Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife '11 är här

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av elfstr0m:

DET missade jag fullständigt!

Har testat flera av betaversionerna för Outlook och det verkar vara många bra grejer där men jag skulle hellre dumpa Office eftersom hela suiten blir mindre och mindre användarvänlig ju mer de försöker göra den MER användarvänlig.

PS. nu försöker jag dumpa Entorage redan nu men det är något som buggar med iCal och adressbokens koppling till vår Kerio-server...

Sorry, det var inte Jobs, det var Tim Cook. Men han tyckte Outlook var ”exceptionally good”.

(Vilket är ett intressant ordval. Exceptionellt jämfört med andra mail- och kalenderprogram, inklusive deras egna, eller exceptionellt för att vara en Microsoftprodukt?)

Installerade iLife 11 idag och får 1000 såna här i iPhoto som måste klickas på hela tiden - jobbigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 07:51

jag tycker iMovie verkar askul. faktiskt.

däremot undrar jag om iDVD ( vem har någonsin använt detta?) och iWeb... inga nyheter alls där eller?

  • Oregistrerad
  • 2010-10-21 12:37

Beställde iLife - mest pga. uppdateringen med imovie. Kände att det var dags nu då man (snål) hoppade över ilife 09. (Intressant att dom döpte det till iLife 11 också, undrar varför)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 23:17
Ursprungligen av studiox:

beställde ilife - mest pga. Uppdateringen med imovie. Kände att det var dags nu då man (snål) hoppade över ilife 09. (intressant att dom döpte det till ilife 11 också, undrar varför)

2011....?

  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 00:36
Ursprungligen av martenj:

2011....?

Sist jag kollade i kalendern så var det 2010

Ursprungligen av studiox:

Sist jag kollade i kalendern så var det 2010

Inte så noga, vi är ju strax där.

Lite som Örgrytes kemtvätt - som inte ligger i Örgryte (fina kvarteren) utan nere på Ringöns Industriområde...

  • Oregistrerad
  • 2010-10-22 10:54
Ursprungligen av Goflorp:

Inte så noga, vi är ju strax där.

Absoult! Men det verkar vara en trend numera att släppa nästa-års-release året innan.

Så under sommaren 2011 kommer iLife 2012, eller lika bra dom drar till med iLife 2013 när dom ändå är igång, nån måste ju vara först med nästa-nästa års release.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-22 11:22
Ursprungligen av studiox:

Men det verkar vara en trend numera att släppa nästa-års-release året innan.

Det har bilindustrin gjort sedan 60-talet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-21 12:53

Önskar man kunde köpa apparna separat, använder bara iPhoto. Men det kanske kommer i Appstoren.

Ursprungligen av h_e:

Önskar man kunde köpa apparna separat, använder bara iPhoto. Men det kanske kommer i Appstoren.

electronista.com: Mac App Store to sell iLife and iWork Mac apps individually

  • Oregistrerad
  • 2010-10-21 14:12
Ursprungligen av h_e:

Önskar man kunde köpa apparna separat, använder bara iPhoto. Men det kanske kommer i Appstoren.

Demot som visades igår på apples event gjorde det tydligt att det kommer gå då pages laddades hem separat.

Sen hurvida det blir ekonmiskt fördelaktigt får man väl diskutera

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2010-10-21 22:33

Det verkar som om Apple har tagit bort möjligheten att tagga flera bilder med samma gps-info manuellt - skitstörigt! Nu måste man flytta nålen på varje bild eller har jag missat något här?

iLife och iWork ’08 släpptes hösten 2007. ’05, ’06 och ’09 släpptes alla i januari åren de är döpta efter. Logiken verkar vara ganska enkel...

Om man släpper något i oktober 2010, och kallar den för '10, så kommer namnet att låta gammalt redan efter ett par månader.

Produkten ska säljas länge, och då väljer man ett namn som håller lite längre.

Kan man ladda ner 11:an eller måste man beställa en box?

Ursprungligen av Patrick:

Kan man ladda ner 11:an eller måste man beställa en box?

Kommer förmodligen att kunna laddas ner om ett par månader när "Mac App Store" öppnar.

Men tills dess så får man köpa en box.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-22 15:11

Har nagon provat gitarrlektionerna i Garageband? Ar de nat att ha? Jag ar lite sugen pa att forsoka lara mig lite gitarr, och att GB nu kan beratta vad man spelar fel later som en ratt behandig funktion!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-10-23 12:24
Ursprungligen av shandar:

Har nagon provat gitarrlektionerna i Garageband? Ar de nat att ha? Jag ar lite sugen pa att forsoka lara mig lite gitarr, och att GB nu kan beratta vad man spelar fel later som en ratt behandig funktion!

Jag har använt dom lite, riktigt bra och pedagogiska faktiskt.

Dom täcker inte allt men det dom är bra för att komma igång!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-22 23:34

Jag kommer förmodligen inte att uppgradera. Inte tillräckligt många nyheter.

Jag kommer att uppgradera, hoppade över '09.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-23 00:41

Vill inte verka snål, men jag tycker att alla iLife-uppdateringar skulle ingå i OS X. Jag förstår resonemanget, det är inte per definition fel att ta betalt, då det är ny version, och att man ändå har kvar gamla om man inte vill pröjsa.

Tycker bara fri uppgradering hade varit mer naturlig då det ändå är så tätt integrerat med resten av datorn.

ligger 09 kvar när man installerar 11?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 13:19
Ursprungligen av madnessclub:

ligger 09 kvar när man installerar 11?

Nej den uppgraderar allt till den nyaste versionen.

//Rob

Ligger 09 kvar

Ursprungligen av madnessclub:

ligger 09 kvar när man installerar 11?

Nä det ligger inte kvar

det måste komma en himmerhalare till uppdatering för iWeb för det programmet är verkligen i behov av en modernisering och då menar jag inte fler mallar...

iLife 11 är annars mycket prisvärt!

Finns en update nu som skall fixa

Apple has released iPhoto 9.0.1 via Software Update. The update addresses issues that, in extremely rare cases, could result in data loss when upgrading a library from an earlier version of iPhoto. Indeed, many of our readers have complained of such issues and our own Mel Martin wrote about them in his review of iPhoto '11.

The update weighs in at 33.87 MB and requires iLife '11 and Mac OS X 10.6.3 or later

Källa TUAW.com

Kan flika in att jag provade göra en fotobok med senaste iPhoto och blev glatt överraskad. Superenkelt, och resultatet blev mycket bra. Största formatet, hård pärm, 48 sidor. Det landade på 800 kr. Prima tryck.

Men tur att man inte valde mjuk pärm i mellanformatet, då blev det lite dyrare! (Bugg inrapporterad)

En liten varning innan ni uppdaterar till 11. Det går inte att göra kalendrar i iphoto 11 för närvarande. Så om ni tänker göra en sådan, avvakta tills programmet uppdaterats.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-30 13:02
Citat:

Beställd! 79 kr var inget att bråka om

Jag försöker beställa uppdateringen men Apple Store hittar inte mitt serienummer. Har kollat både lådan, kvittot och i burken ("digitalt" alltså). Samma nummer överallt...

Köpte visserligen datorn igår (29 oktober) kan det finnas släp i deras databas så att köpet inte är registrerat ännu? Någon som haft likande problem?

/Tommy

Bevaka tråden