bra greenpois0n kommer att fungera.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Endast om basebandet låses upp. Personligen tycker jag att krånglet med att låsa upp och undvika nya firmware är inte värt det man sparar att köpa i USA. Den går inte låsa upp officiellt även efter 2 år, så återförsäljnings värdet minskar rejält också. Vi får se hur bra greenpois0n kommer att fungera.

//Rob

Det är ju det. Jag har inget emot att köra unlock på en svensk lur för att kunna köra en annan operatör. Men att köpa från USA där man aldrig kan göra den olåst "på riktigt", ptja. Det gjorde jag bara med den första Iphonen då den inte fanns i Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 00:54

Spec. när det är så enkelt att köpa från UK.

Ursprungligen av zappee:

Spec. när det är så enkelt att köpa från UK.

Sålänge man inte har några problem med att binda sig vid något abonnemang blir det i slutänden alltid billigare att köpa i Sverige förvisso.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 01:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Sålänge man inte har några problem med att binda sig vid något abonnemang blir det i slutänden alltid billigare att köpa i Sverige förvisso.

Well, har man redan abb så..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-09 03:44
Ursprungligen av PeeMaN:

Sålänge man inte har några problem med att binda sig vid något abonnemang blir det i slutänden alltid billigare att köpa i Sverige förvisso.

Dollarn är ganska låg nu. Fick en kurs på 6.79 då jag köpte på Visa kortet vilket innebär ett pris på drygt 5000SEK för 32GB modellen inkl 8,25% moms. Tror det blir ganska svårt att komma så lågt även om man binder upp sig för abonnemang. Var förbi en Apple retail store i England för någon vecka sedan och där var den betydligt dyrare så om man nu bara lyckas låsa upp den så borde det ändå vara ett ganska bra köp.

Förutom Applestore så var jag förbi Bestbuy i Texas och personalen där hävdade att det inte var några problem att ta bort AT&T operatörslåset via program och att man dessutom inte skulle gå miste om garantin om man köper av dem. Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här

Unlock iPhone 4 4.1 Unlock iPhone 4G Unlocking Software

Kan det verkligen stämma det som står där?

Ursprungligen av P1200VB:

Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här

Unlock iPhone 4 4.1 Unlock iPhone 4G Unlocking Software

Kan det verkligen stämma det som står där?

Scam kallas det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 08:16
Ursprungligen av P1200VB:

Dollarn är ganska låg nu. Fick en kurs på 6.79 då jag köpte på Visa kortet vilket innebär ett pris på drygt 5000SEK för 32GB modellen inkl 8,25% moms. Tror det blir ganska svårt att komma så lågt även om man binder upp sig för abonnemang. Var förbi en Apple retail store i England för någon vecka sedan och där var den betydligt dyrare så om man nu bara lyckas låsa upp den så borde det ändå vara ett ganska bra köp.

Förutom Applestore så var jag förbi Bestbuy i Texas och personalen där hävdade att det inte var några problem att ta bort AT&T operatörslåset via program och att man dessutom inte skulle gå miste om garantin om man köper av dem. Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här

Unlock iPhone 4 4.1 Unlock iPhone 4G Unlocking Software

Kan det verkligen stämma det som står där?

Du kan inte ta bort operatörslåset på en amerikansk iPhone, du kommer alltid behöva jailbreaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 09:08
Ursprungligen av P1200VB:

Dollarn är ganska låg nu. Fick en kurs på 6.79 då jag köpte på Visa kortet vilket innebär ett pris på drygt 5000SEK för 32GB modellen inkl 8,25% moms. Tror det blir ganska svårt att komma så lågt även om man binder upp sig för abonnemang. Var förbi en Apple retail store i England för någon vecka sedan och där var den betydligt dyrare så om man nu bara lyckas låsa upp den så borde det ändå vara ett ganska bra köp.

Förutom Applestore så var jag förbi Bestbuy i Texas och personalen där hävdade att det inte var några problem att ta bort AT&T operatörslåset via program och att man dessutom inte skulle gå miste om garantin om man köper av dem. Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här

Unlock iPhone 4 4.1 Unlock iPhone 4G Unlocking Software

Kan det verkligen stämma det som står där?

Det var ju bra att du har frågat experterna på bestbuy. Lycka till med att låsa upp den på den sidan.

//Rob

Ursprungligen av P1200VB:

Dollarn är ganska låg nu. Fick en kurs på 6.79 då jag köpte på Visa kortet vilket innebär ett pris på drygt 5000SEK för 32GB modellen inkl 8,25% moms. Tror det blir ganska svårt att komma så lågt även om man binder upp sig för abonnemang. Var förbi en Apple retail store i England för någon vecka sedan och där var den betydligt dyrare så om man nu bara lyckas låsa upp den så borde det ändå vara ett ganska bra köp.

Förutom Applestore så var jag förbi Bestbuy i Texas och personalen där hävdade att det inte var några problem att ta bort AT&T operatörslåset via program och att man dessutom inte skulle gå miste om garantin om man köper av dem. Man skulle helt enkelt bara googla på ”Unlock iPhone4” så skulle man hitta en lämplig sida med programvara som inte är så dyr. Gör jag det så får jag upp den här

Unlock iPhone 4 4.1 Unlock iPhone 4G Unlocking Software

Kan det verkligen stämma det som står där?

Nu får du ju börja använda huvudet här. Hade det här fungerat hade väl varenda tjomme köpt en iPhone4 obunden till billigaste pris möjligt och sen kört den programvaran....

Fake site "www.unlockiphone4.org" | iPhone Network

har en fråga. Köpte i Torsdags en iPhone 4 32 GB Black med Halebop. Den hade iOs 4.1 vid leverans. Betyder det att jag kan jailbreaka med detta nya GreenpoisOn när det släpps imorgon Söndag?

Ursprungligen av robertkarlsen:

har en fråga. Köpte i Torsdags en iPhone 4 32 GB Black med Halebop. Den hade iOs 4.1 vid leverans. Betyder det att jag kan jailbreaka med detta nya GreenpoisOn när det släpps imorgon Söndag?

Ja...

Ursprungligen av PeeMaN:

Ja...

Och det är riktigt jailbreak, inte tetherd?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 13:51
Ursprungligen av robertkarlsen:

Och det är riktigt jailbreak, inte tetherd?

Från länken i första inlägget:

UPDATE 4: MuscleNerd has now confirmed that GreenPois0n is going to be an untethered jailbreak for all fourth-gen iOS devices.

Those reading between the lines: Yes SHAtter itself is tethered. @comex came up with a way to untether it on 4.1/3.2.2
SHAtter is yet another breed of exploit. Bootrom-based but requires userland "assistance" for untethered boots (@comex did this for 4.1)

1
Bevaka tråden