Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få tag i en Apple TV billigast?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-06 22:01

Btw ATV fanns i butik i New York, men jag vågade inte chansa och beställde ingen. Han som for till London prioriterade bord ett butiksbesök (fatta det!) så där vet jag inte hur det ser ut. Funderar på att beställa en till Lyon från Franska applestore (om jag lyckas manövrera sidan på franska) då jag ska dit i oktober och december.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-07 13:57

Någon som vet om det går att köpa en ATV i Barcelona?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-08 20:06

MIn ATV 2G ryker inte och den är köpt i USA och inpluggad i Stockholm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-08 20:14
Ursprungligen av selfish:

MIn ATV 2G ryker inte och den är köpt i USA och inpluggad i Stockholm.

Exakt det jag ville höra. Nu ska det köpas AppleTVs.

Ursprungligen av acke:

Exakt det jag ville höra. Nu ska det köpas AppleTVs.

Min har inte börjat ryka än, tvärtom är den väldigt sval trots att jag använder den jämt

Köpte en Apple TV 2 på Apple Store i Geneve igår, fick betala lite drygt 900,-.

Verkar ju säljas i sverige redan, bara inte på applestore än. Gick in i en stor elektronikkedja och köpte en rakt över disk i fredags. 1390kr

Med svensk Strömsladd

Ursprungligen av zingoalla:

Verkar ju säljas i sverige redan, bara inte på applestore än. Gick in i en stor elektronikkedja och köpte en rakt över disk i fredags. 1390kr

Med svensk Strömsladd

Ja, men det är gråimport. Svensk och svensk, den strömsladden används i hela Europa (minus Storbritannien). Den kommer med största sannolikhet att vara en bit billigare också när den släpps på riktigt här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-26 08:06

Någon som har hört nått nytt om släppdatum?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-04 22:08

Tror inte att vi kommer att få se den här på länge,,, innan de svenska bolagen är klara typ, 2019 så är det väl Apple TV5 som gäller!

I dagsläget är det nog bäst att beställa från gråimporten. Kvitto och garanti liksom, inget som slår det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-09 11:36

köpte på all-teknik.biz för 1100:-

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-11 13:08
Ursprungligen av Qonos:

köpte på all-teknik.biz för 1100:-

Samma här. Funkade utmärkt (Tog lite drygt en vecka att få hem den). Betalade 1000 kr.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-02-12 22:52

Prissänkt nu såg jag hos NetOnNet, en hundring, priset är nu 1290:-...
Apple ATV (2nd Generation) Strömma media helt trådlöst med Apple TV
fast all-teknik.biz verkar vara billigast här i Sverige, är ju även inkl frakt

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-13 10:55

Conrad tar 1195:- just nu:
APPLE TV i Conrad online shop

Conrad för 1195?

Varför inte köpa där då, ni som är köpsugna.

Läser man i tråden ser jag flera som skulle kunna bli grundlurade för att spara 40:-
(man beställer från Azerbadjan istf ngn seriös aktör).

är det verkligen inte värt ngt att köpa den från ett bra ställe, som finns kvar imorrn om du vill returnera, som du inte behöver leva i skräck för att de skall korpa kosing från ditt konto. Att du slipper spam-mail.

Köp den från ett ställe som har en kundtjänst värd namnet och som vet vad de säljer.

1195:- på Conrad ser jag som ett förbaskat bra pris.

Jag har själv enbart lurat mig själv när jag försökt vara "smart" och "tjäna" nån hundring.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-13 12:02

Har en kompis som åker till USA i mars. Det blir nog billigast för mig.

Några frågor:
-PeeMaN har skrivit en bra tråd om jailbrake, är det det som gäller om man vill använda den i Sverige eller klarar man säg med iTunes utbud mha giftcards?
-Hur många är det som använder Netflix från Sverige och hur har ni löst VPN-frågan?
-Jag kör ADSL 8 Mbit räcker det för streaming, eller borde man växla upp för att det ska fungera bra?

Bevaka tråden