Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple.com: Tomorrow is just another day. That you'll never forget.

Tråden skapades och har fått 168 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av acke:

Rimligtvis borde väl iOS 4.2 släppas tycker man. Sedan tror jag det kommer bli en besvikelse som nästan alltid nu för tiden. Apple har inte levererat i nivå med sina PR-texter på länge nu.

Tillägg: Att man får streama låtar man en gång köpt låter som något musikbolagen borde tillåta rätt enkelt.

Att få streama sina inköp vore najs, jag har förlorat en massa köpt musik och orkar inte med att behöva tigga tillbaka dom av Apple.
Annars kunde ju ett gratis-iTunes sitta fint också, kanske utan audio-reklam?

TV känns inte så omöjligt heller, där är det ju redan späckat med reklam, så där är det väl i princip bara att kabla ut!

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2010-11-15 21:11

Har precis noterat att bruset bara verkar ligga på iTunes och iPod-sidorna. Betydelsen av det är något oklar - åtminstone för mig

Känner lite det som första artikeln hintar. Hade det varit strömmande material på gång hade nog någon på musik-bolagen läckt. Bolagen har ju inte riktigt samma tighta väggar som Apple.

Och som Gruber säge:

Ursprungligen av Daring Fireball:

The question to keep in mind if you’re guessing what this about is, “What could Apple announce without a media event to explain and demo it?” Best guess I’ve heard so far: it’s just iOS 4.2, and the reason it says “from iTunes” is because iTunes (the app) is where you go to get the update. Apple wants everyone, especially iPad owners, to get this update. But that’s just a guess. Second guess: additional content deals for TV show rentals. Admittedly, neither of these seem like something we’ll “never forget”.

Inte fasiken hade Apple släppt något sånt här utan att Steve fick hålla en keynote?

Jag hoppas verkligen på en på en tjänst där man kan streama sin musik från datorn till sina enheter.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag hoppas verkligen på en på en tjänst där man kan streama sin musik från datorn till sina enheter.

Det går att göra. Det finns ett par olika alternativ men Icecast är nog en av de vanligaste.

Ursprungligen av Marcus K:

Det går att göra. Det finns ett par olika alternativ men Icecast är nog en av de vanligaste.

Jo, men jag vill ha en bra tjänst också, som är gjord av Apple, som redan är inbyggd i iPod-appen.

Det är som att säga att det finns 20.000 olika spel i App Store. Ungefär 1% är värda sitt pris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-15 23:24

Man får ju hoppas att iTunes kanske kan börja ta emot alla format såväl ljud och bild default.

Eller så kastar dom ut App-store...

Jättekul om Beatles kommer till iTunes, men jag blir besviken om det är allt, för då har de hypat det för mycket. En dag vi inte kommer att glömma...?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 05:14
Ursprungligen av Capeman:

En dag vi inte kommer att glömma...?

Ja, man glömmer ju sällan sånna enorma besvikelser som att detta enbart skulle handla om beetles

Ursprungligen av x-per:

Ja, man glömmer ju sällan sånna enorma besvikelser som att detta enbart skulle handla om beetles

Hahaha, det är sant!

Klart man blir besviken om det bara är Beatles, då hade det räckt med en blänkare på förstasidan, inte något storslaget, med klockslag och "en dag man aldrig kommer att glömma". Jag misstänker att det bara är Beatles, men jag hoppas jag har fel. Det vore verkligen inte första gången i så fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 00:29

Håller med. All denna hype för nått som går att köpa i varenda skivaffär i hela världen vore närmast löjligt.

EDIT: verkar som det faktiskt är så löjligt: http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703326204575617004052395816.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 00:51

Imorgon är en annan dag - Christer Björkman på iTunes. Worldwide.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-16 07:15
Ursprungligen av chuck:

Imorgon är en annan dag - Christer Björkman på iTunes. Worldwide.

Hahaha, här sitter man på jobb redan kl sju och läser detta...tack, du gjorde min dag

"Never forget" kan förstås vara en ordlek (för att aldrig kunna tappa eller glömma bort filer typ en moln baserad tjänst och/eller ett arkiv) och klockorna kan vara semaforsymboler (KFWS?) för något, med ett finger pekande mot omslaget till Beatles HELP.

Möjligen lite mycket önsketänkande, men jag tror att Apple nog tänker försöka göra morgondagen till en minnesvärd dag i ordets rätta bemärkelse.

Så min lilla teori om vad de kommer att presentera är iTunes Live, Beatles och Facebook-samarbete samt en vidareutveckling av Ping.

Jag kan tänka mig att iTunes Live kommer att bestå av tre olika delar.

• Den första delen är att det kommer vara möjligt att bädda in musik från iTunes katalog på webbsidor, bloggar och på din Facebook-sida, men också i din podsändning.

• Den andra delen är en streaming-tjänst som gör det möjligt att titta och lyssna på konserter över hela världen.

Dels förstås via iTunes och till din iPhone, iPod eller iPad, men om man drar ut lite på det så skulle det kunna vara möjligt att de också har plockat ombord andra som kommer att visa konserterna, (dvs, i Åmål kan du vandra ner till Folkets Hus och på deras digitala bio vara med och se Lady Gagas öppningskonsert i New York eller gå på en klubb i Chicago fast i Stockholm, ungefär som Beta Lounge gjorde förr).

