Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facetime via 3G fungerar med jailbreak

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2010-08-02 19:34

Lägg till "My3G" i cydia:-)

Programmet fungerar som 3GUnrestrictor men har stöd även för facetime...

http://modmyi.com/forums/iphone-news/721699-my3g-updated-supports-facetime.html

Senast redigerat 2010-08-02 19:52

Funkar väldigt bra! Har precis testat. Installerade via Rock istället för Cydia. Kostar fem dollar men finns i tio dagars gratisversion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 09:11

Undra hur många som kommer göra detta. Flyga utomlands och tro det inte kostar något att köra FaceTime med polarna hemma i Sverige? Aj vilka räkningar

Ursprungligen av 20hz:

Undra hur många som kommer göra detta. Flyga utomlands och tro det inte kostar något att köra FaceTime med polarna hemma i Sverige? Aj vilka räkningar

Roaming är som sagt avstängt by default, och problemet du tar upp är minst lika allvarligt om man bara råkar kolla mailen utomlands...

Ursprungligen av 20hz:

Undra hur många som kommer göra detta. Flyga utomlands och tro det inte kostar något att köra FaceTime med polarna hemma i Sverige? Aj vilka räkningar

Därför är man smart nog att byta till en nationell operatör i det land man befinner sig. Då kan man inte göra misstagen som leder till enormt dyra telefonräkningar i Sverige.

Fast man måste ju aktivt sätta på roaming för att data ska fungera utomlands, vilket jag inte tror många gör..

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-10-10 15:35

Jag får de inte att funka på min Iphone4, med os 4.1 och my3g v4.3... säger bara att ja måste ha wifi för att ringa

1
Bevaka tråden