Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 IPCC för iPhone 4, tethering fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppgraderade min ifån 3GS till iOS4 idag och i processen försvann mina inställningar för Tele2. Jag kan inte längre använda internetdelning/tethering och får irriterande meddelanden om "call forwarding", något jag lyckades bli av med på iPhone 3 med hjälp av Simbas IPCC-bundle. Den bundlen fungerar inte längre. Har försökt lägga in den i iTunes och synka telefonen men utan resultat.

Någon som vet på råd?

Jag fyllde i uppgifterna för mobilnätverk (som försvunnit under uppdatering till iOS4) och nu fungerar internetdelning igen. Märkligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 11:51
Ursprungligen av solipsist:

Jag fyllde i uppgifterna för mobilnätverk (som försvunnit under uppdatering till iOS4) och nu fungerar internetdelning igen. Märkligt.

Mina har också försvunnit... kan du skriva dessa här?
tack //Peter

Ursprungligen av lelkes:

Mina har också försvunnit... kan du skriva dessa här?
tack //Peter

Lägger upp dem imorgon. Annars kan du hitta dem om du googlar lite.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-22 10:39

Men iOS 4 krävs det att ipcc-filen är signerad av Apple, du kan inte trycka en egen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-23 09:28
Ursprungligen av Mija:

Men iOS 4 krävs det att ipcc-filen är signerad av Apple, du kan inte trycka en egen.

Lite sure att detta skall behövas men:

MuscleNerd Oops, forgot to mention...ultrasn0w 0.93 also disables sig checking of IPCC files (useful for internet tethering) about 12 hours ago

Uppenbarligen fungerar internet tethering utan IPCC-fil för mig. För övrigt är jag trött på detta eviga larv med IPCC-filer och inställningar och vilka operatörer luren fungerar med. Man blir bara less på eländet!

Ursprungligen av solipsist;:

Uppenbarligen fungerar internet tethering utan IPCC-fil för mig. För övrigt är jag trött på detta eviga larv med IPCC-filer och inställningar och vilka operatörer luren fungerar med. Man blir bara less på eländet!

Iofs, men du visste väl att telefonen var operatörslåst när du köpte den? Inställningsfiler kan föras ner till mer eller alla telefoner (via sms) så det är ingenting unikt med iphonen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-26 07:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs, men du visste väl att telefonen var operatörslåst när du köpte den? Inställningsfiler kan föras ner till mer eller alla telefoner (via sms) så det är ingenting unikt med iphonen

Samtidigt så visste jag ju att det skulle gå att helt "legalt" låsa upp telefonen efter ett år, vilket jag också gjorde med hjälp av Telia. Men det är ändå så att det är få telefoner som är sämre än iPhone på att fungera med andra nät än den har sålts för.

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs, men du visste väl att telefonen var operatörslåst när du köpte den? Inställningsfiler kan föras ner till mer eller alla telefoner (via sms) så det är ingenting unikt med iphonen

Jag köpte min telefon olåst. Inget jailbreak eller liknande, detta för att slippa sånt här krångel. Jag tycker detta strider mot fri konkurrens och straffar bara konsumenter. Jag förstår inte hur Apple kan tjäna på att operatörslåsa och enbart stödja "auktoriserade" operatörer. Om Apple fortsätter på samma sätt är chansen stor att jag köper en Android-lur nästa gång.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-01 19:28
Ursprungligen av solipsist:

Jag köpte min telefon olåst. Inget jailbreak eller liknande, detta för att slippa sånt här krångel. Jag tycker detta strider mot fri konkurrens och straffar bara konsumenter. Jag förstår inte hur Apple kan tjäna på att operatörslåsa och enbart stödja "auktoriserade" operatörer. Om Apple fortsätter på samma sätt är chansen stor att jag köper en Android-lur nästa gång.

Ja, för det är bara Apple som gör det.

Så ser mobilmarknaden ut och har alltid gjort. Dock går det alltid att få tag på olåsta för de som vill ha det.

Jag är mest intresserad av att bli av med "Vidarekoppling aktiverad"-rutan, någon som har en lösning på detta i iOS4?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 14:19
Ursprungligen av kjoada:

Jag är mest intresserad av att bli av med "Vidarekoppling aktiverad"-rutan, någon som har en lösning på detta i iOS4?

Verkar som lösningen är att byta operatör?

Ursprungligen av lelkes:

Verkar som lösningen är att byta operatör?

Det ska väll inte behövas, kan det vara så att Tele2 inte själva säljer iPhone och då är detta ett problem som dom inte bryr sig om att åtgärda, antagligen är det väldigt lätt att fixa

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 17:45
Ursprungligen av kjoada:

Jag är mest intresserad av att bli av med "Vidarekoppling aktiverad"-rutan, någon som har en lösning på detta i iOS4?

Vad har det med denna tråden att göra?

Ursprungligen av zappee:

Vad har det med denna tråden att göra?

För att den dyker upp om man inte har en korrekt ipcc installerad. Det är iaf min erfarenhet.

Ursprungligen av phindus:

För att den dyker upp om man inte har en korrekt ipcc installerad. Det är iaf min erfarenhet.

Det stämmer. Jag har inte fått bukt med det än. Måste antagligen vänta tills Tele2 tar fram en signerad IPCC-fil för iPhone.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-23 13:34

Datatrafiken kan man ju få igång med inställningar, och för att få fart på röstbrevlådan så funkade detta för mig:
*5005*86*YOURVOICEMAILNUMBER# där jag angav 222 för röstbrevlåda då.

Så det är operatörsloggan och det sjukligt irriterande meddelandet om vidarekoppling som är det som verkligen skulle behöva fixas.

Ursprungligen av ceel:

Så det är operatörsloggan och det sjukligt irriterande meddelandet om vidarekoppling som är det som verkligen skulle behöva fixas.

Stämmer. Krävs det en signerad IPCC-fil för det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-26 01:43
Ursprungligen av ceel:

...
Så det är operatörsloggan och det sjukligt irriterande meddelandet om vidarekoppling som är det som verkligen skulle behöva fixas.

Alltså jag kan nöja mig med att slippa meddelandet om vidarekoppling...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-26 02:29

Som jag skrev i en annan tråd. Problemet är att har man en operatör som Apple inte stödjer så har man ingen ipcc profil och då användes standard ipcc profilen. Den har en inställning som visar rutan varje gång. Eftersom man inte kan installera egna ipcc profiler mer så måste man vänta tills det finns en annan lösning på problemet. Kanske i och med att iPhonen släpps utan sim lock i princip alla länder löses problemet automatiskt när den väl släpps i andra länder i juli/augusti.

//Rob

Är det någon som har fått tethering att fungera med en iPhone 4 som är köpt från Tele2? Jag misstänker att Tele2 spärrar tethering bara för att jävlas med folk som inte har köpt deras dyraste abonnemang.

1
Bevaka tråden