Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken väder-app använder du?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som lantis med diverse utomhusjobb används en rad olika hjälpmedel för att kontrollera väder. Givetvis väderprognoser på teve men även weatherchannel på iPad (klart snyggast!), weatherdock på datorn och yr.no på iPhonen.
Och just iPhonen används flitigt, därför blir det irriterande när yr.no inte fungerar som den ska. Så nu har jag två frågor:
Vilka väder-appar använder ni, och hur upplever ni att de fungerar?
HUR fungerar dessa appar ifråga om prognoser? Jag vet att man använder sig av den data som flygplatser rapporterar in för att berätta vilken temperatur etc. det är just nu, men prognoserna?
Är det i slutändan meterologer som sitter och gör prognoser eller datorer? Är det i så fall olika datorer, eller är det samma dator som spottar ut alla prognoser?
Med andra ord, är det egentligen någon skillnad på olika väderappar?

Har Yr.No lagt av? Jag upplever inga problem.

Jag brukar switcha mellan yr.no samt klart.se på iPhonen. Saknar fortfarande en Ipadapp som jag är nöjd med.

Sedan så är Kustväder rätt bra för just... kustvädret när jag är i stugan. (fast den verkar inte fungera så bra ihop med iOs 4.2 för den kraschar hela tiden nu)

Yr.no fungerar utmärkt här, nöjer mig med den.

Weather Pro

  • Oregistrerad
  • 2010-11-02 10:31

Weather Pro. Kollar satteliten och vet då med högsta sannolikhet om det kommer att regna eller inte närmaste timmarna. Detta avgör om jag tar moppen eller bussen.

Hmmm, ska genast kolla in Weather Pro.

1
Bevaka tråden