Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synca iCal med iOS 4

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-30 16:05
Ursprungligen av Vips:

Kolla att du skapar kalenderposten i rätt kalender i iCal, default är nog din "gamla" lokala kalender, medan google dyker upp som en ny, kanske i samma färg dessutom.
......

/magnus

Tack Magnus, just så var det, hamnade i den lokala dvs "på min Mac"

//Peter

Ett tips är att exportera sina gamla kalendrar till Googles och sen radera alla lokala kalendrar så man bara har de som synkas genom molnet (gäller dock inte födelsedagar som jag tror genereras av adressboken).

Hej, jag sökte svar på just det här problemet som togs upp i början på tråden: jag har haft två olika iPhone 3G, ingen av dom har synkat iCal från telefon till dator. Det känns som en rip-off att jag ska behöva köpa en tjänst för 750-800 kr/år för något som är så tekniskt enkelt att få att fungera.

Eftersom jag lägger in 95% av alla poster på min telefon, är det obegripligt att iTunes inte "kan" synka åt andra hållet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-10 23:08

Det fungerar alldeles utmärkt att synka kalender FRÅN iPhone TILL iCal via USB-iTunes.

Har du möjligtvis "Ersätt information på iPhone: Kalender" aktiverad? Kontrollera under Info fliken i iTunes.

Ursprungligen av Csoft:

Det fungerar alldeles utmärkt att synka kalender FRÅN iPhone TILL iCal via USB-iTunes.

Har du möjligtvis "Ersätt information på iPhone: Kalender" aktiverad? Kontrollera under Info fliken i iTunes.

Tack för svaret, Csoft. Nix, jag har inte "ersätt info" aktiverad.

Min erfarenhet sedan jag köpte telefon är att synk från iphone till iCal aldrig fungerat, att synk från iCal till telefon är ytterst opålitlig (den "flyttar" poster jag lagt in en timme senare, jag har kommit för sent till jobb pga det!) och den tid jag testkörde MobileMe, var synken alldeles för långsam för att vara värd något.

Kalendern har varit kanske ett av de viktigaste programmen på iphone: jag jobbar i vikariepool och får ofta jobb på plats ("kan du jobba på tis 8-16?") och har också koll på var och hur många timmar jag jobbar i ical.

Jag skulle kunna ersätta all info på iphone med datorns (som jag har setts föreslås på andra forum) och testa igen, men jag har inte råd att förlora alla data.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-11 12:13
Ursprungligen av fraggelpjott:

Tack för svaret, Csoft. Nix, jag har inte "ersätt info" aktiverad.

Min erfarenhet sedan jag köpte telefon är att synk från iphone till iCal aldrig fungerat, att synk från iCal till telefon är ytterst opålitlig (den "flyttar" poster jag lagt in en timme senare, jag har kommit för sent till jobb pga det!) och den tid jag testkörde MobileMe, var synken alldeles för långsam för att vara värd något.

Kalendern har varit kanske ett av de viktigaste programmen på iphone: jag jobbar i vikariepool och får ofta jobb på plats ("kan du jobba på tis 8-16?") och har också koll på var och hur många timmar jag jobbar i ical.

Jag skulle kunna ersätta all info på iphone med datorns (som jag har setts föreslås på andra forum) och testa igen, men jag har inte råd att förlora alla data.

För min del så ändrar jag och lägger till på jobbet för att sedan synka när jag kommer hem. (Får lite bättre överblick i iCal)

Det är inte så att du har någon tidigare installation av någon molnlösning som ligger och bråkar i bakgrunden?

Så i motsats till Adrians förslag så förespråkar jag molnfritt och använd usb synk

Ursprungligen av Csoft:

Så i motsats till Adrians förslag så förespråkar jag molnfritt och använd usb synk

Om det är vad som fungerar bäst, så för all del. Men det är ingen tvekan om att automagisk molnsynkning är framtidens melodi och det absolut smidigaste sättet (om det fungerar problemfritt, vill säga).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-11 08:11

Offsetfel på 1 h låter som att du har olika tidzoner på iPhone och Mac. Angående iCal och synkronisering så har jag heller inga problem med detta - oavsett vilket håll som det gäller. Här önskar jag att jag hade något ess i rockärmen, men dessvärre inte.

Nu tycker jag att synkning via Googlemolnet fungerar hyfsat för min del, men jag har sett många positiva kommentarer om BusyCal, en kommersiell lösning som ska ha vissa fördelar.

Bevaka tråden