• Den tredje delen kommer vara ett arkiv över konserter som du kan streama eller ladda hem när du vill (hence "never forget").

Så Steve kommer förstås att presentera det hela. Men via en iTunes Live-sändning. Paul McCartney och Ringo Starr kommer att uppträda tillsammans, Mark Zuckerberg kommer vara med och berätta om FaceBook + Ping.

Eller något åt det hållet.

Förhoppningsvis blir One More Thing... delen där iTunes Live också blir en tjänst likt Spotify, Slacker, LastFM, Rhapsody, rdio, Pandora och allt vad de heter... Även om det inte verkar så troligt eftersom rättigheterna inte verkar vara fixade. Och eventuellt har de försökt klämma in FaceTime med Ping på något vis också.

Tror knappast det bara är att Beatles kommer till iTunes store, det vore alltför tamt. Är mer inne på thevil's linje, Beatles + att nån annan iTunes tjänst släpps.

Beatles i all ära, men det skulle ge mig ett skratt om det bara handlar om det.

Eller så är det värsta antiklimaxet: Apple får sälja Beatles på iTunes store.

Äh, såg redan att Capemannen hade sagt det. Jaja, tål att upprepas vilken besvikelse det kommer att bli.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2010-11-16 03:45

Tror ni inte att det är en världsnyhet att från och med imorgon kan man köpa iPad i Sverige???

Allt verkar nog tyda på att det är Beatles som gäller. Detta får följande frågor i min hjärna:

Varför kan inte alla sluta hajpa detta överhajpade band för en gångs skull?

Hur kan detta vara en stor grej? Har inte alla fyrtitalister redan köpt varje utgåva som någonsin släppts? Original-lp, cd, remastrad cd, super-duper-special-edition box... Vad tillför detta förutom mer pengar till folk som inget mer behöver och som inte gjort något vettigt de senaste 20 åren?

Ja, jag blir provocerad. Som fan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 09:07
Ursprungligen av Leftrustle:

Allt verkar nog tyda på att det är Beatles som gäller. Detta får följande frågor i min hjärna:

Varför kan inte alla sluta hajpa detta överhajpade band för en gångs skull?

Hur kan detta vara en stor grej? Har inte alla fyrtitalister redan köpt varje utgåva som någonsin släppts? Original-lp, cd, remastrad cd, super-duper-special-edition box... Vad tillför detta förutom mer pengar till folk som inget mer behöver och som inte gjort något vettigt de senaste 20 åren?

Ja, jag blir provocerad. Som fan.

Nu är du väl lite väl subjektiv. Beatles uppskattas av fler än bara 40-talister. Om det är sant, har väl detta varit en våt dröm för SJ sedan han startade iTunes Store. Det är väl självklart att Apple vill uppmärksamma att världens störta grupp genom tiderna kommer till iTunes.

New York Times tror också att det handlar om Beatles.
http://www.nytimes.com/2010/11/16/business/media/16apple.html?src=mv

Intresseklubben kan ju anteckna...

Gäsp...

Hm... verkar inte vara något som gäller oss i Singapore Apple är inte uppdaterad.

Jag skulle gärna se möjligheten att fånga upp strömmande radio i min Touch utan behovet av en separat app, precis som jag använder iTunes i Mac'en.

I dagsläget använder jag Internet Radio Box som jag låtit bli att uppdatera till version 2 eftersom de lyckats sabba programmet genom att göra det krångligare.

Jaha, så allting pekar på att det är Beatles som är grejen för dagen. Jättekul förstås, men kanske inte så storslaget som Apple fick det att låta. Hoppas det finns någon twist på det, något extra.

Jag skulle gissa att Apple släpper någon typ av deluxbox eller annan exklusiv Beatles-grej, lite som när de satsade så hårt på U2.

Ursprungligen av Adrian B:

Jaha, så allting pekar på att det är Beatles som är grejen för dagen. Jättekul förstås, men kanske inte så storslaget som Apple fick det att låta.

Men hur storslaget är det egentligen rimligt att förvänta sig med något som lanseras utan ett "Media Event" eller på en mäss-keynote. Och dessutom på en tid då de amerikaner som bor på västkusten knappt har hunnit ur sängen.

Det bör väl antingen vara något väntat (IOS 4.2) eller något inte jättestort (Beatles i itunes).

Ursprungligen av hallgren:

Men hur storslaget är det egentligen rimligt att förvänta sig med något som lanseras utan ett "Media Event" eller på en mäss-keynote. Och dessutom på en tid då de amerikaner som bor på västkusten knappt har hunnit ur sängen.

Det bör väl antingen vara något väntat (IOS 4.2) eller något inte jättestort (Beatles i itunes).

Jo, du har en poäng där, en mera omfattande produktlansering skulle förstås ske genom ett event. Men det var själva formuleringen var ändå tillräckligt kaxig för att man förväntar sig något utöver det vanliga (även om man tar på sig glasögon med Apple-PR-snack-filter ).

Ekonominyheterna på P1 rapporterade om detta i morse också

Tyvärr Apple, men är det Beatles så är det faktiskt en dag som jag kommer att glömma lika snabbt som den förmedlas på hemsidan.

yada yada gäsp

Bevaka tråden