Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och Upplåsning på 3.1.3 (ALLA FRÅGOR I DENNA TRÅD)

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 16:37
Ursprungligen av Matsaki:

>>FreddeB
Eller någon annan som provat iOS4 på 2G luren? Läste lite att det var lite problem med Cydia bla. Men det borde ju funka då det egentligen är 3.1.3 FW med iOS4 skin typ. Undrar om man kan prova och sedan nedgradera om det inte funkar?

Osäker på avd du menar men som jag sa tidigare så fungerar inte iOS 4.0 på 2G, och om det gjorde det skulle det vara som att redigera HD-video på en iPad

Om du däremot uppgraderar till 3.1.3 och skinnar gränssnittet med länken ovan så både ser och fungerar det bättre. Ingen här lär dock ha gjort det utan du får läsa på andra siter. Ingen av apparna i listan skall ställa till det för dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 19:12

Kan jag installera över min jailbreakade iPhone 3GS 3.1.3 med iOS4 som kommer ikväll, utan att återställa först? Eller måste jag återställa eller något annat att tänka på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 19:18

Bara att trycka in iOS4 (som finns ute nu)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 20:22

Aouch,
Nu kom jag till den biten jag alltid glömmer vad som ska klickas Uppgraderade till 3.1.3 med PwnageTool utan problem. MEN sen kommer följande alternativ upp i iTunes:

"Set up as new iPhone"
eller
"Restore from the backup iPhone"

För och va på den säkra sidan frågar jag vilken innan jag kör vidare så jag inte förlorar alla SMS osv.

Måste jag installera PkgBackup via Cydia och sen klicka restore föresten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:23
Ursprungligen av Matsaki:

Aouch,
Nu kom jag till den biten jag alltid glömmer vad som ska klickas Uppgraderade till 3.1.3 med PwnageTool utan problem. MEN sen kommer följande alternativ upp i iTunes:

"Set up as new iPhone"
eller
"Restore from the backup iPhone"

För och va på den säkra sidan frågar jag vilken innan jag kör vidare så jag inte förlorar alla SMS osv.

Måste jag installera PkgBackup via Cydia och sen klicka restore föresten?

Restore from the backup iPhone om du vill ha in allt, inkl. SMS

Japp, installera sedan PkgBackup via Cydia och kör en Restore

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:12

Så där ja, nu kan alla låsa upp:

ultrasn0w 0.93 released! Cydia repo is repo666.ultrasn0w.com. Works with basebands 04.26.08 thru 05.13.04

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 21:44

Alltid krånglar nått En massa (de flesta) apps saknas i Cydia och får en massa errors som: failed to fetch http://apt.modmyi.com och iPhone News, Help and Guides och många fler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:47

Har du installerat afc2dd också?

Anledningen till att Cydia strular är troligen att 4.0 samt unlock precis har släppts och servrarna hamras sönder

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 22:02

Ja det kan nog vara det, för det blir en massa server error förutom de andra, men vad är afc2dd? Finns inte heller i Cydia iaf.

Tänkte annars prova att radera
/etc/apt/sources.list.d/cydia.list
/var/lib/cydia/metadata.plist

För att få en ny lista nerladdad igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 22:05

sorry, afc2add

Du behöver den för att kunna komm åt roten på din iPhone

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 22:13

Ok men vart hittar och installerar jag den? Jag kan SSH'a och FTP'a till luren. Tycker du jag ska radera filerna ovan och försöka igen?

Jättetack för all hjälp btw!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 22:23

radera ingenting utan installera afc2add via Cydia och vänta på att Cydia vaknar till och ger dig dina appar. Alternativet är att installera dem 1 och 1 via Cydia

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 22:37

Får vänta och se för varken PkgBackup, AptBackup eller afc2dd finns i Cydia nu. Inte heller iRealSMS eller andra vanliga apps jag har/hade.

Nu får jag: 504 Gateway Timeout
Och: 500 Internal server error

Så nått knasar. Hoppas det inte är hos mig bara.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-22 16:38

>>FreddeB
Förstår inte vart du hittar afc2add nu har Cydia lyckats hitta det mesta tror jag, men ingen afc2add. Vad är det för något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 20:32

som jag skrev tidigare var det modmyi.com's servrar som buggade men nu skall Cydia vara 100% igen. afc2add hittar du i modmyi.com sourcen men osäker på om du verkligen behöver den. Kan du se alla kataloger via en PC/OS X-browser så är det lugnt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 21:31

Dev-Team Blog - PwnageTool 4.0 finns nu ute och JBar iOS 4.0 på 3G och 3GS, dock med en del smärtsamma begränsningar:

iPhone 3GS

Summary: Currently, PwnageTool only works on previously jailbroken 3GS devices with the old bootrom.

* If you have a Jailbroken iPhone 3GS with the OLD BOOTROM and you DID NOT use Spirit to jailbreak then you can create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore with your jailbroken recovery mode.
* If you have an iPhone 3GS with the NEW BOOTROM this is NOT supported by PwnageTool 4.0

iPhone 3G

* If you have a Jailbroken iPhone 3G at 3.1.2 (but not jailbroken with Spirit) then you should create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore from recovery mode or DFU mode.
* If you have an out of the box iPhone 3G you should restore using a PwnageTool 4.0 ipsw using DFU mode.
* If you have a Jailbroken 3.1.3 iPhone 3G it is very possible that this can fail from recovery mode, if this failure happens you will need to restore using DFU mode.
* As an alternative to PwnageTool, you can use redsn0w on iPhone 3G (on both Windows and Mac) as mentioned in our last post.

