Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple iPod touch (G4) 8GB för 1490:- hos Teknikmagasinet

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-16 12:11

Teknikmagasinet säljer just nu Apple iPod touch (G4) 8GB för 1490:-

Om Apple iPod touch (G4) 8GB hos Teknikmagasinet.

Samma pris för den "lille rackaren".

Smaken är som baken, men varför släpa på större än man behöver?

Om Apple iPod touch (G4) 8GB hos Teknikmagasinet.

Det var faktiskt riktigt billigt. Intressant att dom lyckas få en sån deal från Apple (?)

Sjukt billigt måste jag säga. Får lite MediaMarkt känsla?
Att de köpt in ett stort parti, säljer billigt med förlust, för att skapa lite "buzz"

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-10-16 13:52

Tack för tipset, beställde en direkt.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-10-16 14:13

Tackar för tipset! Köpte en precis!

Är lite intresserad eftersom den har kamera inbyggt, eller ?!

Tittar man på Apples info så nämns inte ens ordet kamera i specifikationen vad jag kan se, bara filma i HD och Facebook, men vad är det för specifikation på kameran (inte den bakvända) ???

LCR

Tror jag har hittat svaret

iPod touch camera review: can't top iPhone 4; better than nothing

Inte speciellt imponerande...

LCR

Är ändå 800 spänn billigare än Applestore, behöver inte ens någon, men funderar på att slå till ändå

Ursprungligen av Marcus_R:

Är ändå 800 spänn billigare än Applestore, behöver inte ens någon, men funderar på att slå till ändå

Begynelse till he "hoarder"...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Begynelse till he "hoarder"...

LCR

Nejdå, säljer av med jämna mellanrum

Ursprungligen av Marcus_R:

Nejdå, säljer av med jämna mellanrum

En av definitionerna är just att man köper för att få den kicken av en bra affär, inte för att man behöver eller ens vill ha den...

LCR

Ursprungligen av LCR:

En av definitionerna är just att man köper för att få den kicken av en bra affär, inte för att man behöver eller ens vill ha den...

LCR

Okej då

Ursprungligen av Marcus_R:

Är ändå 800 spänn billigare än Applestore, behöver inte ens någon, men funderar på att slå till ändå

[lite OT]
Jag gjorde samma sak förra veckan fast på en digitalkamera från Inwarehouse (lördagserbjudande), 666:- för en Samsung ES70.

Har redan en Canon IXUS 100IS och en Canon digital systemkamera.

Ibland är erbjudandena för bra för att låta bli.

Bra pris.

Ang. kamera, man får vad man betalar för, som alltid.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-10-18 16:07

Tack för tipset här! Ser att priset nu är 50 kr rabatt endast:) Köpte 32 GB versionen tidigare till min son men detta erbjudande kunde jag själv ej motstå så det blir till att sälja min gamla 16GB 2G version. Skillnaden är enorm mellan 2G-4G!
Mvh
Janptr

:-(

Fick detta tråkiga meddelande idag:

"Tyvärr hade en felstansning i en databas skett vilket gjorde att priset såg ut att vara ett nätpris på 1490:-, när produkten egentligen skulle kosta 2249:-.
Vi har därför blivit tvungna att makulera din order, som alltså ej kommer skickas. Vi är väldigt ledsna över detta och ber verkligen om ursäkt."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-18 19:46

Någon hade tydlligen råkat skriva in priset Teknikmagasinet tar för nya iPod nano 8 Gb

Ursprungligen av jonken2000:

"Tyvärr hade en felstansning i en databas skett ...

Eller Teknikmagasinet använder fortfarande hålkort?

Ursprungligen av jonken2000:

Fick detta tråkiga meddelande idag:

"Tyvärr hade en felstansning i en databas skett vilket gjorde att priset såg ut att vara ett nätpris på 1490:-, när produkten egentligen skulle kosta 2249:-.
Vi har därför blivit tvungna att makulera din order, som alltså ej kommer skickas. Vi är väldigt ledsna över detta och ber verkligen om ursäkt."

Det förklarar det otroliga erbjudandet...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-10-18 21:59

De erbjöd mig att få köpa den för 1999:- Tänkte lika bra det...

De har faktiskt rätt att göra så här.

