Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

atv1 via komponent till crt-tv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-19 01:56

är det nån som provat appletv på en crt-tv som har komponentingång (röd-grön-blå)?
hur blev bilden isåfall med sd-material, jämfört med lcd?

Nu har jag inte precis den kombon du efterfrågar, men jag har kopplat in min mediabox (en Seagate Freeagent Theatre+ som kan spela upp full-HD) till vår 29" tjock-tv som påstår sig vara förberedd för full-HD. En Haier från 2007 närmare bestämt (och nej, den finns/fanns inte i Sverige – och det är inte heller där vi bor... )

Att koppla in via komponent blir bra mycket bättre än att gå via den vanliga gula video-RCAn (komposit). HD blir inte lika crispt (förstås) som på en LCD, men ser bra ut. SD ser under många förhållanden bättre ut på CRT än LCD. I synnerhet egna DV/D8-filmer som ser tråkigt gryniga ut på LCD men helt ok ut på CRT.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-19 08:21
Ursprungligen av p0tatis:

är det nån som provat appletv på en crt-tv som har komponentingång (röd-grön-blå)?
hur blev bilden isåfall med sd-material, jämfört med lcd?

Jag har tom provat en CRT-tv (tjock-tv) med RGB-ingång och en (hembyggd) komponent till rgb-konverter. Gick också bra.

1
Bevaka tråden