Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 4 - Problem med tappade samtal

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 01:05

Nu är det ju många som har en Iphone4, och använt dem ett tag. Så skulle vara intressant att se hur många som faktiskt HAR problem med att samtal droppas etc. Det skrivs ju nästan ingenting om det här, här på forumet längre.

Personligen har jag stora problem. Bor i centrala Stockholm, så täckning bör inte vara ett problem. Men jag tappar ca. 4-6 av 10 samtal. Oftast står det "Samtal misslyckades". Och när någon försöker ringa mig direkt efter säger telia att jag inte kan nås för tillfället. Sen fungerar det igen.

Så jag funderar såklart på att lämna in den, men vore kul att veta om jag är ensam med det här.

Min telefon än en Telia-köpt Iphone 4 32 gb med 4.0.2 mjukvara. Har väntat med 4.1 p.g.a. att jag gärna vill jailbreaka den senare.

Så har många samma problem?

Inga problem här, varken i Sverige eller när jag är utomlands.

4.1 går nu att jailbreaka så kör på.

Det finns liknande trådar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 08:41

Iinstallera 4.1 och strunta i jailbreak och se om det gör en skillnad.

Tappar samtal väldigt sällan.

//Rob

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-10-12 09:41

Min tappar samtal lite nu och då, för ofta för att vara okey... exakt samma scenario som "urr".
Telia, iphone4 16gb, os4.1

Be om nytt SIM-kort av din operatör!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-12 10:07

Inga problem alls, har inte tappat ett enda samtal eller misslyckats med att ringa ett med 4:an.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-12 10:15

Jag har aldrig tappat något samtal med min iPhone 4, inte heller någon annan iPhone jag haft.

Har inte heller tappat några samtal och jag har haft telefonen sen i Juli. Har Telia som operatör.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 13:17

Ok, men då verkar det ju vara ett riktigt fel iallafall. Jag har dragit mig för att kolla upp det här, eftersom jag ogärna är utan min telefon.

Ska kila ner till Teliabutiken och be om ett nytt simkort, och hoppas på att det löser mina problem.

Tack så länge!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 15:39

Samma för mig, inte tappat något samtal.. Har Telenor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-13 11:10

Möttes precis av situationen att jag fick ett SMS om ett missat samtal. Det har inte ens ringt i luren, så telefonen har uppfattat det som att det inte var någon täckning. Ska tilläggas att numret var dolt och gällde antagligen en leverans från FedEx.

Bor i centrala Göteborg (Hisingen), har Telenor och en iPhone 4. Hade aldrig det här problemet med Halebop (Telia) och iPhone 3G. Hur mycket det är lurens fel är svårt att svara på, då min jobbtelefon, som är just en iPhone 3G, har grava problem med täckningen också. Operatör: Telenor.

Har aldrig haft några problem med tappade samtal. Använder Telia som leverantör.

Ursprungligen av lither:

Möttes precis av situationen att jag fick ett SMS om ett missat samtal. Det har inte ens ringt i luren, så telefonen har uppfattat det som att det inte var någon täckning. Ska tilläggas att numret var dolt och gällde antagligen en leverans från FedEx.

Detta har hänt ett par gånger i samband med att jag inte har haft 3G-täckning. Jag utgår ifrån att det har att göra med att någon data transporteras och därmed "blockerar" inkommande samtal när dessa kommer alldeles precis vid dataöverföring. EDGE / GPRS hanterar ju som bekant inte parallellt data och samtal.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 15:31

Så, har varit nere och fått ett nytt simkort. Har dock bara haft 3 samtal sen dess, men funkat bra hitills
Hur som helst tänkte jag bara tipsa om infon jag fick i butiken;

Telia har (i sthlm i alla fall) ett samarbete med ett företag som är en auktoriserad verkstad för Apple. Har man en telia-köpt iphone (inga papper behövs), som det är något fel på, så kan man gå dit med den.

De tar den i fyra timmar. Efter det kan man gå dit och då får man antingen ett kostnadsförslag om det inte går på garantin, eller en ny telefon om det går på garantin. Allt detta är kostnadfritt, förutom om ditt fel inte går på garantin och du väljer att låta dem åtgärda det. MEN själva felsökningen är gratis som jag förstår det.

Inte HELT säker på det här, men så uppfattade jag det när de förklarade. Detta är något relativt nytt samarbete som jag förstod det.

Hur som helst heter stället man ska gå till LAN-Master, och ligger på Rörstrandsgatan 37, 113 40 Stockholm.

LAN-Master

Ursprungligen av urr:

Hur som helst heter stället man ska gå till LAN-Master, och ligger på Rörstrandsgatan 37, 113 40 Stockholm.

Det går också bra att ta kontakt via telefon och skicka sin iPhone med post.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 15:37
Ursprungligen av keptang:

Ah, borde så klart sökt. Hur som helst är det ju värt att tipsa igen om det där, verkar ju vara en väldigt bra service.

Har inga tappade samtal med min iPhone 4 och Telia. Hade flera om dagen med både 3GS och 3G.
Haft ett eller två samtal som misslyckats att ringa upp, men sådana kom titt som tätt tidigare.

Antenna-gate?!

Har hört flera gånger om detta fall både irl och över internet, byt SIM-kort, det har hjälpt många!

Inga tappade. iPhone 4 med Halebop

Helvändning.

Något nytt om iPhone 4 som tappar samtal? Det har börjat att bli otroligt irriterande att samtalen bryts flera gånger varje dag. Jag har gjort en fullständig restore i iTunes, uppdaterat programvara och allt annat man kan göra. Kan det vara hårdvarurelaterat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-27 21:44
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Helvändning.

Något nytt om iPhone 4 som tappar samtal? Det har börjat att bli otroligt irriterande att samtalen bryts flera gånger varje dag. Jag har gjort en fullständig restore i iTunes, uppdaterat programvara och allt annat man kan göra. Kan det vara hårdvarurelaterat?

Precis samma sak håller jag på med nu, ska se om det löser några problem - annars återkommer jag

1
Bevaka tråden