"Uppenbart feltryck" är giltig ursäkt - i Sverige.
i Asien nånstans tryckte Dell fel pris på sina skärmar. De blev väldigt mkt billigare... sedan var de tvungna att leverera alla de som blev beställda innan de hann rätta felet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-19 10:40
Ursprungligen av Goflorp:

De har faktiskt rätt att göra så här.

"Uppenbart feltryck" är giltig ursäkt - i Sverige.
i Asien nånstans tryckte Dell fel pris på sina skärmar. De blev väldigt mkt billigare... sedan var de tvungna att leverera alla de som blev beställda innan de hann rätta felet.

Dom har faktiskt en skrivning själva om detta på webben. Se under kundtjänst:

Citat:

Feltryck
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som blivit felaktiga vid tryck. Detsamma gäller våra produktmanualer samt information på vår hemsida.

Och du hittar mycket ofta samma sak på trycksaker som hamnar i din brevlåda.

Det finns medtaget i KKL t o m .

"med reservation för feltryck" är inget juridiskt bindande, däremot så står samma sak i KKL - och den är indispositiv (kan ej bortförhandlas)

Avtal

Fast i detta fall är frågan om jag har slutit ett bindande avtal med butiken, då de har accepterat köpet och dragit pengar. "Tryckfel" är en sak men accepterar butiken att sälja för ett visst pris så har man ett avtal. Frågan är bara när avtalet sluts vide e-handel. Är det det då det automatgenererade mailet kommer eller är det när varan skickas?

Är varan extremt felprissatt, typ en ny bil för 45000 kr i stället för 450000 kr så har köparen handlat i ond tro. Då gäller inte ev. avtal.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-10-19 21:32
Ursprungligen av jonken2000:

Fast i detta fall är frågan om jag har slutit ett bindande avtal med butiken, då de har accepterat köpet och dragit pengar. "Tryckfel" är en sak men accepterar butiken att sälja för ett visst pris så har man ett avtal. Frågan är bara när avtalet sluts vide e-handel. Är det det då det automatgenererade mailet kommer eller är det när varan skickas?

Är varan extremt felprissatt, typ en ny bil för 45000 kr i stället för 450000 kr så har köparen handlat i ond tro. Då gäller inte ev. avtal.

Köpte en ny SONY 40¨ LCD för ett tag sedan, Sony's hemsida skulle ha 11.000:-, Mediamarkt 7.990:- och Elgiganten special 1 dag på Internet 5990:- fraktfritt.
Det är inte lätt att veta vad som är rätt pris eller fel pris med dagens erbjudanden och extrema prisskillnader.
Elgiganten levererade förövrigt enligt pris på hemsidan så där stämde det i alla fall.

Ursprungligen av jonken2000:

Fast i detta fall är frågan om jag har slutit ett bindande avtal med butiken, då de har accepterat köpet och dragit pengar. "Tryckfel" är en sak men accepterar butiken att sälja för ett visst pris så har man ett avtal. Frågan är bara när avtalet sluts vide e-handel. Är det det då det automatgenererade mailet kommer eller är det när varan skickas?

Är varan extremt felprissatt, typ en ny bil för 45000 kr i stället för 450000 kr så har köparen handlat i ond tro. Då gäller inte ev. avtal.

De har enligt min lärare i Juridik rätt att om det är "uppenbart feltryck i skrift" rätt att ensidigt häva avtalet.
Vi skulle diskutera kring detta på Torsdagens juridiklektion.
Återkommer ....

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-10-20 15:20

Ser fram mot ny information från dig vad lagen säger. Hittade precis samma förklaring från Teknikmagasinet i min Spam korg:tveksam: Vet ej heller vad ARN skulle säga i detta fall.
Mvh
Janptr

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 17:43

Egentligen ganska uppenbart men det är klart man köper den och "chansar" om man nu går i köp-tankar.

Dock tycker jag att man från Teknikmagasinet bör ge ut ett erbjudande till de som beställt till felaktigt pris och åtminstone ge någon typ av rabatt. Tydligen har det ju funkar för en i forumet hittills.

Intressant att en juriststudent deltar i tråden! Jag fick också Teknikmagasinets rabatterbjudande som plåster på såret, så de har skött sig ganska bra trots allt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-10-20 19:24
Ursprungligen av jonken2000:

Intressant att en juriststudent deltar i tråden! Jag fick också Teknikmagasinets rabatterbjudande som plåster på såret, så de har skött sig ganska bra trots allt.

Samma här, men avstod köp. Sparar pengarna tills i kväll

Bevaka tråden