Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera till MPEG

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-08 08:27

Söker en enkel programvara för att konvertera om filmer till MPG.
Sitter med ett gäng .mp4 filmer som måste göras om till .mpg.

De skall användas i ett projekt och dom kräver att filen skall vara en .mpg, annars kan inte deras server hantera den.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2010-10-08 09:19
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-08 10:01

Har inte använt denna själv, men ffmpegX ser bra ut.

Har de specificerat ifall det ska vara MPEG eller MPEG2 som videokodek? Det kan ju vara en viktig aspekt, ifall de har mjukvaran som krävs för den kodek du väljer. Både MPEG och MPEG2 får vistas i .mpg, och sedan har vi även en drös olika ljudformat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-12 13:26
Ursprungligen av apple4ever:

Har de specificerat ifall det ska vara MPEG eller MPEG2 som videokodek? Det kan ju vara en viktig aspekt, ifall de har mjukvaran som krävs för den kodek du väljer. Både MPEG och MPEG2 får vistas i .mpg, och sedan har vi även en drös olika ljudformat.

Ingen aning om codecs... mitt problem är att alla mina filmer har suffixet ".mp4" vilket inte accepteras av servern. Jag måste koda om dem till MPEG med suffixet ".mpg" eller ".mpeg".

Har kollat både Handbrake och FFMPEGX men båda ger filer med suffixet ".mp4".

  • Oregistrerad
  • 2010-10-12 13:58

Trist. Den servern är obsolet. mp4 är det stora breda industriformatet för mååånga år framåt. Att ha en server som inte lirar mp4 är som att ha en server som inte lirar mp3. Eller kan läsa jpeg-filer. mp4 dominerar alldeles strax hela klotet. ALLT blir mp4.

Ursprungligen av Ferengi:

Ingen aning om codecs... mitt problem är att alla mina filmer har suffixet ".mp4" vilket inte accepteras av servern. Jag måste koda om dem till MPEG med suffixet ".mpg" eller ".mpeg".

Har kollat både Handbrake och FFMPEGX men båda ger filer med suffixet ".mp4".

  • Oregistrerad
  • 2010-10-08 16:28

mpeg1 är väl stendött?

1
Bevaka tråden