Spirit tog mitt wifi/GPS!

iPhone: 3G
Firmware: 3.1.3
Baseband: 05.11.08 (tror jag)
Operatör: Telia

Hej! Efter Spirit så har jag tappat följande:

wifi
GPS

Väldigt irriterande och helt uppenbart är det småjobbigt och jävligt dyrt att behöva köra 3g hemma när man kan köra wifi annars. Min Navigon är helt obrukbar och inte ens good ole Google Maps funkar. Har letat och letat efter en fix, men varken återställa nätverk eller total återställning/restore via Itunes osv. funkar. Hittar bara en massa surr om blackrain pushfix när man googlar, ser inte detta som ett atlternativ dock. Provade att nedgradera baseband, men icke sa nicke, sitter ju på 3.1.3 mm. Any Ideas out there !??!

/tompa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 22:23

Tryck in 4.0 och jailbreaka med ngt annat eller återställ till 3.1.3 och JBa med Spirit igen, ngt har uppenbarligen gått fel. Testa wifi/GPS INNAN du läser in någon gammal backup

Ok, har nu i ren desperation precis lagt in 4.0, fortfarande ingen wifi/GPS, kan jag jb 4.0 med Spirit, eller är det redsnow som gäller? I det här läget så sruntar jag i jb, bara jag får tillbaks min wifi/gps-funktionalitet.

/T

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 22:34

Om du inte har wifi/gps funktionalitet efter en ren installation - ja då är det ju inte jailbreaket i sig som är problemet utan din telefon. För du läste väl inte in någon backup efter updateringen till 4.0?

4.0 JBar du med Redsn0w eller PwnageTool

Nej, inledningsvis så testade jag att bara lägga in en "ren" 4:a, och ingen wifi/GPS dök upp, kan också tycka att det är lite konstigt att Spirit skulle sabba min wifi/GPS till den grad att jag inte ens får tillbaka den efter en "clean" återställning, men problemen dök upp misstänkt nära i saqmband med spirit jb:et. Ja, ja man vet inte vad man ska tro på

/T

3GS 3.1.3 JB problem

Hej,

Jag har stora problem med att jailbreaka en av mina out-of-the-box 3.1.3 3Gs telefoner.
För att kortfatta, den vägrar total.

Lite mer detaljerad så tror jag att jag har provat det mesta.

Som jag skrev så är det en 3.1.3 out-of-the-box, så jag kan inte nedgradera till 3.1.2 då jag inte har sparat någon SHSHs nyckel.
Den enda JB jag får igenom är spirit, men i och med att jag vill uppgradera till iOS4 så kan inte jag jailbreaka med spirit.

Jag har försökt följande.

- Jailbreak till spirit, sedan iOS4 jailbreak... fungerar ej
- Upgrade till jailbroken iOS4, fungerar ej. Får 1604 felet.
- Upgrade till jailbroken 3.1.3 med Pwnage tool. Fungerar ej. Med DFU mode får jag 1600 felet, med recovery får jag 1603.
- Nedgradering till 3.1.2, fungerar ej.. ingen nyckel.
- Med Blackra1n, fungerar ej (stödjer inte 3.1.3).

När den är spirit jailbroken så fungerar inga av det ovanstående heller.

Är det någon som har något förslag eller förklaring till varför det sk*ter sig för mig?
Tack på förhand!

Mvh,
Paul Peelen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-02 17:01

Jag fattar inte riktigt, har du lyckats jailbreaka den med Spirit?

I så fall kan du glömma att jailbreaka den på iOS 4.0 just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-02 18:06

Paul, för dig med nya bootromet är det bara 3.1.3 med Spirit eller iOS4 utan jailbreak som gäller. Period

Unlock 3gs 3.1.3 hjäälp

har en 3gs 3.1.3 new bootrom. modem 05.12.01.

har använt spirit och JB fungerat toppen. har installerat ultras0w men när jag sätter i mitt simkort(tele2) så begär det att aktivera nya simkortet vilket Itunes tycker är fel. fungerar med andra simkort (tre)

snälla hjälp

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 22:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 17:18

Vissa anser det bekvämt med en iPad 3G men då min iPhone 4 alltid är med och MyWi för 20$ bara tar några sekunder att starta upp så ser jag själv inte ngn poäng med 3G, även med tvillingkort (som hos Telenor kostar 29:-/månad +250:- i start)

MyWi kräver jailbreakad iPhone och dabbar du dig oh förlorar ditt JB så sitter du naturligtvis lite på pottkanten, din utväg är då att installera iTether & iBluever på din jailbreakade iPad (som faktiskt fungerar bra men tar 20 sekunder att kicka igång.)

Jag har en iPhone 4 som är jailbreakad så i mitt fall är jag redan i hamn så att säga:)
Det enda är väl som du säger att det är mer bekvämt med 3G.
Jag antar att man kanske inte tar upp ipaden om man bara snabbt ska kolla upp något, t.e.x ett telefonnummer, adress. Då blir det ändå iPhonen man gör det på.
Telia tar ju en engångsavgift + 40/mån . nästan 800/ år så då gäller det ändå att man använder i så fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 21:54

Hej!

Var ett bra tag sen jag jailbreakade min iphone 3gs så just nu är det en djungel där ute för mig..
Undrar bara om det går att uppgradera min jailbreakade iphone 3gs från 3.1.3 till iOS 4?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-17 22:01
Ursprungligen av nitzer:

Hej!

Var ett bra tag sen jag jailbreakade min iphone 3gs så just nu är det en djungel där ute för mig..
Undrar bara om det går att uppgradera min jailbreakade iphone 3gs från 3.1.3 till iOS 4?

Klart det går, men du måste jailbreaka om den igen.

Bevaka tråden